4 września 2009, 16:36
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 7237 razy

Raport Skąpiec.pl - Kamery cyfrowe

Raport Skąpiec.pl  -  Kamery cyfrowe

Raporty Skąpiec.pl analizują preferencje zakupowe użytkowników serwisu w zakresie wybranych kategorii produktowych. Zawierają informacje na temat popularności poszczególnych marek, parametrów oraz przedziałów cenowych. Za wskaźnik preferencji przyjęto popularność działów, kategorii, marek oraz indywidualnych produktów wśród osób odwiedzających serwis. Serwis porównujący ceny Skapiec.pl odwiedza miesięcznie ok. 2 mln unikalnych użytkowników. W skali miesiąca generują oni ok. 30 mln odsłon, ujawniając tym samym swoje zainteresowania i preferencje. Statystyki te gwarantują rzetelność prezentowanych danych (uzyskane wyniki prezentują wybory znaczącej próby populacji użytkowników, dokonujących zakupów online).

Preferencje dotyczące parametrów kategorii Kamery cyfrowe


testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt

W okresie od  01 marca 2009 do 01 września 2009 najbardziej istotnym parametrem dla potencjalnych nabywców kamer cyfrowych był parametr Producent. W omawianym przedziale czasowym 42,41 % użytkowników, dokonujących wyboru spośród dostępnych parametrów wybrała właśnie ten. Następnym w rankingu popularności parametrem okazał się parametr System zapisu (24,87 %). Tuż za nim uplasował się filtr Rodzaj (23,44 proc.).

Parametr Matryca znalazł się na czwartej pozycji z 8,51 % wszystkich wyborów.  Znikome znaczenie dla użytkowników serwisu Skapiec.pl miał natomiast parametr Cena (0,77  %).

 

Kamery cyfrowe

Producent


Preferencje dotyczące parametru Producent

testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt


testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt

Niekwestionowanym liderem w badanym okresie okazał się Sony. Producent ten odnotował w skali badanych dwunastu miesięcy 36,13 % wszystkich wyborów. Wyprzedził tym samym znacznie produkty marki Panasonic, które uzyskały  22,56 % wszystkich wyborów.  Na trzecim miejscu znalazł się Canon, który zdobył 15,71 % wskazań. Tuż za podium uplasował się JVC z 13,87 % wyborów.

Wspomniane marki zdystansowały produkty z logo Samsunga (5,84 %), Toshiby  (2,30 %) oraz Sanyo (1,31 %).  W analizowanym okresie badawczym nie zaobserwowano gwałtownych zmian popularności poszczególnych marek. Spadki i wzrosty występowały raczej w drodze powolnej ewolucji. Nie bierzemy tu pod uwagę wyników wrześniowych, które obejmują zaledwie jeden dzień.


Cena

Preferencje dotyczące parametru Cena


testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt


testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt

W omawianym okresie najczęściej wybieranym przez użytkowników serwisu Skapiec.pl przedziałem cenowym był przedział „minimalny” - do 1200 zł.  Wybrało go 24,48 % spośród tych, którzy dokonywali wyboru wartości parametru Cena. Kolejnym pod względem popularności przedziałem cenowym okazał się przedział od 1500 do 1900 zł  (13,47 % wszystkich wyborów). Z danych zebranych przez serwis Skapiec.pl wynika, że trzecim z najbardziej popularnych przedziałów cenowych jest przedział od 2300 do 3000 zł (13,04 %). Nieco tylko rzadziej użytkownicy serwisu interesują się kamerami w cenie od 1200 do 1500  zł (11,73 %).

Przedział od 3000 do 4000 zł uzyskał 8,05 % wszystkich wyborów.
Zaraz za nim uplasowały się przedziały:
- od 1900 do 2300 zł (7,95 %)
- od 7000 zł (7,50 %)
- od 5000 do 7000 zł (6,91 %)
 
Najrzadziej użytkownicy Skąpiec.pl sięgają po kamery cyfrowe z przedziału od 4000 do 5000 zł (6,88 %). W Przypadku parametru Cena nastąpiło kilka zmian wskazań w poszczególnych miesiącach analizowanego okresu.  Przedział od 2300 do 3000 zł odnotował lekki wzrost popularności. Od 12 % wskazań w marcu 2009, przez 15 % uzyskanych w maju do ok. 16 % zdobytych w lipcu br.

Zainteresowanie przedziałem od 1500 do 1900 zł falowało przez cały analizowany wycinek czasu:
- marzec - ok. 14 %
- maj - ok. 18 %
- sierpień - ok. 8 %

Lider zestawienia czyli przedział do 1200 zł cieszył się przez większość badanego okresu stałą popularnością oscylującą na poziomie 22-23 %. Wyjątek stanowi tu kwiecień 2009. Wspomniany przedział cenowy uzyskał wówczas najlepszy wynik - 32 % wśród wszystkich wyborów.


Matryca

Preferencje dotyczące parametru Matryca


testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt


testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt

Niekwestionowanym liderem pozostaje w całym badanym okresie wartość Trzy przetworniki (35,53 % wszystkich wyborów).  Wartość 3,x Mpx cieszy się prawie dwukrotnie mniejszym, bo 18,33 % zainteresowaniem. Na trzeciej pozycji plasuje się wartość 5,x Mpx z 18,26 % wszystkich wyborów. Poza podium znalazła się natomiast wartość 2,x Mpx (14,51 % wyborów). 

Kolejnymi pod względem popularności wartościami są:
- 1,x Mpx (8,99 %)
- 0,8 Mpx (2,33 %)
- Inne (1,99 %)

Pod Inne kryją się wartości: 0,5 Mpx, 0,4 Mpx oraz 0,7 Mpx. 

Wartość 1,x Mpx odnotowała wyraźny spadek wyborów - z ok. 12 %  (marzec 2009) do ok. 4 % (sierpień 2009). Zmalało również zainteresowanie wartością 3,x Mpx - z ok. 20 % uzyskanych w marcu do ok. 16 % zdobytych w sierpniu.

Odwrotny trend obserwujemy w przypadku wartości 5,x Mpx. Ta poprawiła swój marcowy wynik (ok. 7 %) do ok. 25 % uzyskanych w sierpniu.

 


System zapisu

Preferencje dotyczące parametru System zapisu  

testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt


testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt

W zakresie parametru System zapisu na pierwszym miejscu uplasowała się wartość HDD, odnotowując 48,68 % spośród wszystkich wyborów. Daleko za nią pojawiają się wartości Flash (18,44 %) oraz Mini DV (11,19 %). Na miejscu czwartym widzimy wartość Memory Stick (10,96 %).

Kolejne wartości to:
- HDV (4,89 %)
- DVD (3,02 %)
- Express Card (1,81 %)
- Blu-Ray (1,01 %)

W przypadku parametru System zapisu w poszczególnych miesiącach analizowanego okresu  zaszło kilka zmian odnośnie częstości wyborów poszczególnych wartości.  Warto wspomnieć, że najbardziej popularna wartość - HDD - systematycznie traciła na popularności - z ok. 59 % (marzec 2009) do ok. 43 % (sierpień 2009). Udziały w rynku zmniejszyła także wartość HDV - z ok. 9 % wszystkich wyborów (marzec) do ok. 2 % zanotowanych w sierpniu 2009. Tendencja wzrostowa objęła natomiast wartość Memory Stick.  Nastąpił tu skok o 10 pp  - z 4 % zdobytych w marcu 2009 do 14 % uzyskanych w sierpniu br. Przy czym okres zauważalnej prosperity rozpoczął się w maju 2009. Systematyczny wzrost zainteresowania widzimy także w przypadku wartości Flash - z ok. 5 % wskazań uzyskanych w marcu 2009 do ok. 25 % zdobytych w sierpniu 2009.

 


Rodzaj

Preferencje dotyczące parametru Rodzaj


testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt


testowe slowa kluczowe poniewaz na serwerze testowym nie dziala skrypt

W ramach parametru Rodzaj najczęściej wybierano wartość HD  (83,24 % wszystkich wyborów). Druga z możliwych opcji - SD - odnotowała pozostałe 16,76 %.

W analizowanym okresie badawczym nie zaobserwowano gwałtownych zmian popularności poszczególnych wartości filtru Rodzaj. Spadki i wzrosty występowały raczej w drodze powolnej ewolucji. Nie bierzemy tu pod uwagę wyniku z września 2009, który obejmuje zaledwie pierwszy dzień m-ca.  

 


Podsumowanie

Najważniejsze trendy dotyczące Kamer cyfrowych

  1. Najbardziej istotnym parametrem dla potencjalnych nabywców kamer cyfrowych był parametr Producent (42,41 %  wszystkich wyborów),
  2. Niekwestionowanym liderem w zakresie wybieranej marki okazał się Sony (36,13 %  wyborów),
  3. Najczęściej wybieranym przez użytkowników serwisu Skapiec.pl przedziałem cenowym był przedział do 1200 zł (24,48),
  4. Zdecydowanie najczęściej wybieraną wartością parametru Matryca jest wartość Trzy przetworniki (35,53 % wszystkich wyborów),
  5. Największym zainteresowaniem w zakresie parametru Rodzaj cieszy się wartość HD (83,24 %),
  6. Użytkownicy Skąpiec.pl najczęściej poszukują kamer cyfrowych z Systemem zapisu typu HDD (48,68 % wskazań).



Metodologia badań

Za wskaźnik preferencji przyjęliśmy popularność działów, kategorii, marek oraz indywidualnych produktów wśród osób odwiedzających serwis. Popularność z kolei postanowiliśmy mierzyć oglądalnością. Z tego założenia wynika, że im większą oglądalność ma dany produkt, tym bardziej jest popularny i w tym większym stopniu jest preferowany.

Zdajemy sobie sprawę, że ten dość prosty tok wnioskowania nie uwzględnia wielu czynników, mogących mieć istotny wpływ na wymienione przez nas wskaźniki. Jednocześnie jednak taka metoda wnioskowania pozwala na przedstawienie usystematyzowanych i bardziej przejrzystych wyników oraz osiągnięcie dużej oszczędności czasu.

Należy pamiętać, że na prezentowane wyniki może mieć wpływ struktura serwisu www.skapiec.pl. Po wejściu w każdy dział i kategorię wyświetlane jest 10 najczęściej wybieranych przez użytkowników produktów. Także filtry produktów ustawione są według dokonywanych przez użytkowników serwisu wyborów, tzn. najczęściej wybierany parametr w określonej grupie znajduje się najwyżej i odwrotnie. Takie dane aktualizowane są co godzinę z ostatnich 168 (7x24) godzin.

Analizując dane dotyczące wartości parametru Marka należy pamiętać o tym, że możliwa jest analiza danych na dwa sposoby:
- rozkład częstości wejść w poszczególne wartości parametru Marka, czyli wyboru określonej wartości w filtrze (w tym przypadku marki producenta).
- rozkład częstości wejść w produkty określonej marki „bezpośrednio z serwisu”, np. wybór (kliknięcie) jednego z dziesięciu najczęściej wybieranych palmtopów po wejściu w kategorię Palmtopy.
Wyniki analiz prowadzonych w taki sposób mogą różnić się od siebie. W niniejszym Raporcie zastosowano pierwszy z w/w sposobów.

 

 Raport serwisu Skąpiec.pl

testowe słowa kluczowe ponieważ na serwerze testowym nie działa skrypt

 

 Raport pod patronatem medialnym

testowe słowa kluczowe ponieważ na serwerze testowym nie działa skrypt

 



www.swiatobrazu.pl