Film nagrany aparatem wymaga obróbki

Film nagrany aparatem wymaga obróbki

Niezależnie od tego, czy filmujecie swoje wakacje, imprezę rodzinną, realizujecie film dokumentalny, czy też próbujecie swoich sił z formami fabularnymi, prędzej czy później staniecie przed koniecznością zmontowania uzyskanego materiału i nadania im postaci końcowej. Jeśli uznacie, że jest to niepotrzebne, to mam dla Was złą wiadomość: mylicie się - przygotowane przez Was dzieło zrobi na oglądających znacznie gorsze wrażenie niż mogłoby, gdybyście tylko wykonali dobrze to zadanie. Niejeden bowiem – nawet nienajlepszy film - znacznie zyskał przez odpowiedni montaż, ale też wiele potencjalnie udanych projektów zaprzepaszczono przez złą postprodukcję.



Zapraszamy do udziału w e-kursie Montaż wideo

  • Uczestnicy e-kursu otrzymują również wyjątkowe dodatki w postaci dwóch e-booków: Filmowanie aparatem oraz Montaż filmowy
  • E-kurs Montaż wideo przeznaczony jest dla początkujących wideofilmowców i oparty został na oprogramowaniu Sony Creative Software

W cenie e-kursu Uczestnicy otrzymują:

  • 15 lekcji dostępnych do pobrania on-line (e-booki w formacie pdf)
  • E-book Filmowanie aparatem
  • E-book Montaż filmowy
  • Certyfikat ukończenia e-kursu

Cena:

190 zł (w tym 23% podatku VAT)
 
 
 
 
 
 
 

Program 

 
Lekcja 1. Sztuka nożyczek i kleju - po co i czym montować
 
 
Lekcja 2. Początki mogą być łatwe – nowy projekt i podstawy montażu
 
Tworzenie nowego projektu
Progressive vs interlace
Podstawowe czynności montażowe
Zasady prostego montażu
 
Lekcja 3. Filmu cięcie gięcie - kontrola zdarzeń i przejść oraz eksport
 
Zdarzenia
Precyzyjne kontrolowanie pozycji zdarzeń
Tryb przycinania krawędzi
Płynne rozpoczynanie i kończenie zdarzeń
Przesuwanie w górę i w dół też możliwe
Przejścia
Filmując zawsze myśl o montażu
Tworzenie, ustawianie i regulowanie przejścia
Przebieg przejścia
Kodowanie i eksport
Wysyłamy na konto YouTube – szybko i bez zbędnych ceregieli
Tworzymy płytę DVD/BD – na razie bez menu
Zapisujemy plik na dysku twardym komputera – pojawiają się ważne szczegóły techniczne
O co chodzi z tym 64-bitowym DivX’em?!?
 
Lekcja 4. Nie tylko klipy wideo – praca z obrazami statycznymi i generatorem mediów
 
Obrazy statyczne – specyfika
Gdzie i jak to wrzucać?
Tworzenie nieruchomych klatek z filmu
Kanał alfa, czyli kolor przezroczystości
Własne logo – jak najwygodniej i najlepiej?
Picture-In-Picture i inne małe obrazki na ekranie
 
Lekcja 5. Ujęcia z klucza – dynamizowanie efektów wizualnych
 
Nie tylko efekciarstwo
Sterowanie przebiegiem zdarzenia w czasie – założenia teoretyczne
Czym się różni klatka kluczowa od klatki kluczowej?
Stosowanie klatek kluczowych w praktyce na przykładzie techniki Picture-In-Picture
Animacja efektu wideo - klatki kluczowe w obrębie okna ustawień filtra
Klatki kluczowe na osi czasu
Animacje predefiniowane
Obwiednie
Zmiana charakteru przejścia
Do czego się to może przydać?
Ostrożnie i z umiarem!
 
Lekcja 6. Trochę iskry – wizualne efekty specjalne
 
Co to jest efekt wideo?
Do czego mogą się nam przydać tego typu narzędzia?
Pokusy i zagrożenia – wytyczne dotyczące stosowania efektów wideo
Czy możliwe jest nałożenie efektu tylko na fragment obrazu?
Nakładanie efektu wideo na pojedyncze zdarzenie
Nakładanie efektu wideo na całą ścieżkę
Stosowanie wielu efektów wideo jednocześnie
Korekta obrazu
Stylizacja
Połączenie ze sobą dwóch ścieżek wideo
 
Lekcja 7. Jak w rodzinie – relacje między ścieżkami
 
Tryb kompozycji
Wycinanki i płonące znaki – przykład wykorzystania trybu Mnożenie
Hierarchia ścieżek
Płonący znak na tle stalowej płyty – komplikujemy nasz przykład
Grupowanie zdarzeń
Renderowanie fragmentu filmu na nową ścieżkę
 
Lekcja 8. Maski, maski – edycja fragmentów obrazu
 
Foremka – niepozorna i niedoceniana
Generator maski - krok dalej
Chroma key – wyższa szkoła jazdy
 
Lekcja 9. Do poprawki – korygowanie wad obrazu
 
Ekspozycja i kontrast
Położenie kamery, ogniskowa i stabilizacja obrazu
 
Lekcja 10. Koniec niemego kina – dźwięk
 
Informacje wstępne
Kontrola natężenia dźwięku
Ważne drobiazgi
 
Lekcja 11. Mikrofony i miksery – kontrola dźwięku
 
Teoria i praktyka
Bardziej zaawansowana edycja
Odtwarzanie, nagrywanie i rytm
 
Lekcja 12. Użyteczne drobiazgi – narzędzia pomocnicze
 
Tryby edycji
Pętle i ich wykorzystanie
Markery, regiony i inne pomoce
 
Lekcja 13. Po swojemu – personalizacja wyglądu programu
 
Zmiana rozmiarów i położenia okien
Dokowanie okien
Kolory, ikony i inne detale interfejsu
Montaż jako proces wieloetapowy
Schematy pracy i ustawień
 
Lekcja 14. Lekcja Wielkie kino – obraz i dźwięk przestrzenny
 
Co jest potrzebne?
Obraz 3D
Dźwięk 5.1
 
Lekcja 15. Nie tylko Sony Movie Studio – inne programy 
 
Sony Creative Software jako ekosystem
Sound Forge Audio Studio 10
DVD Architect Studio 5
 
Dodatek 1. E-book Filmowania aparatem
 
Co musisz widzieć?
Sprzęt skrojony na miarę
Gdy ręka zadrży
Koniec kina niemego
Praca kamerą - vademecum
Język filmu
Oświetlenie i jego rola w obrazie filmowym
Twórcze operowanie światłem – barwa światła i jej rola w filmie
Sztuka nożyczek i kleju – montaż i postprodukcja
Zdjęcia wprawione w ruch
 
Dodatek 2. E-book:  Montaż filmowy
 
Obserwuj siebie, nadaj sens dokonanym wyborom ...
Robienie filmu od końca... 
Twórcze łamanie reguł
Opowiadanie obrazem
Żelazne zasady dramaturgii
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl






Oceny artykułu: 0% 0% ocen: 0

Czytaj także


Inne artykuły autora



Komentarze Użytkowników

Niezalogowanych Użytkowników prosimy o zalogowanie się przed dodaniem komentarza.



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy

Komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu i w żaden sposób nie odzwierciedlają poglądów prezentowanych przez właścicieli i administratorów SwiatObrazu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.



Najnowsze fotografie

15350642_1874293686137506_3623886383529598722_n immm intttt  Biedronka azjatycka (b. arlekin)-03 Biedronka azjatycka (b.arlekin)-02 Stołówka Biedronka azjatycka (b.arlekin)-01