29 grudnia 2012, 23:05
Autor: Redakcja SwiatObrazu.pl
czytano: 3040 razy

Co warto kupić - poleca redakcja SwiatObrazu.pl

Co warto kupić - poleca redakcja SwiatObrazu.pl

Profesjonalne modele lustrzanek cyfrowych budzą największe emocje, gdyż to właśnie w nich producenci umieszczają najbardziej zaawansowane technicznie wersje swoich podzespołów. Co prawda, z upływem czasu, rozwiązania te trafiają również do aparatów amatorskich, jednak często w uproszczonych odmianach.

Ze względu na zastosowanie, lustrzanki profesjonalne podzielić można na aparaty reporterskie i studyjne, jednak linia tego podziału jest dość płynna, co sprawia, że wiele modeli oferowanych jest jako uniwersalne.

W lustrzankach reporterskich najważniejszymi cechami są: prędkość działania aparatu (w szczególności zdjęć seryjnych) oraz sprawny system autofokusa. Ważna jest również duża czułość matrycy,  umożliwiająca fotografowanie nawet w niesprzyjającym oświetleniu. Ponadto takie konstrukcje powinny być uszczelnione i bardzo wytrzymałe, gdyż fotoreporter musi być gotowy do pracy w każdych warunkach.

W lustrzankach studyjnych kluczową kwestią jest z kolei jakość uzyskiwanego obrazu, a zwłaszcza wierność oddawania kolorów i szczegółów na fotografii. Istotna jest także wysoka rozdzielczość matrycy, konieczna dla wydruków wielkoformatowych. Ponadto często wyposaża się te aparaty w zintegrowany uchwyt pionowy, by ułatwić długotrwałe fotografowanie ujęć wertykalnych.

Inną linię podziału wyznacza rozmiar matrycy zastosowanej w aparacie. Najprostsze konstrukcje wyposażane są w matryce mniejsze od klasycznej klatki filmowej – najczęściej jest to APS-C o rozmiarach niecałej połowy ramki 36 x 24 mm. Tego typu matryce trafiają jednak również do profesjonalnych korpusów reporterskich, w których liczy się przede wszystkim prędkość, a związany z małą matrycą mnożnik ogniskowych często okazuje się przydatną cechą. Drugą grupę lustrzanek stanowią te, które wyposażono w matryce pełnoformatowe. Większa matryca pozwala na uzyskanie lepszej jakości obrazu, dlatego większość wyposażonych w nie korpusów projektowana jest z myślą o pracy w studiu fotograficznym. Trzecią grupą są aparaty średnioformatowe – takie, w których zastosowano matryce o rozmiarach od 1,5 do 2 razy większych od klasycznej klatki filmu. Są one spadkobiercami analogowych lustrzanek średniego formatu, choć najczęściej matryce montowane w nich są nieco mniejsze od tradycyjnego filmu typu 120 (6 x 4,5 cm). Tego typu sprzęt oferuje najwyższą jakość zdjęć, jednak ze względu na rozmiary, wagę, niską prędkość transferu zdjęć, a także przyprawiającą o zawrót głowy cenę, stosowany jest prawie wyłącznie w profesjonalnej fotografii studyjnej.

Zapraszamy do cotygodniowego przeglądu ofert internetowych sklepów fotograficznych, wybraliśmy te produkty, które szczególnie zwróciły naszą uwagę.

Nikon D800 Body

Producent wyposażył ten model w matrycę pełnoklatkową o rozdzielczości 36,3 Mpx i jeden z najlepszych systemów autofokusa w tej klasie. W połączeniu z szerokim zakresem ISO (100-6400) obsługiwanym przez Nikon D800 otrzymujemy aparat, który daje możliwość robienia zdjęć o niespotykanej jakości.


Więcej...

co warto kupić

Cena 9 549 PLN

 

 Sanyo Eneloop AA 2000 mAh (4 szt.)

 

Eneloop AA 2000 to akumulatory niklowo-wodorkowe wykonane w najnowszej innowacyjnej technologii firmy Sanyo. Pojemność 2000 mAh zapewnia odpowiednie parametry użytkowe dla urządzeń o dużym poborze mocy. Akumulatorki Eneloop to doskonały wybór dla posiadaczy aparatów cyfrowych, czy odtwarzaczy MP3. Największą zaletą Eneloop w porównaniu ze zwykłymi akumulatorami jest współczynnik niewielkiego stopnia samorozładowania.
 
 

Więcej...

 

 

co warto kupić

Cena 49,90 PLN

 

 

Velbon statyw DF-40
 

Statyw składa się z kolumny centralnej od której odchodzą trzy trójsekcyjne nogi. Nogi są ze sobą połączone dzięki czemu zapewniają większą stabilność . Trójsekcyjne nogi pozwolą na prawidłowe wypoziomowanie statywu na nierównym terenie np. na zboczu góry. Blokady przy nogach zostały wykonane z wysokiej jakości plastiku. Kolumna centralna możemy unieść na wysokość 145 cm, do niej przymocowana jest głowica, którą możemy ustawiać trzech różnych płaszczyznach – obracanie w lewo lub prawo, zmiana kąta nachylenia przód – tył oraz możliwość ustawienia poziomu (tylko w jednym kierunku). Statyw posiada szybką złączkę, która ułatwia mocowanie aparatu do statywu. Złączkę taką przykręca się w aparacie do gwintu statywu po czym można szybko założyć na specjalnie prze znaczone do niej mocowanie w statywie. Wielkość statywu po złożeniu wynosi 54 cm, maksymalna wysokość to 145 cm. Waga statywu wynosi 1.1 kg.

 

Więcej...

Panasonic Lumix DMC-TZ30 Statyw Fotopro FLA-584 z głowicą kulową Fotopro 61G  OLLowepro Stealth Reporter D200 AW OLLOCLIP

Cena 109,90 PLN

 

 

 

 

 



www.swiatobrazu.pl