23 marca 2015, 21:40
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 7631 razy

Złudzenia optyczne na zdjęciach reklamowych Volkswagena

Złudzenia optyczne na zdjęciach reklamowych Volkswagena

Marka Volkswagen dla promocji modeli samochodów wyposażonych w panoramiczne kamery 360 stopni wykorzystała zabawne zdjęcia pokazujące niewyczerpane możliwości zabawy perspektywą w fotografii. Reklamowana fotografiami funkcjonalność Area View wykorzystuje cztery kamery: jedną zamontowano w pokrywie bagażnika, drugą w osłonie chłodnicy, trzecią i czwartą - w obudowach lusterek bocznych - można wybrać jeden z czterech sposobów wyświetlania obrazu: z przodu, z tyłu, z boku lub z lotu ptaka.

O zabawnych ujęciach z wymuszeniem perspektywy pisaliśmy w poradniku "Sztuczna perspektywa nie musi być kiczowata". Warto pamiętać, że perspektywa jest jednym z podstawowych środków fotograficznych pozwalających fotografującemu uzyskać na zdjęciu wrażenie głębi. Odpowiednio wykorzystana pozwala też to wrażenie wzmocnić. Co ciekawe, niektóre zjawiska psychologiczne wiążące się z perspektywą z jakiej wykonano zdjęcie, umożliwiają uzyskanie obrazów na których np. dana osoba wydawać się będzie ważniejsza, wyższa i silniejsza niż w rzeczywistości. Niestety jest też ciemniejsza strona – źle wykonane zdjęcie, którego autor nie wziął pod uwagę zjawisk geometrycznych związanych z perspektywą, może skutkować obrazem zdeformowanym w stosunku do oczekiwań. Deformacje te mogą przybrać postać nienaturalnie powiększonych nosów fotografowanych osób, zdjęć naszych dzieci "wbitych" w tło i wyglądających na przestraszone (podczas gdy w rzeczywistości fotografowaliśmy je podczas wspaniałej zabawy) czy też budynków przechylających się tak, jakby miały za moment runąć. 
 
 
[kn_avdert]
 
 
 


www.swiatobrazu.pl