Zbokehowałaś moje dziecko - Apple tworzy czasownik od słowa bokeh

Zbokehowałaś moje dziecko - Apple tworzy czasownik od słowa bokeh

W najnowszej reklamie Apple promującej smartfony iPhone XS i iPhone XR trzy kobiety spotykają się na kawie. Podczas przeglądania fotografii swoich dzieci zaczynają rozmawiać o efekcie bokeh. Nie używają jednak tego słowa jako rzeczownika, tylko jako czasownika. Jedna z kobiet zarzuca swojej koleżance, że ta celowo „zbokehowała” jej dziecko.



Dwie spośród spędzających czas przy kawie kobiet przegląda na wyświetlaczu smartfona zdjęcia swoich pociech. Na jednym z nich widać dwójkę dzieci - pierwsze wyraźnie ujęte na pierwszym planie, natomiast drugie skryte w polu nieostrości. Matka dziecka pozostającego w tle zarzuca autorce fotografii, iż ta celowo tak zarejestrowała obraz. Czuje się tym urażona. Autorka fotografii jest zaskoczona tym zarzutem, w związku z czym pokazuje, iż może zmienić ten parametr w ustawieniach urządzenia, ukazując wszystkie plany jako ostre. 
 
Reklama ma charakter humorystyczny, ale stanowi przy tym ciekawą refleksję nad językiem (i zachowaniami ludzi). Kobieta mająca pretensje związane z usytuowaniem jej dziecka w polu nieostrości używa czasownik "zbokehować", natomiast autorka zdjęcia odrzucająca zarzuty stwierdza, iż może modela ponownie "odbokehować". Na koniec dialogu pada zabawne sformułowanie - "Nigdy nie zbokehowałam Twojego dziecka". W reklamie została ujęta także kwestia wymowy słowa bokeh w języku angielskim. 
 
Reklama prezentuje działanie funkcji kontroli głębi ostrości i efektu bokeh po wykonaniu zdjęcia. Działa ono także w wersjach smartfonów Apple wykorzystujących pojedynczy aparat, na co pozwala zaawansowane oprogramowanie. 
 
Całą reklamę możesz obejrzeć poniżej:

Zabawa słowem bokeh w reklamie iPhone'a XR i XS

 

Reklama

 

 

 

Zrozumieć fotografię

 

 

Cykl 12 e-kursów

 

 

sprzęt | światło | kompozycja | kreatywność | portret | produkty | studio | posprodukcja | błędy główne | trening | aspekty prawne

 

Zobacz szczegółowy program

 

Wokół tematu:

Apple HomePod w widowiskowym teledysku bez pomocy CGI. Czy uda mu się skutecznie promować inteligentny głośnik? Apple podjęło próbę stworzenia spektakularnej reklamy swojego głośnika HomePod, która stanowi ciekawy przypadek głównie z dwóch powodów – promowane urządzenie pojawia się w niej zaledwie dwa razy, przez co wideo stanowi bardziej teledysk niż spot reklamo... więcej

 

Studio fotograficzne w Twojej kieszeni – Apple reklamuje tryb oświetlenia portretowegoTryb oświetlenia portretowego to funkcja, która umożliwia symulowanie w smartfonie różnych rodzajów oświetlenia studyjnego. W swojej najnowszej reklamie Apple postanowiło promować funkcję oświetlenia portretowego dostępną w iPhon'ie 8 i iPhonie X. Stawia... więcej

 

Autor: Mikołaj Konkiewicz






Oceny artykułu: 0% 0% ocen: 0

Sprawdź inne artykuły z kategorii: Warte uwagi



Komentarze Użytkowników

Niezalogowanych Użytkowników prosimy o zalogowanie się przed dodaniem komentarza.



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu i w żaden sposób nie odzwierciedlają poglądów prezentowanych przez właścicieli i administratorów SwiatObrazu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.



Najnowsze fotografie

Tulipan babuni. O wschodzie ... Sikorka modra Czerwończyk nieparek Bodziszek Tawułowy bukiecik