12 czerwca 2009, 10:05
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 4033 razy
czytano: 4033 razy
Bioróżnorodność w obiektywie - konkurs fotograficzny
Firma Airbus, Towarzystwo National Geographic oraz ONZ zapraszają młodych ludzi do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym "Zobacz więcej", którego tematem jest bioróżnorodność. Zwycięzcy pojadą do Waszyngtonu.
p>Firma Airbus, europejski producent samolotów wspólnie z Towarzystwem National Geographic oraz Organizacją Narodów Zjednoczonych ogłaszają światowy konkurs fotograficzny "Zobacz więcej", którego tematem jest bioróżnorodność - zróżnicowanie życia na ziemi wyrażające się bogactwem gatunków roślin i zwierząt. W obliczu ogromnych zmian w środowisku naturalnym, wywołanych działalnością człowieka oraz wobec rosnącego zagrożenia dla wielu gatunków roślin i zwierząt partnerzy akcji zachęcają młodych ludzi do zilustrowania różnorodności przyrody, która ich otacza, a także do zastanowienia się nad rolą, jaką mają w jej ochronie. Konkurs stwarza młodym ludziom okazję, aby wyjść na zewnątrz, przyjrzeć się różnym formom życia i uchwycić na zdjęciu znaczenie różnorodności biologicznej.
Aby wziąć udział w konkursie należy wysłać zdjęcie konkursowe poprzez formularz na stronie www.seethebiggerpicture.org lub drogą pocztową.
Autorzy pięciu najlepszych zdjęć zostaną nagrodzeni wyjazdem do Waszyngtonu i wizytą m.in. w siedzibie National Geographic. Konkurs "Zobacz więcej" adresowany do dzieci w wieku 6-16 lat potrwa do 8 września 2009 r. Każdy uczestnik może nadesłać jedno zdjęcie, najlepiej oddające jego zdaniem ideę bioróżnorodności - np. przedstawiające ulubioną roślinę, zwierzę, owad lub cały ekosystem. Zdjęcia powinny być zgłoszone do konkursu przez rodziców lub prawnych opiekunów dzieci. W ocenie prac będą wzięte pod uwagę takie kryteria jak: kreatywność, jakość zdjęcia oraz koncepcja -wyrażenie idei bioróżnorodności. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w listopadzie br. Więcej informacji o konkursie znajduje się na na stronie www.seethebiggerpicture.org.
Wysyłając zdjęcie do serwisu www.seethebiggerpicture.org, uczestnicy zyskają niepowtarzalną okazję, aby podzielić się swoimi doświadczeniami w tym temacie z ludźmi z całego świata.
Konkurs "Zobacz więcej" jest częścią ogólnoświatowej kampanii edukacyjnej poświęconej bioróżnorodności ogłoszonej przez Airbus, Towarzystwo National Geographic oraz Konwencję ONZ o Różnorodności Biologicznej. Inicjatywa jest zapowiedzią Międzynarodowego Roku Bioróżnorodności który przypada na 2010 r. Trzej partnerzy chcą za pomocą tej kampanii pobudzić oraz zwiększyć świadomość ludzi młodych, rodzin i nauczycieli na całym świecie na temat bioróżnorodności oraz jej zagrożeń
Ambasadorem kampanii jest pracujący dla National Geographic fotograf dzikiej przyrody, Joel Sartore, słynący z wielkich umiejętności w wyszukiwaniu i fotografowaniu najbardziej zagrożonych gatunków na świecie. Joel ?widzi więcej? za pomocą swojego aparatu, którym wykonuje unikatowe zdjęcia, a poprzez udział w kampanii chce zachęcić dzieci i młodzież do zaangażowania się w odkrywanie bioróżnorodności.
Kampania "Zobacz więcej" będzie obecna od czerwca w magazynach National Geographic i National Geographic Kids oraz w kanale telewizyjnym National Geographic. Dzięki olbrzymiemu zasięgowi kanałów dystrybucyjnych Towarzystwa National Geographic, jednej z największych na świecie organizacji naukowo-edukacyjnych o charakterze non-profiit, informacje o kampanii trafią do ponad 190 krajów i potencjalnie do ponad 260 milionów ludzi.
Ginąca bioróżnorodność oraz zmiany klimatyczne są najważniejszymi wyzwaniami dotyczącymi środowiska naturalnego, przed którymi stoi współczesny świat. Firma Airbus chce zmierzyć się z problemem 2-procentowego udziału sektora lotniczego w zanieczyszczeniu środowiska naturalnego, spowodowanego działaniami człowieka. Jednakże znacznie bardziej negatywny wpływ na środowisko ma szereg czynników spoza branży lotniczej. I tak na przykład wycinanie lasów ma znaczący, bo 17-procentowy, udział w emisji gazów cieplarnianych i jest jedną z głównych przyczyn zmian klimatycznych oraz zagrożeń dla bioróżnorodności.
Tom Enders, Prezes i Dyrektor generalny Airbusa powiedział: W przyszłości przepustką do dalszego rozwoju światowego lotnictwa będzie także wkład sektora w ochronę środowiska oraz edukację na ten temat?. Chcemy być postrzegani jako firma dostarczająca rozwiązania w zakresie ochrony środowiska a nie jako jedna z przyczyn jego zanieczyszczenia. Dlatego wspólnie z Konwencją ONZ o Różnorodności Biologicznej i National Geographic wspieramy kampanię ONZ na temat bioróżnorodności pod hasłem ?Zobacz więcej?
Aby wziąć udział w konkursie należy wysłać zdjęcie konkursowe poprzez formularz na stronie www.seethebiggerpicture.org lub drogą pocztową.
Autorzy pięciu najlepszych zdjęć zostaną nagrodzeni wyjazdem do Waszyngtonu i wizytą m.in. w siedzibie National Geographic. Konkurs "Zobacz więcej" adresowany do dzieci w wieku 6-16 lat potrwa do 8 września 2009 r. Każdy uczestnik może nadesłać jedno zdjęcie, najlepiej oddające jego zdaniem ideę bioróżnorodności - np. przedstawiające ulubioną roślinę, zwierzę, owad lub cały ekosystem. Zdjęcia powinny być zgłoszone do konkursu przez rodziców lub prawnych opiekunów dzieci. W ocenie prac będą wzięte pod uwagę takie kryteria jak: kreatywność, jakość zdjęcia oraz koncepcja -wyrażenie idei bioróżnorodności. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w listopadzie br. Więcej informacji o konkursie znajduje się na na stronie www.seethebiggerpicture.org.
Wysyłając zdjęcie do serwisu www.seethebiggerpicture.org, uczestnicy zyskają niepowtarzalną okazję, aby podzielić się swoimi doświadczeniami w tym temacie z ludźmi z całego świata.
Konkurs "Zobacz więcej" jest częścią ogólnoświatowej kampanii edukacyjnej poświęconej bioróżnorodności ogłoszonej przez Airbus, Towarzystwo National Geographic oraz Konwencję ONZ o Różnorodności Biologicznej. Inicjatywa jest zapowiedzią Międzynarodowego Roku Bioróżnorodności który przypada na 2010 r. Trzej partnerzy chcą za pomocą tej kampanii pobudzić oraz zwiększyć świadomość ludzi młodych, rodzin i nauczycieli na całym świecie na temat bioróżnorodności oraz jej zagrożeń
Ambasadorem kampanii jest pracujący dla National Geographic fotograf dzikiej przyrody, Joel Sartore, słynący z wielkich umiejętności w wyszukiwaniu i fotografowaniu najbardziej zagrożonych gatunków na świecie. Joel ?widzi więcej? za pomocą swojego aparatu, którym wykonuje unikatowe zdjęcia, a poprzez udział w kampanii chce zachęcić dzieci i młodzież do zaangażowania się w odkrywanie bioróżnorodności.
Kampania "Zobacz więcej" będzie obecna od czerwca w magazynach National Geographic i National Geographic Kids oraz w kanale telewizyjnym National Geographic. Dzięki olbrzymiemu zasięgowi kanałów dystrybucyjnych Towarzystwa National Geographic, jednej z największych na świecie organizacji naukowo-edukacyjnych o charakterze non-profiit, informacje o kampanii trafią do ponad 190 krajów i potencjalnie do ponad 260 milionów ludzi.
Ginąca bioróżnorodność oraz zmiany klimatyczne są najważniejszymi wyzwaniami dotyczącymi środowiska naturalnego, przed którymi stoi współczesny świat. Firma Airbus chce zmierzyć się z problemem 2-procentowego udziału sektora lotniczego w zanieczyszczeniu środowiska naturalnego, spowodowanego działaniami człowieka. Jednakże znacznie bardziej negatywny wpływ na środowisko ma szereg czynników spoza branży lotniczej. I tak na przykład wycinanie lasów ma znaczący, bo 17-procentowy, udział w emisji gazów cieplarnianych i jest jedną z głównych przyczyn zmian klimatycznych oraz zagrożeń dla bioróżnorodności.
Tom Enders, Prezes i Dyrektor generalny Airbusa powiedział: W przyszłości przepustką do dalszego rozwoju światowego lotnictwa będzie także wkład sektora w ochronę środowiska oraz edukację na ten temat?. Chcemy być postrzegani jako firma dostarczająca rozwiązania w zakresie ochrony środowiska a nie jako jedna z przyczyn jego zanieczyszczenia. Dlatego wspólnie z Konwencją ONZ o Różnorodności Biologicznej i National Geographic wspieramy kampanię ONZ na temat bioróżnorodności pod hasłem ?Zobacz więcej?
INFORMACJE O KONKURSACH | |
---|---|
Nagroda | Wyjazd do Waszyngtonu |
Czas trwania | 1 czerwca 2009 - 8 września 2009 |
Kategoria | Ekologia |
www.swiatobrazu.pl