- Barwa i kolor
- Cyfrowa ciemnia
- Ćwiczenia fotograficzne
- Czerń i biel
- Filmowanie aparatem
- Fotograf - ZUS i podatki
- Fotograf i prawo
- Fotograficzne ABC
- Fotografia aktu
- Fotografia od A do Z
- Fotografia krajobrazu
- Fotografia produktów
- Fotografia uliczna - street phofo
- Fotograficzne inspiracje
- Fotografowanie architektury
- Fotografowanie ruchu
- Fotografowanie zwierząt
- Kadrowanie
- Kompozycja
- Leksykon fotografów
- Najczęściej popełniane błędy
- Ostrość i nieostrość
- Perspektywa
- Portret
- Przygotowanie prezentacji zdjęć
- Studio fotograficzne dla początkujących
- Światło i ekspozycja
- Zarabiaj na fotografii
Dołącz do nas
Partnerzy
Nie wiesz, jakie oświetlenie wybrać do studia? Symulator Ci pomoże
sobota, 29.10.2011r. | 100%/0% ocen: 2 | czytano 19121 razyFripers, polski sklep z akcesoriami fotograficznymi i oświetleniem studyjnym, uruchomił na swojej stronie specjalny symulator.
Efekty barwne w fotografii
wtorek, 12.01.2010r. | 100%/0% ocen: 1 | czytano 22883 razyW fotografii efekty barwne uzyskujemy dzięki stosowaniu źródeł światła o różnych temperaturach barwowych, lub dzięki barwnym foliom zakładanym na oprawy oświetleniowe, lub po zastosowaniu kolorowych filtrów zdjęciowych.
Oświetlenie rozproszone
wtorek, 22.12.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 17751 razyW poprzednim artykule postawiliśmy pytania, czy w tonalnym stylu oświetleniowym wprowadzenie na plan zdjęciowy opraw o małym kącie rozwarcia wiązki świetlnej jest celowe, oraz jakie to daje efekty zdjęciowe? Zanim odpowiemy na te pytania, zastanówmy się przez chwilę, jakie możemy zastosować inne elementy modelujące wiązkę świetlną, oprócz omawianej poprzednio oktagonalnej płaszczyzny rozpraszającej jako źródła światła kluczowego.
Oświetlenie rozproszone
wtorek, 08.12.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 21435 razyOświetleniem rozproszonym nazywamy takie oświetlenie, które nie ma uprzywilejowanego kierunku.
Oświetlenie kierunkowe
piątek, 20.11.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 20685 razyOświetleniem kierunkowym nazywamy takie oświetlenie, przy którym światło oświetla plan zdjęciowy z uprzywilejowanego kierunku.
Wysoki klucz oświetleniowy
poniedziałek, 05.10.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 44761 razyWysoki klucz oświetleniowy jest metodą oświetleniowo-esponometryczną, polegającą na oświetleniu planu zdjęciowego światłem rozproszonym i zwiększeniu naświetlenia o jedną do dwóch liczb przysłonowych.
Niski czy średni klucz oświetleniowy
poniedziałek, 21.09.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 22383 razyNieprzyzwoitością z naszej strony byłoby nie podanie rozwiązania poprzednio proponowanego do samodzielnej realizacji innego wariantu oświetlenia w niskim kluczu.
Niski klucz oświetleniowy
poniedziałek, 07.09.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 45563 razyOświetlenie można różnicować przez stosowanie różnych metod oświetleniowych.
Budowanie atmosfery świetlnej, czyli portret pianistki cz. 2
poniedziałek, 24.08.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 11478 razyW pracy poza studiem geometria pomieszczenia, oraz układ okien i drzwi narzuca nam niejako wcześniej punkty ustawienia kamery.
Portret pianistki czyli praca poza studiem
poniedziałek, 10.08.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 20741 razyW praktyce fotograficznej wiele zadań realizujemy poza studiem.
Praca zespołem świateł
poniedziałek, 20.07.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 13282 razyPrzy projektowaniu oświetlenia z zespołem świateł dużym ułatwieniem jest nadanie poszczególnym oprawom numerów, zależnie od spełnianej roli w ogólnym budowaniu atmosfery świetlnej.
Światło górne
poniedziałek, 06.07.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 25026 razyFunkcją światła górnego jest w miarę równomierne oświetlenie całej przestrzeni planu zdjęciowego z natężeniem zależnym od światłoczułości stosowanego materiału zdjęciowego.
Światło konturowe
piątek, 19.06.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 35052 razyW studiu fotograficznym tylko w wyjątkowych przypadkach wykorzystujemy jedno źródło światła.
Światło wypełniające
czwartek, 04.06.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 18741 razyPo wybraniu światła kluczowego podejmujemy decyzję, czy stosujemy i jakie stosujemy światło wypełniające.
Światło kluczowe
środa, 20.05.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 21739 razyW fotografii studyjnej tylko w nielicznych przypadkach wykorzystujemy jedno źródło światła.
Tonalny styl oświetleniowy
środa, 15.04.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 9910 razyOświetlenie tonalne pozwala na uzyskanie efektów podobnych do zdjęć plenerowych przy pochmurnej pogodzie, kiedy rozproszone światło wypełnia równomiernie przestrzeń i oświetla wszystkie elementy obiektu.
Zestaw Fomei Basic 200 - część II
poniedziałek, 30.03.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 10101 razyCiekawą alternatywą dającą większe możliwości fotograficzne i znacznie korzystniejszą cenowo jest oferta czeskiego producenta błyskowych lamp studyjnych - zestaw Fomei Basic 200 przeznaczony dla fotografów rozpoczynających praktykę studyjną, dla młodych adeptów fotografii oraz dla małych firm, które dla promocji swojej działalności wykorzystywać będą zdjęcia wykonywane zapisem cyfrowym we własnym, doraźnie organizowanym ministudiu fotograficznym.
Zestaw Fomei Basic 200 - część I
poniedziałek, 16.03.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 12939 razyCiekawą alternatywą, dającą większe możliwości fotograficzne i znacznie korzystniejszą cenowo, jest oferta czeskiego producenta błyskowych lamp studyjnych, jaką jest zestaw Fomei Basic 200, przeznaczony dla fotografów rozpoczynających praktykę studyjną, dla młodych adeptów fotografii, oraz dla małych firm, które dla promocji swojej działalności wykorzystywać będą zdjęcia wykonywane zapisem cyfrowym we własnym, doraźnie organizowanym ministudiu fotograficznym.
Wiatr we włosach
poniedziałek, 02.03.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 15625 razyJest pięć żywiołów.
Oświetlenie światłocieniowe
poniedziałek, 09.02.2009r. | 0%/0% ocen: 0 | czytano 13971 razyProjektowanie oświetlenia przypomina partię szachów, którą możemy zacząć pionem królewskim lub hetmańskim, otwierając pole manewru innym figurom.
Klucze oświetleniowe
poniedziałek, 26.01.2009r. | 100%/0% ocen: 1 | czytano 20337 razyWiększość zdjęć wykonujemy w warunkach oświetlenia słonecznego.