20 marca 2017, 10:26
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 3661 razy

Jaśniejąca blaskiem Amber Valletta na zdjęciach Stasa Komarovskiego

Jaśniejąca blaskiem Amber Valletta na zdjęciach Stasa Komarovskiego

43-letnia modelka i aktorka Amber Valletta stanęła przed obiektywem Stasa Komarovskiego – efekt ich współpracy to kilka promiennych portretów. Stas Komarovski urodził się w Moskwie, jako dziewięciolatek przeniósł się do Stanów Zjednoczonych. Zakochał się w fotografii, przeglądając magazyny modowe mamy i czasopisma podróżnicze ojca. Karierę fotograficzną rozpoczął od stanowiska asystenta Stevena Meisela. Jego fotograficzny styl to ciekawa mieszanka rosyjskiego chłodu i amerykańskiego przepychu.

Na co zwrócić uwagę podczas wykonywania portretu we wnętrzach przy świetle zastanym?
[kn_free]
 
Światło zastane we wnętrzach w zależności od jego źródła może być kontrastowe lub płaskie. W pobliżu lamp lub okien, szczególnie jeśli nie ma ich zbyt wiele w pomieszczeniu, światło jest kierunkowe, a jasne miejsca gwałtownie przechodzą w cienie. Kontrast między podświetleniami a cieniami jest zwykle tak duży, że nie sposób jednocześnie zarejestrować szczegółów jasnych i ciemnych tonów. Jeśli jednak w pomieszczeniu znajduje się wiele lamp, światło może być delikatnie rozproszone i iluminować wszystkie elementy sceny.
[kn_advert]
 
Gdy fotografujesz we wnętrzach, ustawiaj ekspozycję na najważniejszych częściach sceny. Oko z łatwością przystosowuje się do zmiennego otoczenia — możesz spojrzeć na jasne miejsce, po czym na cień obok i bez problemu dostrzec ukryte w nim detale. Jednak często we wnętrzu rozpiętość jasności jest większa niż możliwości filmu, więc zamiast wykonywać pomiar uśredniony, zmierz tę część sceny, której szczegóły najbardziej Cię interesują.
 
Światło we wnętrzach jest często względnie słabe. Jeśli chcesz korzystać z zastanego światła bez flesza lub innego dodatkowego oświetlenia, konieczne może być ustawienie dłuższego czasu naświetlania lub mniejszej przysłony, albo i jednego, i drugiego. Przy dłuższym czasie naświetlania korzystaj ze statywu albo oprzyj aparat o stół lub inny obiekt, żeby uniknąć rozmycia obrazu wskutek poruszenia aparatem w trakcie ekspozycji. Starannie ustaw ostrość, ponieważ przy tak szerokiej przysłonie głębia ostrości jest niewielka.
 
 
Fot. Stas Komarovski
 
Fot. Stas Komarovski
 
Fot. Stas Komarovski
 
Fot. Stas Komarovski
 
Fot. Stas Komarovski
 
Fot. Stas Komarovski
 
Fot. Stas Komarovski
 
Fot. Stas Komarovski
 
Fot. Stas Komarovski
 
 


www.swiatobrazu.pl