czytano: 3725 razy
Jak wydobyć człowieka z mężczyzny, czyli zdjęcia reklamowe agencji BBDO
Dobry humor czy niepotrzebna kontrowersja? BBDO przygotowała dla Brauna nietypową kampanię, zbierającą najróżniejsze, skrajne opinie.
Stworzona przez oddział BBDO w Dusseldorfie kampania pokazuje mężczyznę (przedstawionego jako małpę) o ósmej rano. Model po prawej ma być z kolei tytułowym "człowiekiem" pięć minut później, już po goleniu. Różnica w obydwu wizerunkach jest zasługą golarek firmy Braun.
Obrazy doczekały wdrożenia już w 2008 roku i do dzisiaj bywają przytaczane jako jedne z bardziej udanych - ale i kontrowersyjnych - kampanii niemieckiej marki.
Za realizację odpowiedzialny jest zespół kreatywny pod przewodnictwem Toygara Bazarkavy, Stefana Vondersteina, Ronalda Liedmeiera i Olafa Reysa z agencji BBDO. Kluczowym elementem konceptu jest humor zupełnie niezwiązany z naczelnymi - poza wizerunkiem, małpy w tej reklamie nie występują. Obydwa portrety przedstawiają bowiem - według pomysłodawców - "mężczyznę".
Pomijając ewentualne kontrowersje, same zdjęcia stoją na bardzo dobrym poziomie. Zestawienie twarzy o, bądź co bądź, podobnych cechach fizycznych sprawdza się w tym przypadku doskonale. "Mocny" wyraz pierwszej pary, łagodne przedstawienie drugiej i wyraźna tajemniczość modeli na trzecim zdjęciu trafiły z równą efektywnością do różnych grup docelowych.
Braun: brings out the human in men
BBDO Dusseldorf dla Brauna
Braun: brings out the human in men
BBDO Dusseldorf dla Brauna
Braun: brings out the human in men
BBDO Dusseldorf dla Brauna
[kn_advert]
Źródło: Ads of the World
www.swiatobrazu.pl