Teraz jest poniedziałek, 18 czerwca 2018, 23:04




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
 Szybkostrzelność 
Autor Wiadomość

Dołączył: niedziela, 30 maja 2004, 23:10
Posty: 3
Lokalizacja: Piastów
Post Szybkostrzelność
Mam pytanie jak to jest w rzeczywistości. Pytałem się kilku gosci o opóźnienie strzału (chyba nie musze tłumaczyć) i otrzymałem różne odpowiedzi. Jedni twierdzą że każda cyfrówka ma opóźnienie rzędu 0,4-0,5 s inni że są takie które reagują natychmiast (np Canon EOS 300D który zamierzam kupić). Częściowym przeznaczeniem aparatu będzie wykonywanie zdjęć sportowych w akcji (koszykówka siatkówka) i chciałbym zeby aparat reagował dokładnie w tym momencie w którym naciskam.
Jak jest naprawdę? Może macie jakieś własne spostrzeżenia w stosunku do posiadanych przez siebie aparatów.
A i jesczze wiem ze jest możliwość robienia serii ... ale to pomińmy

_________________
no właœnie się zastanawiam...


wtorek, 1 czerwca 2004, 10:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 28 lipca 2003, 19:56
Posty: 348
Lokalizacja: ŁódŸ
Post !!
To jest niemożliwe. Zawsze aparat musi trochę ustwić nawet jesli ustawisz ostrość, przesłone itd. to i tak musi to wszystko odczytać i porównać obliczyć itd i to trwa te 0,4 s ale w lepszych aparatach ten czas jestr krótszy !

_________________
Canon A 70. Karta 128 MB KINGSTON, statyw Weifeng WT 3550 pokrowiec x2 TAMRAC i FiordNansen. GP SMART i EMOS MW 9168 +Aku 4x GP 2100 i 4x2300. (Oraz 12xGP 1300).


wtorek, 1 czerwca 2004, 20:39
Zobacz profil
Post 
za około 1000 zl jaki jest najbardziej szybkostrzelny??


wtorek, 1 czerwca 2004, 21:21

Dołączył: czwartek, 6 listopada 2003, 21:49
Posty: 1780
Post 
Nie może być w tym samym momencie. Prędkość światła jest skończona :) Nie, tak na serio lustrzanki powinny mieć nieco większe opóźnienie, ze względu na konieczność podniesienia lustra. Jednak w praktyce zwykle są one szybsze od kompaktów. Jeżeli masz ustawioną ostrość, w nowoczesnym aparacie z wysokiej półki nie powinieneś spodziewać się opóźnienia większego niż 0.2s - myślę, że nie przeszkadza to za bardzo.


wtorek, 1 czerwca 2004, 22:00
Zobacz profil

Dołączył: piątek, 14 maja 2004, 22:12
Posty: 106
Lokalizacja: 3-miasto
Post 
Ciekawe...
A Canon dla swojego aparatu z nienajniższej w końcu półki - PRO1 podaje czas 8/10 sek...
A z mojej praktyki wynika że bywa i gorzej...
Nic nie przegoni lustrzanki a o szybkosci ostrości decyduje motor obiektywu - stąd USM Canona. Do sportu - nieoceniony. Z tym, że liczy sie też i to bardzo ilość i szybkość zdjęć s e r y j n y c h...


środa, 2 czerwca 2004, 00:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 5 maja 2004, 11:35
Posty: 153
Lokalizacja: Caversham
Post 
wlasnie, czy lustrzanki cyfrowe sa rownie szybkie w AF jak analogi, czy to zalezy od obiektywu tylko czy tez od tego ze AF jest mierzony "chyba" matryca :?:

_________________
EOS 40D, 17-55 IS USM, EF 75-300 USM III


środa, 2 czerwca 2004, 00:44
Zobacz profil

Dołączył: piątek, 14 maja 2004, 22:12
Posty: 106
Lokalizacja: 3-miasto
Post 
Ani w analogach (bo nie mają) ani w cyfrowych lustrzankach system ustawiania ostrości nie ma nic wspólnego z matrycą - która słuzy tylko do zapisywania zdjęcia. Ustawianie ostrosci zależy od sprawności systemowego sposobu i - najbardziej od mechanicznej sprawności obiektywu. W moim 70-200 Canona silnik USM ciagnie tak szybko i sprawnie ze aż czuje się szarpnięcie - a ostrość jest ustawiana natychmiast i - bez błądzenia.Inna optyka - ciemniejsza i z innym motorem - to zawsze wyczuwalana zwłoka.


środa, 2 czerwca 2004, 00:50
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 5 maja 2004, 11:35
Posty: 153
Lokalizacja: Caversham
Post 
czyli to ze chce kupic dSLR to nei jest blad , chcac robic zdjecia sportowe w plenerze i portrety??
napisz cosi kmi o tym obiektywie twoim, jakie ma swiatlo itp. i ile kosztuje i czy na serio sie nadaje na zdjecia sportowe :roll:

Pozdr.

_________________
EOS 40D, 17-55 IS USM, EF 75-300 USM III


środa, 2 czerwca 2004, 00:57
Zobacz profil

Dołączył: piątek, 14 maja 2004, 22:12
Posty: 106
Lokalizacja: 3-miasto
Post 
Jasne że nie jest błąd! Jak robisz 300 to sam wiesz najlepiej - jaka jest różnica w twoim pięknym Sonym...
Prawdziwa fotografia - tym bardziej sportowa, ze ślimaczącymi sie układami nastawiania ostrości, z nieprecyzyjnymi wizjerami to NIEMOŻLIWE!
To co mam to 70 -200 2.8L - profesjonalna optyka do lustrzanki.Ale kupując nap puszkę D300 lob D60 lub - 10D - jak dokupisz sobie obiektyw 100-300 USM Canona - będziesz miał i piękny portret z fajną głębią i świetny sport! Tylko: nie 75-300 a 100-300! To duuużo lepszy obiektyw. Chodzi tak ok 1000. A aparat? Kup uzywany z możliwością sprawdzenia na spokojnie - i najlepszy jaki ci się uda! Pamietaj że na tym rynku sprzęt TAK SZYBKO się starzeje że ... ja na ostatnim aparacie straciłem 2000! Wymieniając go po pół roku!!! Czyli - kupić łatwo - sprzedać trudno! Do sportu - liczy się czułość i szybkostrzelność - a CMOSowej matrycu Canona (jedynej takiej na rynku) niewiele można zarzucić!


środa, 2 czerwca 2004, 01:15
Zobacz profil

Dołączył: niedziela, 30 maja 2004, 23:10
Posty: 3
Lokalizacja: Piastów
Post 
Czyli rozumiem że planowany przezemnie zakup Canona 300D to strzał w 10 w tym temacie. A jak będzie się sprawował z obiektywem od Canona analogowego - standart 28-90

_________________
no właœnie się zastanawiam...


środa, 2 czerwca 2004, 08:43
Zobacz profil
Post 
A jak się bedzie sprawował?...
Nie wiem jakie masz możliwości ale ja ZAWSZE sugeruję przed zakupem wycieczke do najbliższego Media Marktu albo, w przypadku poważniejszych zakupów, na giełdę Foto w Stodole, albo kontakt z posiadaczem takiego sprzętu w najbliższej okolicy by sie POBAWIĆ aparatem! Wziąśc karte, baterie - i narobić fotek! a potem w domciu...Możesz też zabrać optykę! A taki M M - super do testów! Wredne światło, dalekie plany...Bo jak kupujesz - to już za późno.Emocje tłumią zdrowy rozsądek i potem-trudno sprzedać!I zastanów się i przeanalizuj- D300 to prawie to samo co D30 - ten starszy.Ale - PRAWIE...a Różnica cen -coraz mniejsza.Jak chcesz coś więcej - to pisałem tu kiedyś rep. na zapytanie o aparat do przyrody itp. - podobne tematy!


środa, 2 czerwca 2004, 09:13
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 5 maja 2004, 11:35
Posty: 153
Lokalizacja: Caversham
Post 
no na taki jak Ty masz 70-200L to mnie raczej nie stac i na razie nie bedzie, ale mowisz, ze 100-300 lepszy, no bo ja sie zastanawialem nad 70-200 f/2.8 Sigmy, to jakies 3000zl na allegro (choc to pewnie daleka przyszlosc) - co sadzisz o tym obiektywie i na jak dlugo starczy mi np. ten wspomniany 100-300 :?: Chyba jednak wezme 10D, tak mi sie cos wydaje, ze po wakacjach jeszcze bardziej spadnie na cenie Obrazek

BTW w weekend bylem w domu (czyt. Biały Bór) na Miedzynarodowych zawodach WKKW (Wszechstronny Konkurs Konia Wierzchowego), i zrobilem kilka fotek moja 300-ka na standardowym obiektywie, no i sie milo rozczarowalem, gdyz zadziwiajaca szybko lapie ostrosc i zdjecia konia w galopie mi wyszly prawie idealnie jak na taki sprzet... (kon biegnacy w moja strone).... mam tylko nadzieje, ze dSLR'ki potrafia rownie dobrze a nawet szybciej wyostrzyc motyw :D
Jak zeskanuje gdzies te fotki to moze zamieszcze, ok :?:
Pozdr.

Acha, jesli chodzi o ostrosc, to Sony nawet sie nie umywa Obrazek

_________________
EOS 40D, 17-55 IS USM, EF 75-300 USM III


czwartek, 3 czerwca 2004, 01:43
Zobacz profil
Post 
a jaki jest najszybszy z minolta 323, olek 310, olek 350, albo nikon sq, lub 3200??? lub z innych za około 1000 zł


czwartek, 3 czerwca 2004, 08:32
Post szykostrzelność
mam ten sam problem wyboru cyfraka i na tym formum ani nigdzie indziej nie uzyskałem odpowiedzi. Ważny jest dla mnie czas od naciśnienięcia spustu do momentu zapisania obrazu. W praktyce a - ćwiczyłem olympusa 720, 740, Fuji Finepix 5000 to co widzę na ekranie a to co zapisane jest na matrycy to 2 różne obrazy, mniej więcej przesuniete w czasie o 1-2 sek. Fotografie psa w ruchu musiałem robić z wyprzedzeniem ok 2 sek, aby znalazł sie na zdjęciu. W przeciwnym wypadku co najwyżej był tylko ogon. Fotki strzelane typowym kompaktem na film 35 mmm (pentax) oraz canonen 300 w tej samej sytuacji dawały bardzo dobre wyniki obraz na kliszy był obrazem widzianym na matówce w momencie naciskania spustu migawki. Tak więc nie jest tu problem szybkości działania autofokusa i i pomiaru światła, bo niezależnie od tego, czy w srodku aparatu siedzi klisza czy matryca, to dla tych układów jest obojętne. Tak więc problem chyba lezy w szybkości r]racy elektroniki związanej z zapisywanym obrazem - matryca, pamięć, procesor itp. Prosze o głos w dyskusji oraz podpowiedź, czy ktoś zna szybkiego cyfraka z klasy np Minolta Z1, Z2 Canon POWERSHOT S 1 IS itp.


czwartek, 3 czerwca 2004, 11:06
Post 
no to cieszę się bardzo że temat trafił.
Ja widzialem zdjecie robione przez goscia 300D na jakichs psich zawodach i bylo naprawde ladne i ostre i psiak oczywiscie biegl. Niestety to jedyna opinia ktora gdzies w sieci udalo mi sie zlapac. Wiekszosc osob sugerowala "strzaly" seryjne... ale to nie o to chodzi.
Znowu z wlasnego doswiadczenia wiem ze EOS 300 analogowy nie ma opoznienia wiec licze ze 300D tez bedzie pod tym wzgledem komfortowy. Na pewno duzo zalezy od szybkosci ustawienia ostrosci jesli strzelamy z automatu.
Oczywiscie jak juz sprawdze (polowa czerwca) to dam opinie.
... Canon G3 na 100% nie nadaje sie do zdjec sportowych - opoznienie rzedu 0,8 1 s (przynajmniej tak sie wydaje)


czwartek, 3 czerwca 2004, 13:00
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL