3 lipca 2011, 09:00
Autor: Antoni Żółciak
czytano: 2321 razy

Plazmy ciągle popularne

Plazmy ciągle popularne

W pierwszych miesiącach tego roku sprzedano więcej telewizorów plazmowych, niż przez cały 2009 rok.

Plasma Display Coalition, czyli koalicja LG i Panasonika, mająca na celu rozpowszechnianie technologii plazmowej, rozsyła informacje prasowe o popularności tego typu wyświetlaczy. Jak się okazuje, przez niecałe pół roku sprzedano więcej telewizorów, niż przez cały 2009 rok. Między styczniem a majem 2011 roku do sklepów trafiło milion plazm, tak przynajmniej wskazują statystyki amerykańskiego CAE CE MarketMetrics.

Prawie dwie trzecie sprzedawanych wyświetlaczy charakteryzuje się rozdzielczością HD 720p. Bierze się to, rzecz jasna, z niższej ceny tych produktów. Panasonic oferuje w chwili obecnej dziewiętnaście telewizorów plazmowych, o przekątnej od 42 cali (przy 720p) do 65 cali (przy Full HD 1080p), LG może pochwalić się ofertą osiemnastu paneli: od 42 do 60 cali.

Koalicja zwraca również na ograniczenie poboru mocy w nowych produktach. O ile, przykładowo, 42-calowy telewizor z 2008 roku pobierał 158 watów, tak teraźniejsze wyświetlacze mogą pochwalić się prawie 60-procentowym obniżeniem zużycia energii, do 69 watów.

Więcej szczegółów znajdziecie na stronie Plasma Display Coalition.

 

Źródło: Engadget HD



www.swiatobrazu.pl