Co to są złote godziny i dlaczego ich światło jest atrakcyjne dla fotografa?

środa, 21.08.2019r. | 100%/0% ocen: 8 | czytano 19481 razy

Co to są złote godziny i dlaczego ich światło jest atrakcyjne dla fotografa? W żadnym podręczniku fotografii, w którym pojawia się temat wykonywania zdjęć w plenerze nie może zabraknąć tematu złotych godzin, nazywanych też niekiedy magicznymi.

Jakie tło do fotografowania i filmowania w technice kluczowania?

wtorek, 28.11.2017r. | 50%/50% ocen: 2 | czytano 9612 razy

Jakie tło do fotografowania i filmowania w technice kluczowania? Kiedyś do realizacji nagrania, w którym aktor lub model występował na tle czegoś, co w rzeczywistości nie istniało, potrzebne były bardzo specjalistyczny sprzęt i odpowiednie oprogramowanie.

Co to jest lighting ratio i jakie ma znaczenie w fotografii studyjnej?

poniedziałek, 27.11.2017r. | 50%/50% ocen: 2 | czytano 6991 razy

Co to jest lighting ratio i jakie ma znaczenie w fotografii studyjnej? Fotografa studyjnego marzącego o naprawdę dobrym panowaniu nad światłem czeka mnóstwo pracy nad teoretycznym i praktycznym poznawaniem zagadnień, które nawet profesjonalistę pracującego wyłącznie przy świetle zastanym obchodzą raczej rzadko.

Czy softbox jest najlepszym modyfikatorem do zdjęć portretowych?

piątek, 24.11.2017r. | 100%/0% ocen: 2 | czytano 9512 razy

Czy softbox jest najlepszym modyfikatorem do zdjęć portretowych? Oświetlenie człowieka to w fotografii studyjnej szczególne wyzwanie.

Jakie warunki powinno spełniać miejsce przeznaczone na domowe studio?

czwartek, 23.11.2017r. | 100%/0% ocen: 2 | czytano 3179 razy

Jakie warunki powinno spełniać miejsce przeznaczone na domowe studio? Prędzej czy później każdy fotograf przeżywający fascynację pracą w studiu zaczyna snuć marzenia o własnym atelier.

Słabsza lampa ustawiona blisko czy mocniejsza stojąca dalej od fotografowanego obiektu?

środa, 22.11.2017r. | 100%/0% ocen: 4 | czytano 3394 razy

Słabsza lampa ustawiona blisko czy mocniejsza stojąca dalej od fotografowanego obiektu? Kiedy świeżo upieczony fotograf studyjny okrzepnie już trochę w nowym otoczeniu, naturalnym impulsem kierującym jego poczynaniami powinna stać się ciekawość.

Czy w fotografii studyjnej lepiej sprawdzają się mocne flesze manualne, czy słabsze lampy błyskowe z automatyką TTL? Podczas warsztatów z fotografii studyjnej jedno z ciekawszych pytań jakie zdarza nam się słyszeć z ust średniozaawansowanych fotografów, mających już pewne doświadczenie w pracy z nowoczesnymi lampami błyskowymi, dotyczy zagadnienia o tyleż technicznego, co ideologicznego: czy fotograf zawsze musi wybierać pomiędzy silnymi fleszami studyjnymi a słabszymi lampami systemowymi z zaawansowanymi systemami automatycznej kontroli siły błysku? Czyli - czy istnieje możliwość sięgnięcia po to, co najlepsze z obu tych światów, a jeśli nie, to co najlepiej wybrać? Dzisiaj spróbujemy odpowiedzieć na te pytania.

Jakie oświetlenie lepiej nadaje się na początek przygody z fotografią studyjną – błyskowe, czy ciągłe? Osoby po raz pierwszy próbujące swoich sił w fotografowaniu z wykorzystaniem technik studyjnych stoją przed koniecznością dokonania wielu wyborów.

Czym różni się korekta siły błysku od korekty ekspozycji?

piątek, 10.11.2017r. | 100%/0% ocen: 2 | czytano 3547 razy

Czym różni się korekta siły błysku od korekty ekspozycji? Wśród pytań zadawanych przez Uczestników warsztatów fotograficznych oraz e-kursów dotyczących oświetlenia naturalnego i błyskowego często powtarzają się pytania, które mogłyby być uznane za trywialne.

Co to jest minimalny czas synchronizacji migawki z błyskiem i jak obejść to ograniczenie?

czwartek, 09.11.2017r. | 100%/0% ocen: 2 | czytano 12240 razy

Co to jest minimalny czas synchronizacji migawki z błyskiem i jak obejść to ograniczenie? Fotografowie wkraczający po raz pierwszy w świat światła błyskowego mają przed sobą trudne zadanie przyswojenia sobie podstawowych praw rządzących tą nową dla nich rzeczywistością.

Do czego służy błysk na drugą kurtynę, Slow-Flash i inne tryby dodatkowe w lampie błyskowej? Nowoczesne lampy błyskowe to bardzo zaawansowane urządzenia wypełnione po brzegi nowoczesnymi technologiami.

Czy lampa błyskowa może mi się przydać w plenerze, a jeśli tak, to do czego i jak ją wykorzystać? Lampa błyskowa większości z nas kojarzy się z fotografowaniem we wnętrzach (przede wszystkim w atelier) oraz z wykonywaniem zdjęć po zmroku.

Dlaczego nie należy mieszać różnych rodzajów oświetlenia i co zrobić, kiedy nie ma innego wyboru? Kiedy fotografuje się scenę, na którą pada światło z kilku różnych źródeł, rezultat najczęściej nie zachwyca.

Jaki rodzaj oświetlenia naturalnego najlepiej sprawdza się przy fotografowaniu ludzi?

czwartek, 02.11.2017r. | 100%/0% ocen: 2 | czytano 3514 razy

Jaki rodzaj oświetlenia naturalnego najlepiej sprawdza się przy fotografowaniu ludzi? Światło naturalne jest najlepiej dostępnym dla każdego fotografa typem oświetlenia, przy którym można wykonywać zdjęcia w pełnym zakresie przysłon i czasów ekspozycji.

Na czym polega przewaga zewnętrznej lampy błyskowej nad wbudowaną?

wtorek, 31.10.2017r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 9839 razy

Na czym polega przewaga zewnętrznej lampy błyskowej nad wbudowaną? Zarówno doświadczeni, jak i początkujący fotografowie podczas fotografowania innych ludzi korzystają ze światła błyskowego.

Jak ustawiać modeli na zdjęciach grupowych?

poniedziałek, 30.10.2017r. | 100%/0% ocen: 2 | czytano 8670 razy

Jak ustawiać modeli na zdjęciach grupowych? Kiedy stajemy przed koniecznością wykonania zdjęcia więcej niż jednej osobie, to jednym z pierwszych zadań, jakie powinniśmy wykonać, jest ustawienie fotografowanych ludzi.

Dlaczego należy ustawiać ostrość na oczy modela?

piątek, 27.10.2017r. | 100%/0% ocen: 2 | czytano 7228 razy

Dlaczego należy ustawiać ostrość na oczy modela? W każdym podręczniku i podczas każdego kursu fotografii portretowej pojawia się rada, aby fotografując ludzi, koniecznie starać się ustawiać im ostrość na oczy.

Mam obiektyw ze stabilizacją, ale przy dłuższych czasach ekspozycji model nie chce wyjść ostry. Dlaczego? Sporo pytań zadawanych często przez początkujących fotografów portretowych dotyczy skuteczności (czy raczej jej braku) systemów redukcji drgań obrazu podczas fotografowania przy niedostatecznym oświetleniu.

Czy w fotografii portretowej obiektyw typu zoom można zastąpić "stałką" i nogami?

wtorek, 24.10.2017r. | 100%/0% ocen: 2 | czytano 3246 razy

Czy w fotografii portretowej obiektyw typu zoom można zastąpić "stałką" i nogami? Stwierdzeniem często powtarzanym przez zwolenników optyki stałoogniskowej jest to, że „najlepszy zoom ma się w nogach”.

Jaki najlepszy obiektyw portretowy - stałoogniskowy czy zmiennoogniskowy?

poniedziałek, 23.10.2017r. | 100%/0% ocen: 5 | czytano 4515 razy

Jaki najlepszy obiektyw portretowy - stałoogniskowy czy zmiennoogniskowy? Jedno z pytań szczególnie często stawiane przez początkujących portrecistów dotyczy wyboru optyki mającej posłużyć realizacji ich nowej fotograficznej pasji.



Najnowsze fotografie

Akebia „Silveer Bells” Pośrednia w pąku Na szpicy Nad jeziorem Anturium Storczyk Gorlitz widziane ze Zgorzelca