Jak powstało to zdjęcie? Nasze środowisko - finałowe fotografie konkursu Wildlife Photographer of the Year 2017 |
17 listopada 2017, 16:00 |
Ostatnio cały świat zachwycał się zwycięskimi fotografiami w konkursie Wildlife Photographer of the Year 2017 i chociaż to konkurs skierowany do fotografów przyrody, to co roku budzi szerokie zainteresowanie na światowym rynku fotograficznym. Mamy przyjemność zaprezentować moc fotografii, promujących zrozumienie i świadome korzystanie ze świata przyrody, w postaci zdjęć i kulis ich powstawania pięciu finalistów konkursowej kategorii: "Środowisko". |
Arktyczny blues. Reiner Leifried, NiemcyNa tle śnieżnego krajobrazu, błękitne światło arktycznej zimy stworzyło hipnotyczną atmosferę. Widząc tę scenę Reiner uniósł aparat chcąc uchwycić "spokój z niekończącym się widokiem". Używajac gładkiej fali tworzonej przez statek, uwieczniając scenę, sfotografował wodę przypominającą fałdy satyny. Svalbard ma dwa sezony zimowe, ciemny i jasny. Od listopada do lutego dominuje ciemność, okresowo wypełniająca krajobraz niebieskim światłem - powstającym, gdy resztki światła odbijają się od morza i śniegu. Od marca do maja słończe powraca delikatnie rozgrzewając biały, zimowy krajobraz. Specyfikacja techniczna: Nikon D810; obiektyw14–24mm f2.8 na 24mm; 1/500 sek.; f/8 (−1 e/v); ISO 1000. [kn_free] [kn_free] Niepowstrzymana siła. Paddy Scott, Wielka BrytaniaPaddy bezpiecznie przemierzał dolinę, gdy lawina uderzyła zatrzymujac go na trasie. Pomniejszony przez kolosalny horyzont śnieg i lód wyglądały, jakby opadały w zwolnionym tempie, kłębiąc się w majestatycznym krajobrazie. Paddy zdołal wykonać zdjęcie skupione na ostrej krawędzi skały, by oddać widok niepowstrzymanej siły lawiny. Mimo że są mniejsze od swoich sióstr, strome ściany K6 czynią te góry potężnym przeciwnikiem. Warunki mogą zmienić się tam niezwykle szybko, wraz z lawinami, które potrzebują nieco ponad minutę, by dotrzeć do dolin poniżej. Chociaż zdjęcie Paddy’ego może wyglądać na statyczne i łagodne, w rzeczywistości śnieg i lód poruszają się z prędkościami liczonymi w setkach kilometrów na godzinę. Specyfikacja techniczna: Canon EOS 5D Mark III; obiektyw 70–200mm f2.8 na 173mm; 1/640 sek.; f/11; ISO 100. Płonący lód. Chris Bray, AustraliaKiedy helikopter przelatywał nad malowniczym lądem Islandii, Chris był zdumiony jego pięknem, które określił mianem "szwedzkiego stołu wielobarwnych kraterów, gór i rzek". Poprzez otwarte drzwi helikoptera, walcząc z porywistym wiatrem i turbulencjami, uwiecznił najbardziej dramatyczny widok – popękaną pokrywę lodu Mýrdalsjökull. Rozpięta na dystans niemal 600 kilometrów kwadratowych, sięgająca miejscami 650 metrów grubości, pokrywa lodowa skrywa górną część Katii – dużego, aktywnego wulkanu. Średnio Katia osiąga erupcję co 40-60 lat, za każdym razem pokrywając Mýrdalsjökull grubą warstwą popiołu, która nadaje warstwie lodu wyjątkowego wyglądu. Specyfikacja techniczna: Canon EOS 5DS R; obiektyw 24–105mm f4 na 105mm; 1/1600 sek.; f/5; ISO 250. Pustynne płótno. Angiolo Manetti, WłochyNie zrażając się turbulencjami trzęsącymi małą Cessną, Angiolo śledził wzrokiem piękną scenę rozciągającą się pod nim. Niekończące się wydmy pustyni Namib błyszczały, gdy padało na nie ostatnie światło dnia filtrowane przez chmury. Każdy promień podświetlał zachwycający wzór "jakby namalowany przez wielkiego artystę". Pustynia Namib jest jedną z największych i najstarszych pustyń na świecie - ma co najmniej 55 milionów lat – i pozostaje w dużej mierze pozbawiona wód powierzchniowych. Jeśli jednak przyjrzeć się uważnie, gładkie kontury piasku zmatowione są przez roślinność, która jest w stanie przetrwać dzięki wodom gruntowym i wilgoci z mgły, napływającej od brzegu. Specyfikacja techniczna: Nikon D7000; obiektyw 18–200mm f3.5–5.6 na 35mm; 1/1600 sek.; f/9; ISO 800.
|
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl |
|
© 1999 - 2024 www.swiatobrazu.pl |