27 stycznia 2009, 12:26
Autor: Anna Cymer
czytano: 2585 razy

Warsztaty Toster w lutym

Warsztaty Toster w lutym

Warszawska Szkoła Reklamy zaprasza do udziału Tosterze: bezpłatnych, otwartych warsztatach branżowych. Tym razem ogłoszono program lutowych spotkań - zapisy trwają.

Warszawska Szkoła Reklamy uruchomiła w listopadzie cykl branżowych Warsztatów Otwartych w Warszawskiej Szkole Reklamy pod wspólną nazwą Toster* WorkshopWSR, który trwać będzie przez cały rok akademicki 2008/2009.
Warsztaty przeznaczone są zarówno dla słuchaczy szkoły, jak i innych osób interesujących się tworzeniem i produkcją różnorodnych (nie tylko stricte reklamowych!) form graficznych, fotograficznych, filmowych oraz z zakresu planowania strategicznego. Taka tematyka określona jest w związku z czterema specjalizacjami (fotografia, grafika, realizacja obrazu telewizyjnego i filmowego, strategia reklamy) jakie realizowane są w Warszawskiej Szkole Reklamy.

Zadaniem warsztatów jest realizacja konkretnych projektów (wzbogacających portfolio uczestników), a cykl ich tworzenia (zawsze w ciągu jednego dnia!) jest pretekstem i materiałem do rozwijania ściśle określonych umiejętności kreatywnych, ale też kompetencji zawodowych. Zajęcia są dokładnie sprofilowane i ukierunkowane (monograficzne).

Warsztaty poświęcone są różnorodnej tematyce, dającej się jednak uporządkować specjalizacyjnie:

GrafoSter
? to spotkania z wybitnymi grafikami, typografami, projektantami stron internetowych i rysownikami, przede wszystkim młodego pokolenia, wielokrotnie nagradzanymi w konkursach, którzy są aktywni zawodowo i projektują na zlecenia największych firm i prestiżowych instytucji kultury.

FotoSter
? jest szansą realizacji sesji fotograficznych: portretowych, modowych, reklamowych itp. z najwybitniejszymi fotografami działającymi komercyjnie i realizującymi się na polu artystycznym, którzy współpracują ze znaczącymi klientami w branży, a jednocześnie mają na koncie wystawy indywidualne w Polsce i zagranicą, udział w festiwalach fotograficznych i nagrody w prestiżowych konkursach.

FilmoSter ? to możliwość realizacji sesji filmowych, działań produkcyjnych i zadań operatorskich, przede wszystkim w zakresie filmu reklamowego pod okiem aktywnych zawodowo specjalistów.

StratoSter ?  obejmuje zaawansowane planowanie kampanii reklamowych i promocyjnych, działań związanych z ambint mediami i marketingiem wirusowym, a także wieloma innymi niestandardowymi zagadnieniami w świecie reklamy. 

Workshopy prowadzą wyłącznie praktycy ? wybitne osobowości twórcze w swoich branżach. Dzielą się własnymi doświadczeniami zawodowymi i uczą tego, czego oczekują od swoich przyszłych pracowników, współpracowników, partnerów zawodowych i klientów.

Workshopy realizowane są w doskonale wyposażonych salach wykładowych oraz pracowniach komputerowych Warszawskiej Szkoły Reklamy (ul. Szolc-Rogozińskiego 3, Warszawa). Sesje fotograficzne I filmowe przygotowane we współpracy z Dicam Sp. z o.o. odbywają się w Studio NM przy ul. Karolkowej 28 w Warszawie.


Program TOSTER WorkshopWSR w lutym:

StratoSter 6 luty 2009 r. godz. 9.00 STRATEGIA REKLAMY i PR

TOMASZ TURZYŃSKI - Organizacja konferencji prasowej

(miejsce: WSR)

Tomasz Turzyński jest account directorem w firmie On Board PR. Związany z rynkiem PR od 2001 r. Współpracował przy projektach realizowanych dla m.in. firmy farmaceutycznej Pfizer, koncernu U.S.Steel, Grupy Żywiec. W On Board PR kieruje zespołem realizującym kampanie i projekty dla koncernu Unilever, Instytutu Flory, firmy farmaceutycznej Adamed, Unii Farmaceutów - Właścicieli aptek (Ogólnopolski Program na rzecz bezpiecznego stosowania leków oraz działania Public Affairs and Lobbing).

GrafoSter 27 luty 2009 r. godz. 9.00 REALIZACJA GRAFICZNA

Jakub Stępień (Studio Hakobo) ? MINI-MAX ID. Czyli jak stworzyć własny system identyfikacji wizualnej

(miejsce: WSR)

Jakub Stępień (rocznik 1976) należy do czołówki młodych polskich twórców. Jako jedyny Polak znalazł się w prestiżowym amerykańskim kompendium New Masters of Poster Design, John Foster, Rockport Publishing ? wydawnictwie prezentującym 50 najlepszych grafików-plakacistów świata. Hakobo został też doceniony przez holenderskie wydawnictwo Items, które poświęciło mu artykuł oraz prezentację prac. Z kolei paryska agencja Young & Rubicam zaprosiła go do stworzenia designu francuskiej kampanii Wyborowej (2004/2005), w ramach której zaprojektował bilbordy oraz limitowaną serię butelek. W Polsce rok temu twórca znalazł się na okładce jedynego w kraju designerskiego pisma 2+3D, w którym też ukazała się obszerna prezentacja, podsumowująca jego osiągnięcia.

Współpracuje z najważniejszymi instytucjami sztuki w Polsce (m.in. Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, krakowskim Bunkrem Sztuki, Muzeum Sztuki w Łodzi) tworząc dla nich plakaty i katalogi wystaw oraz współpracując przy aranżacji ekspozycji. Dla Łódź Biennale 2006 stworzył kompleksową identyfikację wizualną: od pinów, ołówków i naklejek, po billboardy i citylighty funkcjonujące w całej Polsce. Współtworzył też programowo pierwszy w Polsce festiwal designu ? Łódź Design 2007, kreując dla niego spójną identyfikację.

Zasady uczestnictwa w Warsztatach:


1.       Publikacja planu Warsztatów na dany miesiąc następuje najpóźniej do 15 dnia miesiąca poprzedzającego

2. Zajęcia odbywają się w małych grupach, a ich liczebność określa prowadzący przed rozpoczęciem zajęć. Liczebność grup nie podlega negocjacji.

3.       Zapisy na zajęcia (wyłącznie przez stronę internetową www.szkolareklamy.pl) polegają na wypełnieniu krótkiego formularza internetowego i zamykane są na 5 dni przed datą warsztatu (zawsze będzie to niedziela, godzinna 24.00)

4.       Lista uczestników zakwalifikowanych do uczestnictwa w warsztacie publikowana jest w poniedziałek poprzedzający warsztat (a więc na 5 dni wcześniej) w godzinach popołudniowych na stronie internetowej www.szkolareklamy.pl

5.       Udział w zajęciach jest bezpłatny, a dla Słuchaczy WSR nieobowiązkowy

6.       Udział w Warsztatach można odwołać z ważnych powodów, jednak nie późnij niż na 2 dni przed datą ich rozpoczęcia.

7. W przypadku powstania wolnych miejsc na Warsztatach w wyniku odwołania udziału przez któregoś z uczestników, sekretariat WSR poinformuje o tym telefoniczne osoby z listy rezerwowej

8.       Nieusprawiedliwione niestawienie się na Warsztacie uniemożliwia Słuchaczom WSR udział w kolejnych workshopach w danym semestrze

7.       Po zakończeniu Warsztatu każdy uczestnik otrzymuje specjalny certyfikat uczestnictwa (a Słuchacze WSR dodatkowo wpis do indeksu)
 



www.swiatobrazu.pl