11 października 2012, 11:56
Autor: Antoni Żółciak
czytano: 1791 razy

Możliwe, że w przyszłym roku Instagram będzie dużo popularniejszy

Możliwe, że w przyszłym roku Instagram będzie dużo popularniejszy

Wygląda na to, że wydając miliard dolarów na 11-osobowy zespół Zuckerberg wiedział co robi. Instagram może pochwalić się - proporcjonalnie - jednymi z najlepszych statystyk pośród nowoczesnych mediów społecznościowych.

Siłą tej platformy nigdy nie były filtry, ani aplikacja fotograficzna. Od zawsze chodziło o społeczność, o możliwość dzielenia się zdjęciami. Może Facebook ma najwięcej obrazków na świecie, może na Flickrze przesiaduje najwięcej profesjonalistów, reprezentujących wysoki poziom fotografii. Ale to Instagram jest młody i świeży, w pewnym sensie intymny, bazujących na innych pryncypiach niż pozostałe serwisy.

Jedynie 18 procent Amerykanów ankietowanych przez Social Habit przyznało, że posiada konto na Instagramie. To grosze w porównaniu do Facebooka czy Twittera, które mogą pochwalić się odpowiednio 94 i 47 procentami.

Popatrz dokładniej

Aż 61 procent z zarejestrowanych używało Instagrama w ciągu ostatniej doby. Wynik przebija jedynie Facebook (84 procent), pozostawiając Twittera, Google Plus i Pinteresta w tyle (odpowiednio 55, 44 i 52 procent). Około 83 procent użytkowników Instagrama korzysta z platformy w pracy, co jest zdecydowanie lepszym rezultatem niż w przypadku pozostałych społecznościówek.

Do Instagrama ciągną głównie ludzie młodzi. Mniej więcej 67 procent osób korzystających z aplikacji ma poniżej 34 lat.

Pamiętacie boom, który zapanował po publikacji wersji na Androida? Popularność programu nie maleje. W żadnym wypadku nie maleje - od chwili wydania edycji na system Google'a i kupnie Instagrama przez Facebooka z aplikacji zaczęło korzystać znacznie więcej osób.

Około 40 procent najpopularniejszych marek ma konto na Instagramie

Coca-Cola, MTV, Starbucks, Burberry. Inne branże, ale jeden wspólny mianownik - Instagram. Na sto marek, które mają konto na Facebooku, czterdzieści z nich ma również swojego Instagrama.

Ogromny wzrost popularności przez ostatnie pół roku

O 1179 procent rozrósł się Instagram po wydaniu wersji na Androida. Z 860 tysięcy do 11 milionów użytkowników. To sukces ciężki do wyobrażenia i w chwili obecnej niemożliwy do powtórzenia, bo bardziej mieliśmy do czynienia z rewolucją aniżeli ewolucją.

Pod koniec tego roku Instagram będzie dostępny nie tylko na iOS czy Androida, ale również na Windows Phone 8.

[kn_advert]

Źródło: Businesses Grow



www.swiatobrazu.pl