31 sierpnia 2017, 12:00
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 2861 razy

Akcja serwisowa Canona –usterka w obiektywie EF 50mm F1.4 USM

Akcja serwisowa Canona –usterka w obiektywie EF 50mm F1.4 USM

Firma Canon ogłosiła rozpoczęcie akcji bezpłatnej kontroli oraz serwisu obiektywów stałoogniskowych Canon EF 50mm F1.4 USM. Ma to związek z wykryciem wady fabrycznej powodującej niewłaściwe działanie mechanizmu regulacji ostrości w trybach AF i MF. Problem dotyczy stosunkowo niewielkiej partii obiektywów o określonym zakresie numerów seryjnych.

Jak możemy przeczytać w komunikacie wystosowanym przez firmę Canon, w małej partii popularnego obiektywu Canon EF 50mm F1.4 USM wykryto usterkę mechanizmu regulacji ostrości. Problem jest na tyle poważny, że producent zdecydował się na wszczęcie bezpłatnej akcji serwisowej. Polega on na tym, że obiektyw ustawiony w pozycji "ostrość na nieskończoność" w pewnych sytuacjach nie jest w stanie zmienić ustawienia ostrości na mniejszą odległość i zatrzymuje się tuż po rozpoczęciu pracy. Na poniższej ilustracji po lewej stronie przerywaną elipsą zaznaczono obszar, w którym następuje zablokowanie mechanizmu regulacji ostrości. Zjawisko to występuje zarówno w przypadku automatycznego, jak i manualnego ostrzenia.
 

Canon EF 50mm F1.4 USM usterka wada produkcyjna akcja serwisowa bezpłatna diagnostyka naprawa gwarancyjna Canon EF 50mm F1.4 USM usterka wada produkcyjna akcja serwisowa bezpłatna diagnostyka naprawa gwarancyjna
Identyfikacja usterki (po lewej) – obiektyw z ostrością ustawioną na nieskończoność nie jest w stanie "zjechać" w okolice minimalnej odległości ostrzenia. Numery seryjne (po prawej) modeli objętych akcją serwisową rozpoczynają się od jednego z sześciu czterocyfrowych ciągów. (Fot. Canon)

 

Problem obejmuje określone partie sprzętu o numerach seryjnych zaczynających się od ciągów 4918, 5018, 5118, 5218, 5318 oraz 5418. Numer seryjny obiektywu jest nadrukowany na pierścieniu wewnętrznym mocowania bagnetowego. Jeżeli Wasz egzemplarz obiektywu należy do "podejrzanej" puli, to wówczas przysługuje Wam prawo do bezpłatnej kontroli i ewentualnej naprawy szkła. Więcej szczegółów na temat procedury serwisowej uzyskacie kontaktując się z lokalnym przedstawicielem serwisu firmy Canon w Waszym regionie.

[kn_advert]

Źródło: Canon

 

 



www.swiatobrazu.pl