9 grudnia 2008, 16:49
Autor: Anna Cymer
czytano: 3214 razy

Konkurs fotograficzny: Reklama w mieście

Konkurs fotograficzny: Reklama w mieście

Dużo mówi się ostatnio o obecności reklamy w mieście. Krytykuje się fakt, że płachty reklamowe zasłaniają budynki, a plakaty są naklejane nawet na zabytkach. Trwający właśnie konkurs fotograficzny ma pokazać dobre przykłady istnienia reklam w mieście.

Pomysł na konkurs powstał w odpowiedzi na zabawny, a czasami smutny i irytujący obraz przestrzeni publicznych zagraconych wszelkiego rodzaju nośnikami marketingowymi, w szczególności bitymi niemal taśmowo i bez polotu billboardami i siatkami elewacyjnymi.

W dużych miastach Polski powoli zapominamy jak wygląda prawdziwa pierzeja czy panorama. Reklama, zamiast być integralną częścią tkanki miejskiej, uzupełniać ją, wprowadzać życie, koloryt i lokalny charakter, stała się gigantycznym pasożytem, który przerósł żywiciela.

Idea:
Skądinąd wiadomo, że większą i bardziej przekonującą siłę od narzekań i sporów mają pozytywne przykłady. Stąd pomysł na znalezienie i pochwalenie najciekawszych i nietypowych realizacji reklamy zewnętrznej.

Chcemy, z Waszą pomocą, znaleźć przykłady reklam w miastach (a nawet wsiach), które wykraczają poza sztampowe formy, atakujące nas co dnia.

Do wygrania:
tablet Wacom Bamboo Fun (bardziej dla grafików),
dalmierz laserowy Bosch PLR 30 (bardziej dla architektów),
gra planszowa Monopoly Tu i Teraz z Gdynią na planszy (nie tylko dla lokalnych patriotów).
Sam wybierasz nagrodę!

Zasady są proste: znajdź i sfotografuj reklamę zewnętrzną, która urzekła Cię w szczególny sposób, dodaj parę słów od siebie i wyślij zgłoszenie na adres konkurs@minuta8.pl.

Po zakończeniu konkursu, jury wybierze 3 najlepsze prace. Zdobywca 1. miejsca będzie miał prawo wyboru jednej z trzech powyższych nagród. Zdobywca 2. miejsca prawo wyboru jednej z dwóch pozostałych, a zdobywcy 3. miejsca przypadnie w udziale trzecia nagroda.

Uwaga! W trakcie trwania konkursu niektóre fotografie mogą zostać opublikowane na blogu o dobrej i złej reklamie.
Inspiracje

Nieco inspiracji dla Was możecie znaleźć na blogu.
Regulamin

Pobierz Regulamin w formacie PDF

Zastrzegamy prawo do zmian w Regulaminie. Zmiany będą wprowadzane wyłącznie w formie pisemnej.

Zasady udziału:
1. Chodząc po mieście miej szeroko otwarte oczy na wszelkie przejawy twórczej promocji. Nie ignoruj nic, bo nawet biegnący pies może okazać się częścią kampanii reklamowej!

2. Fotografuj każdą ciekawą formę reklamy zewnętrznej - ocenimy wszystko, co nie jest sztampowym billboardem. Szukamy takich reklam, które wyróżniają się wśród wielkoformatowych wydruków różnej maści i wcale nie muszą to być reklamy wielkich firm.

3. Wyślij nam swoje zdjęcia z krótkim opisem (co to za reklama, gdzie i co o niej myślisz) na adres konkursowy: konkurs@minuta8.pl. Podaj swoje imię lub pseudonim. Nagrodzimy fotografów, którzy odszukali najznamienitsze przykłady kreatywności reklamowej.

Terminarz:
Data rozpoczęcia konkursu: 10.10.2008
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń: 05.01.2009
Ogłoszenie wyników: do 12.01.2009

W obradach jury udział weźmie m.in. Ela Dymna, założycielka stowarzyszenia Miasto Moje a w Nim.



www.swiatobrazu.pl