20 października 2011, 12:15
Autor: Antoni Żółciak
czytano: 3645 razy

Samsung: telewizory z podświetleniem LED bardziej popularne

Samsung: telewizory z podświetleniem LED bardziej popularne

Jak podaje firma Samsung, wrzesień 2011 roku był pierwszym miesiącem, w którym Polacy chętniej kupowali telewizory LCD z podświetleniem LED, niż te z tradycyjnymi lampami CCFL.

We wrześniu 2011 roku, po raz pierwszy od wprowadzenia w roku 2009 do sprzedaży w Polsce telewizorów LED, Samsung zanotował większą ich sprzedaż niż modeli z lampami CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamps). Zalety podświetlenia LED-owego są znane pewnie większości naszych czytelników: wysoki współczynnik kontrastu i znaczna oszczędność energii to tylko dwie z nich.

Jak sugeruje Samsung, diody LED umożliwiły również konstruowanie telewizorów o węższych ramkach i płytszej obudowie. Rafał Wilczopolski, przedstawiciel koreańskiego producenta, mówi:

"W ubiegłym roku sprzedanych zostało 275 tys. takich telewizorów wśród niemal 2 milionów wszystkich modeli, które kupili Polacy. Jeszcze we wrześniu 2010 stanowiły one około 17% sprzedaży, a już rok później 50%, co wskazuje na bardzo szybką dynamikę wzrostu sprzedaży i akceptacji walorów oferowanych przez technologię LED, która stała się dominującą na naszym rynku i będzie najważniejsza w najbliższych latach."

Inny przedstawiciel Samsunga, Grzegorz Stanisz, prognozuje:

"W grudniu, a więc w okresie wzmożonych zakupów, telewizory z ekranami LED będą stanowiły już 60 procent wszystkich sprzedawanych odbiorników. Na koniec roku telewizory z ekranami LCD będą stanowiły około 30 procent wszystkich sprzedanych telewizorów, udział 'plazm' utrzyma się na stałym poziomie i będzie wynosił około 10 procent."


[kn_advert]


Źródło: 
Samsung



www.swiatobrazu.pl