17 marca 2022, 15:29
Autor: Artykuł Partnera
czytano: 2755 razy

Chcesz sprzedawać swoje fotografie? Stwórz własną stronę internetową!

Chcesz sprzedawać swoje fotografie? Stwórz własną stronę internetową!

Jeżeli zajmujesz się fotografią – zawodowo lub amatorsko – i chcesz stworzyć z tego zajęcia dodatkowe źródło dochodu, możliwości są nieograniczone. Nie musisz już chować zdjęć po szufladach, ani ograniczać się do internetowych galerii dla fotografów. Stwórz własną stronę internetową, jeśli chcesz sprzedawać swoje fotografie. Jak się okazuje, to wcale nie takie trudne! Pokażemy Ci, jak zaoszczędzić czas i pieniądze na kreacji własnego fotograficznego portfolio.

Strona internetowa – czy da się ją stworzyć samemu?

Wiele osób uważa, że budowanie swojej strony www to zajęcie skomplikowane, czasochłonne, a do tego wymagające specjalistycznej wiedzy. Pora raz na zawsze obalić ten mit i powiedzieć wyraźnie, że każdy jest w stanie samodzielnie stworzyć swoją wizytówkę w sieci. Stwórz własną stronę internetową, dzięki której zaprezentujesz swoje fotograficzne portfolio szerszemu gronu odbiorców!

Pewnie zastanawiasz się, jak możesz zbudować sobie stronę, jeśli nie znasz języka programowania. Być może obawiasz się też, że bez umiejętności edycji grafiki Twoje portfolio w sieci nie będzie mogło powstać. Tymczasem okazuje się, że rozwiązaniem idealnym w takiej sytuacji jest pomoc kreatora stron www.

Kreator stron www a fotografie

Na wstępie należałoby wytłumaczyć, czym jest kreator stron internetowych. Tego typu platforma pozwala na łatwe i szybkie budowanie własnej strony i to bez wiedzy informatycznej. Użyteczne oraz intuicyjne narzędzia pozwalają sprawnie i bezproblemowo dopasować wszystkie najistotniejsze szczegóły. Dzięki temu, Twoja strona internetowa będzie wyglądać zupełnie tak, jakby stworzył ją profesjonalny programista.

Chcesz sprzedawać swoje fotografie? Zbuduj swoje portfolio dzięki nowoczesnemu kreatorowi stron internetowych. Oto kilka największych zalet, którymi charakteryzują się tego typu narzędzia:

Biorąc pod uwagę powyższe zalety pracy z kreatorem, warto spojrzeć, jak działa budowanie stron krok po kroku.

Chcesz sprzedawać swoje fotografie? Zbuduj portfolio krok po kroku

W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na wysokiej jakości strony internetowe typu portfolio, postanowiliśmy zebrać w jednym miejscu kilka użytecznych wskazówek. Pomogą Ci one we właściwy sposób zorganizować pracę, a także sprawniej osiągnąć wyznaczone cele. Jeżeli chcesz sprzedawać swoje fotografie w sieci, koniecznie zapoznaj się z poniższymi wytycznymi.

 

1.     Wyznacz sobie jasne cele

 

Zanim zasiądziesz do prac nad stroną internetową, warto podjąć decyzję odnośnie jej nadrzędnego przeznaczenia. Od wyznaczenia sobie jasnych celów zależeć będzie wygląd i funkcjonalność całego serwisu. Warto zatem zastanowić się, jakie zadania ma spełniać Twoje portfolio fotograficzne. Przykładowo, witryna może Ci pomóc:

 

2.     Wybierz najlepsze prace

 

Jako fotograf lub fotografka, z pewnością masz setki, a nawet tysiące świetnych zdjęć w swoim portfolio. Pamiętaj jednak, że strona internetowa nie jest odpowiednim miejscem, by pokazać je wszystkie. Chcąc dzielić się z odbiorcami większą liczbą zdjęć, możesz dodatkowo korzystać z profili w mediach społecznościowych.

Twoje profesjonalne portfolio fotograficzne powinno przedstawiać Twój talent przy pomocy niewielkich galerii zdjęć. Dla przykładu, reportaże ślubne powinny składać się z około 20-30 zdjęć, które ukazują wszechstronność fotografa. W tym przypadku mniej znaczy więcej.

3.     Znajdź szablon strony internetowej

 

Jeżeli korzystasz z kreatora stron www, swoje portfolio fotograficzne zbudujesz na podstawie gotowego szablonu. Pamiętaj, że design i kolorystyka witryny mogą świetnie odzwierciedlać stylistykę Twoich prac. Fotograf ślubny zwykle sięga po jasne i pastelowe kolory. Z kolei portfolia z fotografią produktową mogą sięgać bo nowoczesne i bardziej odważne dizajny.

4.     Baw się swoim portfolio i stroną

 

Podczas budowy własnej strony internetowej, możesz dodać kolejne podstrony, które następnie wypełnisz odpowiednią treścią. Mogą to być galerie zdjęć, opisy usług czy treści blogowe na tematy związane z fotografią. Jeżeli chcesz sprzedawać swoje fotografie, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zbudować portfolio w tym kierunku.

Możesz zachęcać potencjalnych klientów do interakcji, dzięki czemu zwiększysz swoją ekspozycję na nowe grupy odbiorców. Sprzedając zdjęcia w formie cyfrowej lub fizycznej warto przemyśleć integrację wygodnego sklepu online. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli od razu finalizować transakcje poprzez nowoczesne narzędzia sprzedażowe. Warto dodać, że sklep internetowy z najnowszej generacji metodami płatności można zbudować samodzielnie przy pomocy kreatora stron www.

Strona internetowa dla fotografa – jak skutecznie sprzedawać swoje fotografie?

Kiedy już wypełnisz swoją stronę internetową treścią i zbudujesz swoje profesjonalne portfolio fotograficzne, możesz przejść do dalszych prac nad optymalizacją witryny. Jeżeli chcesz sprzedawać swoje fotografie w sieci, musisz zadbać o właściwe pozycjonowanie swojej witryny. W tym pomogą zasady SEO (search engine optimization).

Wyszukiwarki internetowe nie rozpoznają obrazów tak dobrze, jak tekstu. W związku z tym, warto sięgnąć po opisy dla swoich zdjęć, a także stworzyć wpisy w stylu blogowym. Optymalne rozmieszczenie nagłówków i wysokiej jakości teksty mogą znacznie ulepszyć Twoją stronę. Efektem końcowym zabiegów SEO będzie lepsze pozycjonowanie, a więc wyświetlanie się Twojej strony na szczycie wyszukiwarki internetowej.

Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów, lecz wyszukiwarki zawsze będą w pierwszej kolejności promować treści tekstowe. Dlatego też warto zadbać o wzajemne uzupełnianie się obu filarów prowadzenia skutecznej strony www. SEO sprawi, że Twoje portfolio fotograficzne będzie częściej odwiedzane, a Ty zaczniesz sprawniej sprzedawać swoje fotografie.

Chcesz sprzedawać swoje fotografie? Pamiętaj o użytkownikach mobilnych!

 

 

Należy również podkreślić, że coraz więcej użytkowników przegląda zasoby Internetu przy pomocy urządzeń mobilnych. Dlatego trzeba koniecznie zadbać o tak zwaną responsywność swojej strony internetowej. Polega ona na tym, że witryna perfekcyjnie dopasowuje się do ekranu, na jakim wyświetla ją Internauta.

Jeśli tworzysz swoje portfolio fotograficzne przy pomocy kreatora stron www, funkcja responsywności powinna działać tam automatycznie. Gotowe szablony są zaprogramowane w taki sposób, by dobrze się wyświetlać zarówno na komputerach, jak i smartfonach czy tabletach. Jest to o tyle istotne, że w dzisiejszym świecie za ponad połowę ruchu sieciowego odpowiedzialne są urządzenia przenośne.

Własne portfolio fotograficzne – zacznij sprzedawać swoje fotografie!

Mamy nadzieję, że powyższy artykuł przekona Cię do stworzenia własnej strony internetowej z galerią zdjęć. Portfolio fotograficzne możesz zbudować samodzielnie przy pomocy intuicyjnego i prostego w obsłudze kreatora stron www.

Tego typu narzędzie pozwoli Ci pokazać swoje najlepsze prace w sieci, a jeśli chcesz sprzedawać swoje fotografie, to zyskasz większą rozpoznawalność wśród potencjalnych klientów. Warto podkreślić, że nic nie stoi na przeszkodzie, aby połączyć portfolio ze sklepem internetowym, gdzie odbiorcy treści kupować będą Twoje prace.

Podsumowując, zachęcamy Cię do stworzenia strony www już dziś – przekonaj się, jakie to proste!



www.swiatobrazu.pl