- Barwa i kolor
- Cyfrowa ciemnia
- Ćwiczenia fotograficzne
- Czerń i biel
- Filmowanie aparatem
- Fotograf - ZUS i podatki
- Fotograf i prawo
- Fotograficzne ABC
- Fotografia aktu
- Fotografia od A do Z
- Fotografia krajobrazu
- Fotografia produktów
- Fotografia uliczna - street phofo
- Fotograficzne inspiracje
- Fotografowanie architektury
- Fotografowanie ruchu
- Fotografowanie zwierząt
- Kadrowanie
- Kompozycja
- Leksykon fotografów
- Najczęściej popełniane błędy
- Ostrość i nieostrość
- Perspektywa
- Portret
- Przygotowanie prezentacji zdjęć
- Studio fotograficzne dla początkujących
- Światło i ekspozycja
- Zarabiaj na fotografii
Dołącz do nas
Partnerzy
Montuj filmy z Dellem, cz. 1 - monitor Dell UltraSharp UP3017
Każdy, kto choć raz przygotowywał materiał wideo wie, że jest to niełatwa praca, której komfort w dużej mierze zależy od używanego do tego celu sprzętu komputerowego. W szczególności dotyczy to monitora, który może pracę uprzyjemnić lub znacząco utrudnić. Dlatego też, wraz z firmą Dell, przygotowaliśmy cykl artykułów dotyczących montażu wideo - a zaczynamy go od przedstawienia bardzo interesującego modelu wyświetlacza, który może zainteresować zarówno fotografów, jak i filmowców.
Monitor do obróbki materiału foto i wideo
Kiedy pod koniec ubiegłego roku kończyliśmy nasz cykl poradnikowy dla fotografów opracowany we współpracy z firmą Dell, mieliśmy już pomysł na podobny materiał, przygotowany z myślą o wideofilmowcach. Teraz nadszedł czas na jego realizację. W nowym cyklu artykułów traktujących o tajnikach montażu wideo dla początkujących (choć ambitnych) filmowców, przedstawimy Wam zasady dotyczące tworzenia z nagranego materiału pełnoprawnych produkcji filmowych – zarówno od strony technicznej, jak i warsztatowej. Zaczniemy zaś, podobnie jak w cyklu dla fotografów, od przyjrzenia się z bliska monitorowi, który będzie nam towarzyszył przez całą tę serię: Dell UltraSharp UP3017.
To, czego od wyświetlacza LCD powinien oczekiwać zaawansowany filmowiec-amator nie różni się w dużej mierze od wymagań równie zaawansowanego fotografa-amatora. Można więc śmiało powiedzieć, że jest to konstrukcja w znaczący sposób odmienna od większości prostego sprzętu, jaki możemy znaleźć na półkach marketów z elektroniką użytkową. Montowanie materiału wideo na sprzęcie dla graczy lub też przeznaczonym do pracy biurowej może doprowadzić do tego, że u oglądających materiał nagrany na płytę DVD czy w Internecie film będzie miał dziwną kolorystykę, może okazać się zbyt ciemny, zbyt jasny, za mało lub za bardzo kontrastowy itp. A to zdyskwalifikuje go równie skutecznie, jak błędy popełnione w trakcie kręcenia.
Wymagania stawiane monitorom przez ambitnych montażystów
Montaż wideo to czynność, przy której od monitora oczekujemy trzech rzeczy: dużej mocy obliczeniowej, pojemnej przestrzeni dyskowej i jak najwięcej miejsca na ekranie monitora. Nas oczywiście tym razem najbardziej będzie interesować to trzecie zapotrzebowanie. Wszystko sprowadza się do tego, jak wygląda interfejs przeciętnego programu montażowego – a wygląda na ogół jak pulpit w kokpicie odrzutowca, tyle że wskaźników i kontrolek jest znacznie więcej. Do tego dochodzi oś czasu (timeline), okno podglądu, pulpit z plikami projektu i kilka innych rzeczy, z których większość jest bardzo ważna i nie warto ich wyłączać.
Jednak wysoka rozdzielczość ekranu jeszcze nie wystarczy, aby dało się na nim wygodnie pracować. Musi on być jeszcze odpowiednio duży, tak aby niewielkie kontrolki, suwaki i wskaźniki były czytelne. Monitor o przekątnej 27 cali i rozdzielczości 4K brzmi świetnie, ale w rzeczywistości niezbyt nadaje się do pracy z programem montażowym (ale już może sprawdzić się doskonale w charakterze ekranu poglądowego – o czym opowiemy sobie na następnej stronie), natomiast format FullHD, czyli 1920×1080 pikseli to już stanowczo za mało do wygodnej obróbki. Co innego jednak taki sam wyświetlacz, ale o rozdzielczości 2560×1440 pikseli – na nim praca będzie już znacznie przyjemniejsza.
Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.
|
DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?
Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".
A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:
- wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
- mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
- forów dyskusyjnych;
- prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
- codziennego newslettera informacyjnego;
- swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.
Czas rejestracji - ok. 1 min.
Uwaga
Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem
Spis treści
- Monitor do obróbki materiału foto i wideo
- Dell UltraSharp UP3017 z bliska
Najczęściej czytane dzisiaj
Najczęściej czytane w tygodniu
Najczęściej czytane w roku
- Trenuj fotografię tej wiosny!
- Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba i nigdy wcześniej nie widziane oblicze Jowisza
- Kamera ze sztuczną inteligencją przekształca zwykłe zdjęcia w fantazyjne obrazy
- FujiFilm naprawia błędnie działający firmware obiektywu FujiFilm XF 16-55 mm f/2.8
- Modele czy manekiny? Profesjonalna fotografia produktowa odzieży dla e-commerce
- Nowe zdjęcia pokazują, jak ogromny jest największy wulkan w Układzie Słonecznym
- Mocna reklama ostrzega rodziców przed udostępnianiem zdjęć swoich dzieci w internecie
- Telefony do nagrywania dobrych filmów i robienia świetnych zdjęć
- Odszedł edytor zdjęć AP, który podjął decyzję o publikacji zdjęcia z ataku napalmem w Wietnamie
- Niesamowite zdjęcie Księżyca na tle największego teleskopu na świecie