19 lipca 2016, 12:22
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 4882 razy

Nowoczesne rozwiązania wizualne dla galerii i muzeów

Nowoczesne rozwiązania wizualne dla galerii i muzeów

Podczas targów ICOM w Mediolanie Panasonic przedstawił rozwiązania wizualne dla muzeów oraz galerii. Wśród zaprezentowanych rozwiązań pojawił się m.in. projektor oświetleniowy Space Player oraz najnowsza technologia Light ID pozwalająca na udostępnianie informacji za pomocą światła.

Głównym wydarzeniem na targach była prezentacja pt. "Starożytność w nowoczesnym obiektywie", podczas której we współpracy z Muzeum Moesgaard oraz CAVI (Centre for Advanced Visualization and Interaction) zaprezentowano, w jaki sposób najnowsze technologie mogą uatrakcyjnić wystawy i przyciągnąć uwagę widzów.

[kn_advert]

[kn_free]

Wśród oferowanych rozwiązań pojawił się projektor Space Player - hybrydowe rozwiązanie łączące funkcje tradycyjnego reflektora z projektorem wideo. Urządzenie przypominające swoją konstrukcją reflektor daje możliwość wyświetlania obrazów wideo lub animacji i jednocześnie oświetlania dowolnych obszarów pomieszczenia. Można dzięki niemu wyświetlić opisy prezentowanych eksponatów i jednocześnie oświetlić je, by w efektywny sposób przyciągać uwagę widzów.

 

 

Z kolei technologia Light ID to rozwiązanie umożliwiające przekazywanie informacji za pomocą światła emitowanego przez diody LED. Służy do przekazywania treści reklamowych bądź informacyjnych, a żeby je odczytać wystarczy smartfon z aparatem i dedykowaną aplikacją. To oznacza, że zwiedzający będą mogli za pomocą swojego telefonu w prosty sposób odczytać informacje o danym eksponacie w wielu językach czy też odsłuchać komunikaty głosowe.

 

 

"Dzisiejsi odbiorcy mają wysoką świadomość technologiczną i przykładają dużą wagę do interesującego i interaktywnego przekazu, także w galeriach czy muzeach. Właśnie dlatego Panasonic opracował technologię Light ID, która ułatwia rozpowszechnianie treści, a widzom poruszanie się po wystawach" - powiedziała Magdalena Przasnyska, Senior Sales and Marketing Manager w Panasonic.

Oprócz rozwiązań wizualnych Panasonic przedstawił także technologię monitoringu, która ma na celu eliminowanie kolejek tworzących się w galeriach. Automatycznie kieruje ona zwiedzających do dostępnych w pobliżu atrakcji. Co więcej, rozwiązanie pozwala na pozyskiwanie danych demograficznych i poznanie profilu odwiedzających – mówi Magdalena Przasnyska.

Źródło: Panasonic



www.swiatobrazu.pl