Teraz jest wtorek, 16 października 2018, 16:23




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 wstawianie fotek w ramki 
Autor Wiadomość

Dołączył: czwartek, 10 listopada 2005, 14:08
Posty: 10
Lokalizacja: 3miasto
Post wstawianie fotek w ramki
Witam,
proszę o porade - chce wywolac troche zdjec robionych aparatem cyfrowym. Przygotowuje je wiec do wywolania - kadruje na 3:2 i wstawiam w ramkę. Niestety ,ramka powoduje , że moje proporcje 3:2 ulegaja zaburzeniu. Nie są to duże różnice np. z 2164x3246 robi mi sie 2199x3312 ale boję się , że to spowoduje poobcinanie bokow lub dodanie bialych paskow. Zalezy mi na typowych formatach 10x15 i 20x30 . Używam programu PhotoScape - nigdzie nie moge znalezc do niego helpa wiec tu prosze o pomoc. Moze jest jakas generalna zasada jak to robic , moze kolejnosc jest niewlasciwa ?? Pozdrawiam serdecznie :)


wtorek, 22 września 2009, 12:40
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 10 listopada 2005, 14:08
Posty: 10
Lokalizacja: 3miasto
Post Re: wstawianie fotek w ramki
Dzięki za tak szeroki odzew ... To może sama odpowiem bo już znalazłam - moze komus sie to przyda. W PhotoScape można scalić ramkę z obrazem i wtedy ustawić nową , pożądaną rozdzielczość.

Inne podejście do tematu:
W moim przypadku zmiana rozdzielczości była następująca: 2164x3246 -> 2199x3312 ,

sprawdzam więc jak być powinna dla zachowania proporcji 3:2
2199X3:2=3298,5 czyli w przybliżeniu powinno być 2199x3299 ,

ja mam dluższy wymiar 3312 więc mam 13 pikseli "nadmiarowych" bo 3312-3299=13

jak różnica 13 pikseli wpłynie na zdjęcie ? -> przyjęta rozdzielczość drukarki w Labie to 300dpi (dots per inch czyli pukntów/pikseli w calu) , a zatem w 1cm zdjęcia (przy założeniu , że 1cal=2,5cm) mamy 120 pikseli bo 300/2,5=120 -> czyli w 1mm zdjecia mamy 12pikseli -> czyli ostatecznie moje 13 pikseli rożnicy to błąd raczej do przyjęcia bo to kwestia zaledwie ok 1mm.


piątek, 25 września 2009, 11:06
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 8 września 2008, 15:07
Posty: 27
Post Re: wstawianie fotek w ramki
Jeżeli wystarczy Ci półmilimetrowa biała ramka, to nie musisz nic robić tylko zamówić odbitki z białą ramką wywołując zdjęcia w laboratorium... Jeśli jednak chcesz mieć większą ramkę, kolorową bądź dwu kolorową mogę poradzić jak zrobić to w Photoshopie, ale nie wiem czy korzystasz z tego oprogramowania...


piątek, 25 września 2009, 13:05
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 10 listopada 2005, 14:08
Posty: 10
Lokalizacja: 3miasto
Post Re: wstawianie fotek w ramki
Super, bardzo chętnie poczytam jak to zrobić w Photoshopie - zaczynam "raczkować" z tym programem więc każda wskazówka bedzie bardzo cenna :)


piątek, 25 września 2009, 13:32
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL