10 czerwca 2016, 13:51
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 3493 razy

Klasyczne ujęcia kostiumów kąpielowych w obiektywie Alexandry Natafa

Klasyczne ujęcia kostiumów kąpielowych w obiektywie Alexandry Natafa

Światowi fotografowie mody prześcigają się w pomysłach na realizację sesji fotograficznych, przedstawiających najnowsze kolekcje plażowe. Na zdjęciach Alexandry Natafa warto zwrócić uwagę - oczywiście poza piękną modelką - na sposób wykonania zdjęć, oświetlenie i kompozycję – te zdjęcia mogą być inspiracją, ciekawym pomysłem na własną wakacyjną fotografię.

[kn_free]
Wskazówka
 
Nawet o właściwej porze dnia i przy właściwej pogodzie szanse na to, że będziemy mieli oświetlenie idealnie nadające się do naszych celów są raczej niewielkie. Kluczowe jest bowiem zachowanie odpowiedniego kontrastu pomiędzy modelką na pierwszym planie a jej tłem – tak aby to ostatnie w pewien sposób się odcinało. Można to osiągnąć na dwa sposoby: oświetlając modelkę z przodu światłem o nieco innej barwie niż oświetlenie tła (taka sytuacja w naturze najczęściej ma miejsce wtedy, gdy mimo dobrej pogody na horyzoncie kłębią się burzowe chmury) lub też gdy światło pada na nią nieco z tyłu, tworząc tzw. kontrę (oświetlenie, którego zadaniem jest utworzenie wokół fotografowanej osoby jasnej poświaty odcinającej ją wyraźnie od tego, co znajduje się za nią). Obydwa te przypadki najłatwiej zrealizować przy pomocy dodatkowego źródła światła.
 
Tak więc podczas sesji portretowej na plaży słońce nie powinno stanowić jedynej formy oświetlenia. Rolę drugiego źródła światła (głównego lub pomocniczego – w zależności od sytuacji) stanowić może zewnętrzna lampa błyskowa wyzwalana bezprzewodowo lub blenda odbijająca światło słoneczne. Tak czy owak dobre zdjęcia da się zrobić zarówno ze słońcem przed nami, z boku, jak i za naszymi plecami.
 
[kn_advert]
 
Oto dwa typowe przykłady sposobu oświetlania sceny, które dobrze sprawdzają się podczas sesji plażowej: słońce pada na modelkę z tyłu tworząc kontrę, natomiast blenda lub flesz z nasadką rozpraszającą stanowi oświetlenie główne jej twarzy. Schemat ten sprawdza się szczególnie dobrze podczas zdjęć wykonywanych o zachodzie słońca i zawsze wówczas, gdy chcemy umieścić tarczę słoneczną gdzieś w kadrze. Drugi przypadek jest bardziej klasyczny: słońce oświetla modelkę z przodu i lekko z boku tworząc oświetlenie główne (tzw. kluczowe), natomiast umieszczona z przeciwnej strony fotografa blenda odbija część blasku i rozjaśnia cienie tworzące się w niektórych obszarach twarzy (tzw. światło wypełniające). Dodatkowa lampa błyskowa może – choć nie musi – tworzyć kontrę. Oczywiście możliwości jest znacznie więcej.

 

Fot. Alexandry Natafa

Fot. Alexandry Natafa

Fot. Alexandry Natafa

Fot. Alexandry Natafa

Fot. Alexandry Natafa

Fot. Alexandry Natafa

Fot. Alexandry Natafa

Fot. Alexandry Natafa



www.swiatobrazu.pl