Teraz jest czwartek, 26 kwietnia 2018, 13:21

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 Zenit ET - pomocy. 
Autor Wiadomość
Post Zenit ET - pomocy.
Witam.

Jestem amatorem fotografiki, w zasadzie to chciałbym sie nauczyć robić fajne zdjecia, głównie czarno-białe.Posiadam aparat fotograficzny marki Zenit model ET, no i mój problem polega na tym że nie wiem jak go obsługiwać, tzn. jak ustawić przesłonę,czułość filmu(to to już chyba wiem wystarczy przeczytac na filmie),szybkość migawki(przepraszam ale nie jestem pewny czy to tak się fachowo nazywa).Ogólnie chodzi mi o to jak od poczatku do końca zrobic fajne zdjecia zenitem.

Za poradę z góry dziekuję.

środa, 15 października 2003, 18:13
Ja zaczełem robic zdjecia zenitem okolo 2 miesiecy temu, zaczynalem tak jak Ty od niczego (tez na ET i uwazam ze jest bardzo dobry do nauki, teraz mam 12XP) Na poczatku po porstu przeczytalem jakas stara polska ksiazke o fotografii z lat `70-`80,pozniej wzielem aparat do rak i na "sucho" bez filmu tak aby oswoich sie z obsluga robilem "zdjecia" po 2 tygodniach kupilem film zaladowalem, wywolałem i za kazdym nastepnym bylo coraz lepiej. Jezeli chcesz jakiś sczegulow pisz do mnie na gg: 4002134, na forum ogulnym nie bede podawal maila bo nie chce aby mnie spam zasypał :) przykladowe moje fotki: http://www.digart.pl/member.php?nick=sachar1

czwartek, 16 października 2003, 12:32
Ja też zaczynałem od tego zenita i sytuacja byłe podobna jak u Was. Zasada jest jedna: Przesłona musi pasować do czasu naświetlania a to wszystko do czułości filmu. Im wiyększa przesłona (nr przesłony) tym mniej światła wpada przez obiektyw do aparatu - trzeba dłużej naświetlać. Koniec