Książki100 najważniejszych zdjęć świataPytania i odpowiedziCytaty dla fotografaNajczęściej wyszukiwane

Dołącz do nas

Google+

Daj się ocenić i oceniaj



  • Autor:
    Komentarzy: 4


  • Autor:
    Komentarzy: 2


  • Autor:
    Komentarzy: 32


  • Autor:
    Komentarzy: 4


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 15


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 19


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 67


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 24

Fotograf powinien podążać za swoją publicznością

Fotograf powinien podążać za swoją publicznością

Większość artystów powinna mieć i znać swoją publiczność. Początkowo zapewne z powodzeniem będziesz dawał sobie radę sam. Jeżeli nie jesteś zainteresowany udostępnianiem swoich prac i fotografujesz wyłącznie dla siebie, to rzeczywiście jest to zupełnie możliwe. Idąc tym tropem, na początku swojej kariery wielu fotografów częściej buduje swoją publiczność z naturalnych odbiorców, aniżeli starannie ją dobiera. Do naturalnych odbiorców zaliczyłbym kolegów, rodzinę i znajomych – ludzi, którzy stanowią część Twego życia. Każdy taki człowiek będzie chciał choćby rzucić okiem na Twoje prace, właśnie dlatego, że są Twoje, a nie ze względu na szczególne zainteresowanie fotografią.


Problemy z publicznością skończą się w chwili, gdy zaczniesz odkrywać bardziej obiecujące, satysfakcjonujące nurty w swojej pracy. Jeśli Twoim celem jest publikowanie zdjęć w galerii, muzeum czy na wystawach, to będziesz musiał dokładnie określić swoją publiczność i jej oczekiwania; podobnie zresztą jak w przypadku, gdy planujesz sprzedaż zdjęć za pośrednictwem agencji fotograficznych, w sklepach lub na jeden z wielu innych sposobów. Rodzaj i charakter prac powinny odpowiadać wybranemu miejscu i specyfice ekspozycji, Jeśli nie poświęcisz czasu na to, by przygotować zestaw prac stosowany do określonych okoliczności, czeka Cię poważne rozczarowanie, a Twoje prace zapewne będą wywoływały jedynie wzruszenie ramion.

Jeśli zdecydujesz się na zaprezentowanie swoich prac w galerii, podczas pokazu, w sklepie lub w jeszcze innym miejscu, to odwiedzający to miejsce ludzie  automatycznie staną się Twoją publicznością. Powinieneś więc zadbać o to, aby wybrane na tę okoliczność prace korelowały z ich oczekiwaniami. Jeśli to zaniedbasz, odbiorcy w najlepszym razie zignorują przygotowaną wystawę, zaś w najgorszym zaczną kwestionować sens jej przygotowania i umieszczenia właśnie w takim miejscu. Ich wątpliwości skupią się na ludziach odpowiedzialnych za zarządzanie danym obiektem, a zatem kuratorach,  właścicielu sklepu, organizatorze pokazu itp. Na szczęście większość organizatorów i właścicieli zdaje sobie sprawę z rodzaju klienteli, jaka odwiedza ich obiekt, i z góry odrzuci propozycję zorganizowania pokazu, którego specyfika i treść nie będą wpisywały się w ich oczekiwania. Niejeden początkujący fotograf zastanawia się wówczas, dlaczego jego prace nie zostały zaakceptowane – odpowiedź już znasz: najprawdopodobniej zawiniła nieznajomość oczekiwań i gustów publiczności.

Reklama

Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.

Rejestracja 

dla nowych użytkowników

 

Jeżeli jeszcze nie jesteś zarejestrowany, zapraszamy do wypełnienia krótkiego formularza rejestracyjnego.

 

 

Logowanie 

dla użytkowników SwiatObrazu.pl

 

E-mail: 

 

Hasło:  

 

Zapomniałeś loginu lub hasła?

Problemy z logowaniem

 

DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?

Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".

A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:

  • wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
  • mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
  • forów dyskusyjnych;
  • prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
  • codziennego newslettera informacyjnego;
  • swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.

Czas rejestracji - ok. 1 min.

Uwaga

Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem