9 kwietnia 2008, 11:09
Autor: Anna Cymer
czytano: 3874 razy

Polska Fotografia Kolekcjonerska 3

Polska Fotografia Kolekcjonerska 3

Dziś ważny dzień dla wszystkich, którzy kolekcjonują fotografię, planują to robić lub są po prostu ciekawi, za ile można kupić lub sprzedać zdjęcie. O godz. 17 w warszawskiej galerii Domu Aukcyjnego „Rempex” odbędzie się trzecia Aukcja Fotografii Kolekcjonerskiej.

Aukcja obejmuje swoim zakresem prace autorstwa wybitnych fotografów, prezentując historię tej dziedziny sztuki w Polsce w sposób przekrojowy: z naciskiem na dorobek najciekawszych twórców z okresu ostatnich 40 lat. Znaczna część z tych fotografów prezentowała już z sukcesem swoje prace na dwóch pierwszych aukcjach.


fot. Tomek Niewiadomski

Do jej kolejnej edycji zaprosiliśmy zarówno tych, których fotografie zyskały nabywców, jak i tych, którzy jeszcze nie zostali docenieni przez kolekcjonerów, a wartość artystyczna ich prac zdecydowanie ich do tego predestynuje. Uzupełniamy też ofertę o prace nowych fotografów, należących do różnych pokoleń. Na 3. aukcji z cyklu Polska Fotografia Kolekcjonerska znajdzie się ponad 200 prac reprezentatywnych dla wszystkich nurtów fotografii od piktorializmu i fotografii ojczyźnianej poprzez kreacje awangardowe, fotografię gestu, dokumentacje działań artystycznych lat 70. i 80., aż po prace artystów współczesnych, w tym dokument i fotografię kreacyjną. Po sukcesie pierwszej aukcji liczymy na jeszcze większe zainteresowanie kolekcjonerów.


fot. Zofia Rydet

Fotografia należy obecnie na świecie do dziedzin sztuki kolekcjonowanych najchętniej oraz osiągających najwyższe ceny, wykazując stałą tendencję wzrostową. Początki mody na fotografię daje się zaobserwować także w Polsce, co udowodniły niezbicie obie Aukcje Fotografii Kolekcjonerskiej. Obecnie jest to najlepszy moment na inwestowanie w tę dziedzinę, gdyż ceny zdjęć o wybitnej wartości artystycznej i kolekcjonerskiej są, w porównaniu z trendami zachodnimi, wyjątkowo niskie.
Aukcje z cyklu Polska Fotografia Kolekcjonerska przygotowywane są odmiennie od innych aukcji na polskim rynku sztuki. Traktujemy je jak atrakcyjny event, wydarzenie towarzyskie i działanie o ważnych walorach edukacyjnych. Stąd z dużym pietyzmem podchodzimy do katalogu, który obok reprodukcji oferowanych prac zawiera obszerne noty biograficzne autorów wzbogacone o rys krytyczny.


fot. Teresa Murak

Katalog w nakładzie 1500 egz. rozsyłany jest do kolekcjonerów fotografii i sztuki współczesnej. Pierwsze dwie edycje katalogu, wobec realnego braku opracowania polskiej historii fotografii współczesnej, stały się bardzo atrakcyjnym kompendium wiedzy o polskiej fotografii. Także wystawa jest budowana przede wszystkim ze względu na walory ekspozycyjne, a dopiero w drugim rzędzie jako oferta handlowa. Wystawa i aukcja objęta jest licznymi patronatami medialnymi (miesięcznik „Foto”, portal Fotopolis, miesięczniki Art & Business i Sztuka.pl, TVP Kultura, TV Biznes, TVP3, „Aktivist”, „Exlusiv”, independent.pl, miesięcznik „Weranda”, Culture.pl, WiK Wprost i Kultura), a także towarzyszy im kampania reklamowa na portalu Maney.pl, Artbines.pl, Artinfo.pl. Katalog aukcyjny prezentowany jest także w internecie na www.artinfo.pl a dzięki możliwości zleceń internetowych i telefonicznych w aukcji uczestniczą kolekcjonerzy z całej Polski, a często także polonia zagraniczna.


fot. Sławoj Dubiel



www.swiatobrazu.pl