czytano: 2585 razy
Warsztaty Toster w lutym
Warszawska Szkoła Reklamy zaprasza do udziału Tosterze: bezpłatnych, otwartych warsztatach branżowych. Tym razem ogłoszono program lutowych spotkań - zapisy trwają.
Warszawska Szkoła Reklamy uruchomiła w listopadzie cykl branżowych Warsztatów Otwartych w Warszawskiej Szkole Reklamy pod wspólną nazwą Toster* WorkshopWSR, który trwać będzie przez cały rok akademicki 2008/2009.
Warsztaty przeznaczone są zarówno dla słuchaczy szkoły, jak i innych osób interesujących się tworzeniem i produkcją różnorodnych (nie tylko stricte reklamowych!) form graficznych, fotograficznych, filmowych oraz z zakresu planowania strategicznego. Taka tematyka określona jest w związku z czterema specjalizacjami (fotografia, grafika, realizacja obrazu telewizyjnego i filmowego, strategia reklamy) jakie realizowane są w Warszawskiej Szkole Reklamy.
Zadaniem warsztatów jest realizacja konkretnych projektów (wzbogacających portfolio uczestników), a cykl ich tworzenia (zawsze w ciągu jednego dnia!) jest pretekstem i materiałem do rozwijania ściśle określonych umiejętności kreatywnych, ale też kompetencji zawodowych. Zajęcia są dokładnie sprofilowane i ukierunkowane (monograficzne).
Warsztaty poświęcone są różnorodnej tematyce, dającej się jednak uporządkować specjalizacyjnie:
GrafoSter ? to spotkania z wybitnymi grafikami, typografami, projektantami stron internetowych i rysownikami, przede wszystkim młodego pokolenia, wielokrotnie nagradzanymi w konkursach, którzy są aktywni zawodowo i projektują na zlecenia największych firm i prestiżowych instytucji kultury.
FotoSter ? jest szansą realizacji sesji fotograficznych: portretowych, modowych, reklamowych itp. z najwybitniejszymi fotografami działającymi komercyjnie i realizującymi się na polu artystycznym, którzy współpracują ze znaczącymi klientami w branży, a jednocześnie mają na koncie wystawy indywidualne w Polsce i zagranicą, udział w festiwalach fotograficznych i nagrody w prestiżowych konkursach.
FilmoSter ? to możliwość realizacji sesji filmowych, działań produkcyjnych i zadań operatorskich, przede wszystkim w zakresie filmu reklamowego pod okiem aktywnych zawodowo specjalistów.
StratoSter ? obejmuje zaawansowane planowanie kampanii reklamowych i promocyjnych, działań związanych z ambint mediami i marketingiem wirusowym, a także wieloma innymi niestandardowymi zagadnieniami w świecie reklamy.
Workshopy prowadzą wyłącznie praktycy ? wybitne osobowości twórcze w swoich branżach. Dzielą się własnymi doświadczeniami zawodowymi i uczą tego, czego oczekują od swoich przyszłych pracowników, współpracowników, partnerów zawodowych i klientów.
Workshopy realizowane są w doskonale wyposażonych salach wykładowych oraz pracowniach komputerowych Warszawskiej Szkoły Reklamy (ul. Szolc-Rogozińskiego 3, Warszawa). Sesje fotograficzne I filmowe przygotowane we współpracy z Dicam Sp. z o.o. odbywają się w Studio NM przy ul. Karolkowej 28 w Warszawie.
Program TOSTER WorkshopWSR w lutym:
StratoSter 6 luty 2009 r. godz. 9.00 STRATEGIA REKLAMY i PR
TOMASZ TURZYŃSKI - Organizacja konferencji prasowej
(miejsce: WSR)
Tomasz Turzyński jest account directorem w firmie On Board PR. Związany z rynkiem PR od 2001 r. Współpracował przy projektach realizowanych dla m.in. firmy farmaceutycznej Pfizer, koncernu U.S.Steel, Grupy Żywiec. W On Board PR kieruje zespołem realizującym kampanie i projekty dla koncernu Unilever, Instytutu Flory, firmy farmaceutycznej Adamed, Unii Farmaceutów - Właścicieli aptek (Ogólnopolski Program na rzecz bezpiecznego stosowania leków oraz działania Public Affairs and Lobbing).
GrafoSter 27 luty 2009 r. godz. 9.00 REALIZACJA GRAFICZNA
Jakub Stępień (Studio Hakobo) ? MINI-MAX ID. Czyli jak stworzyć własny system identyfikacji wizualnej
(miejsce: WSR)
Jakub Stępień (rocznik 1976) należy do czołówki młodych polskich twórców. Jako jedyny Polak znalazł się w prestiżowym amerykańskim kompendium New Masters of Poster Design, John Foster, Rockport Publishing ? wydawnictwie prezentującym 50 najlepszych grafików-plakacistów świata. Hakobo został też doceniony przez holenderskie wydawnictwo Items, które poświęciło mu artykuł oraz prezentację prac. Z kolei paryska agencja Young & Rubicam zaprosiła go do stworzenia designu francuskiej kampanii Wyborowej (2004/2005), w ramach której zaprojektował bilbordy oraz limitowaną serię butelek. W Polsce rok temu twórca znalazł się na okładce jedynego w kraju designerskiego pisma 2+3D, w którym też ukazała się obszerna prezentacja, podsumowująca jego osiągnięcia.
Współpracuje z najważniejszymi instytucjami sztuki w Polsce (m.in. Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, krakowskim Bunkrem Sztuki, Muzeum Sztuki w Łodzi) tworząc dla nich plakaty i katalogi wystaw oraz współpracując przy aranżacji ekspozycji. Dla Łódź Biennale 2006 stworzył kompleksową identyfikację wizualną: od pinów, ołówków i naklejek, po billboardy i citylighty funkcjonujące w całej Polsce. Współtworzył też programowo pierwszy w Polsce festiwal designu ? Łódź Design 2007, kreując dla niego spójną identyfikację.
Zasady uczestnictwa w Warsztatach:
1. Publikacja planu Warsztatów na dany miesiąc następuje najpóźniej do 15 dnia miesiąca poprzedzającego
2. Zajęcia odbywają się w małych grupach, a ich liczebność określa prowadzący przed rozpoczęciem zajęć. Liczebność grup nie podlega negocjacji.
3. Zapisy na zajęcia (wyłącznie przez stronę internetową www.szkolareklamy.pl) polegają na wypełnieniu krótkiego formularza internetowego i zamykane są na 5 dni przed datą warsztatu (zawsze będzie to niedziela, godzinna 24.00)
4. Lista uczestników zakwalifikowanych do uczestnictwa w warsztacie publikowana jest w poniedziałek poprzedzający warsztat (a więc na 5 dni wcześniej) w godzinach popołudniowych na stronie internetowej www.szkolareklamy.pl
5. Udział w zajęciach jest bezpłatny, a dla Słuchaczy WSR nieobowiązkowy
6. Udział w Warsztatach można odwołać z ważnych powodów, jednak nie późnij niż na 2 dni przed datą ich rozpoczęcia.
7. W przypadku powstania wolnych miejsc na Warsztatach w wyniku odwołania udziału przez któregoś z uczestników, sekretariat WSR poinformuje o tym telefoniczne osoby z listy rezerwowej
8. Nieusprawiedliwione niestawienie się na Warsztacie uniemożliwia Słuchaczom WSR udział w kolejnych workshopach w danym semestrze
7. Po zakończeniu Warsztatu każdy uczestnik otrzymuje specjalny certyfikat uczestnictwa (a Słuchacze WSR dodatkowo wpis do indeksu)
www.swiatobrazu.pl