czytano: 2901 razy
Adobe kupuje Behance, platformę dla kreatywnych
Behance to społeczność artystyczna i jednocześnie serwis umożliwiający stworzenie odpowiedniego portfolio online. Kojarzona jest przede wszystkim z wysoką jakością prac wszelkiego rodzaju - fotografią, grafiką, ilustracją, modelowaniem 3D. Na kilka dni przed Świętami dowiadujemy się, że Adobe postanowiło całe przedsięwzięcie wykupić.
Adobe zaskakuje. Ostatnio prowadzone prace nad aktualizacjami Creative Suite, optymalizacją aplikacji pod kątem wyświetlaczy Retina i dbałość o ciągłe rozwijanie tzw. Creative Cloud, czyli "chmury" sieciowej dla użytkowników programów amerykańskiego producenta, to naprawdę dużo. Zwłaszcza w tym okresie, który przecież zazwyczaj rozleniwia, a nie motywuje.
Dziś dowiadujemy się z kolei, że Adobe przejmuje Behance, kojarzoną z wysokich lotów twórczością platformę artystyczną. Założył ją w 2006 roku Scott Belsky. Cztery lata później podjęto partnerstwo z LinkedIn, społecznościówką zawodową, co umożliwiło artystom bezpośrednie prezentowanie swojego portfolio na obydwu serwisach.
Na Behance znajdziesz sztukę wszelkiego rodzaju - fotografię, grafikę, ilustrację, design czy modę. Z serwisem nawiązały partnerstwa takie firmy i organizacje, jak Adweek, MTV czy AIGA. Behance współpracuje też z licznymi galeriami, instytucjami i szkołami artystycznymi.
Decyzja Adobe nie wpłynie na strukturę czy organizację serwisu. Pracownicy pozostaną ci sami i będą pełnić te same funkcje. Producent oprogramowania chce - przez przejęcie - rozwijać usługę Creative Cloud, która docelowo ma pełnić rolę kanału komunikacji, bazy danych, narzędzi i zasobów dla kreatywnych twórców z całego świata. To, co na początku mogło wydawać się projektem wewnętrznym, teraz otworzy się na dużo większą ilość potencjalnych użytkowników.
[kn_advert]
Źródło: Adobe
www.swiatobrazu.pl