Książki100 najważniejszych zdjęć świataPytania i odpowiedziCytaty dla fotografaNajczęściej wyszukiwane

Dołącz do nas

Google+

Daj się ocenić i oceniaj



  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 4


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 13


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 15


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 44


  • Autor:
    Komentarzy: 5


  • Autor:
    Komentarzy: 8


  • Autor:
    Komentarzy: 9


  • Autor:
    Komentarzy: 3


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 16


  • Autor:
    Komentarzy: 20

AF Nikkor 20 mm f/2.8 - test obiektywu

AF Nikkor 20 mm f/2.8 - test obiektywu

AF Nikkor 20 mm f/2.8 to obiektyw, który zdobył uznanie w czasach tradycyjnej fotografii. W chwili obecnej staje się coraz bardziej popularny - głównie wśród osób poszukujących kompaktowego obiektywu ultraszerokokątnego.





Budowa i wygląd zewnętrzny


Obiektywy szerokokątne to szczególna grupa konstrukcji optycznych. Uzyskiwane przy ich pomocy charakterystyczne zniekształcenia perspektywy tyle samo osób kuszą, co i odstraszają. Zrobienie dobrej szerokokątnej fotografii jest bowiem trudne – efekt może zachwycać bądź też jedynie śmieszyć. Do niedawna o obiektywie superszerokokątnym mówiło się, gdy miał ogniskową równą bądź krótszą od 20 mm. Choć współcześnie obiektyw dwudziestomilimetrowy jest coraz częściej określany jako umiarkowanie szerokokątny, wciąż potrafi zaskoczyć polem widzenia wynoszącym 94 stopnie przy formacie 35 mm. AF Nikkor 20 mm f/2.8 to przykład takiego właśnie szkła. Urządzenie, choć nie najnowsze (oficjalna premiera ostatniej wersji miała miejsce w 1994 roku), wciąż jest produkowane i w ofercie Nikona nie ma żadnej bezpośredniej konkurencji. Obecnie produkowana wersja D nie różni się mechanicznie i optycznie od wersji starszej. Zadziwiająco małe jak na tak szeroki obiektyw, lekkie. W tradycyjnej fotografii chwalone przez użytkowników za doskonałe parametry optyczne. Popularność obiektywu spadła, gdy rozpowszechniły się aparaty wyposażone w mniejsze matryce – osiągał on na nich pole widzenia odpowiadające obiektywowi 30 mm w formacie małoobrazkowym. W obliczu ciągłej i postępującej ekspansji aparatów zaopatrzonych w sensor 35 mm, coraz większa liczba fotografów znów przypatruje się temu niewielkiemu obiektywowi. Nie jest to szkło klasy profesjonalnej, jednak zarówno amator, jak i zawodowiec może się nim zainteresować. Obiektyw aktualnie kosztuje ok. 2 tys. zł. Czy z aparatem cyfrowym będzie współpracował równie dobrze jak z "analogiem"?


Dostęp do pełnej treści serwisu www.SwiatObrazu.pl jest bezpłatny - wymagane jest jednak zalogowanie do serwisu. Logowanie wymagane jest również do dodawania komentarzy.

Rejestracja 

dla nowych użytkowników

 

Jeżeli jeszcze nie jesteś zarejestrowany, zapraszamy do wypełnienia krótkiego formularza rejestracyjnego.

 

 

Logowanie 

dla użytkowników SwiatObrazu.pl

 

E-mail: 

 

Hasło:  

 

Zapomniałeś loginu lub hasła?

Problemy z logowaniem

 

DLACZEGO WARTO SIĘ ZAREJESTROWAĆ DO SERWISU SWIATOBRAZU.PL?

Przy pierwszej rejestracji otrzymasz od nas powitalny prezent: Pełną wersję podręcznika "Świat barw w fotografii cyfrowej".

A poza tym otrzymujesz bezpłatny stały dostęp do:

  • wszystkich artykułów opublikowanych w serwisie swiatobrazu.pl;
  • mechanizmów galerii swiatobrazu.pl
  • forów dyskusyjnych;
  • prezentów dla zarejestrowanych Czytelników;
  • codziennego newslettera informacyjnego;
  • swojego profilu osobistego, w którym będziesz mógł zarządzać galeriami, komentarzami, zdjęciami w konkursach itp.

Czas rejestracji - ok. 1 min.

Uwaga

Podczas rejestracji nie zbieramy żadnych szczegółowych danych personalnych i teleadresowych. W każdej chwili możecie usunąć trwale i bezpowrotnie dane dotyczące Waszego konta i zrezygnować ze statusu zarejestrowanego Czytelnika i wszystkich usług bezpłatnych swiatobrazu.pl. Przed rejestracją prosimy o zapoznanie się z regulaminem