Teraz jest sobota, 15 grudnia 2018, 04:43

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 co to jest i po co: przesłona; preselekcja przesłony; ... 
Autor Wiadomość

Post co to jest i po co: przesłona; preselekcja przesłony; ...
ekspozycja; zmiany czułości ISO.

tak więc jestem totalnym amatorem. czytam tą instrukcję i czytam, i połowy nie kumam :shock:

tzn rozumiem co jest napisane ale szkoda ze nie jest wyjaśnione po co to jest??

no a po coś jest skoro można to mnanualnie sobie nastawiać??

mam canona A75, od niecałej doby. już mi się niesamowicie podoba :):)

prosze o pomoc doswiadczonych ...

wtorek, 26 października 2004, 18:00
Przesłona to jest taie coś, co reguluje ilość światła padającego na matrycę. Preselekcje przysłony jest po to, żeby ręcznie regulować tą ilość. Dodam jeszcze, że im bardziej zamknięta przesłona(im mniej światła) tym większa głębia ostrości.

P.S.
Zapraszam na moją stroną:
http://stasiek165.republika.pl

wtorek, 26 października 2004, 19:17

Po 1: przysłona i migawka są ze sobą powiązane.
Generalnie przysłona, to wielkość otworu, przez który wpada światło. Im większy otwór (mniejsza liczba F), tym głębia ostrości mniejsza i czas naświetlania krótszy (to za chwilę).
Migawka, to czas, w którym światło pada na matrycę. Im dłuższa migawka, tym większa przysłona.
Głębia ostrości polega mniej więcej na tym (na przykładach):
Gdy mamy F2.8 (duży otwór)- jeżeli nasz fotografowany obiekt jest 60cm od aparatu, to ostre będzie wszystko w przedziale 50-70cm.
Gdy mamy F8 (mały otwór)- obiekt 2m od nas- wszystko między 1,6m a 2,4m jest ostre.
Podane przykłady są czysto teoretyczne, a wszelkie cyferki związane z ostrością i głębią ostrości raczej nie są prawdziwe. Podałem to tylko tak dla przykładu.

wtorek, 26 października 2004, 19:23
Moderator

wtorek, 26 października 2004, 20:06