Teraz jest niedziela, 24 czerwca 2018, 01:50

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
 Proszę o porady 
Autor Wiadomość

Post Proszę o porady
Kupilem niedawno Nikkona 4100. Na razie testuje go ale juz mialem okazje wyprobowac go na weselu. Pozniej w plenerze nieco. Ale cos mi tu nie gra. Od razu zaznczam ze jestem amatorem i to moja pierwsza cyfrowka wiec moze niektorym pytania wydadza sie glupie. Ale do rzeczy. 1.Po pierwsze czemu jak jest tryb Auto to nieraz aparat wlacza lampe nawet jak jest duzo swiatla? Bylem w sklepie i z ciekawosci zrobilem kilka fotek. W sklepie bylo bardzo jasno ale mimo to lampa sie wlaczyla. Dlaczego? 2.Robiac zdjecia z bliskiej odleglosci od obiektu zawsze wlacza sie lampa i tym samym dalsze tlo jest ciemne (nawet wrecz niewidoczne). Robilem zdjecie drzewa z bliska i oprocz niego bylo troche tla. Lampa blysnela, drzewo wyszlo super ale tlo w ogole. Tak jakby bylo zupelnie ciemno a byl to jasny dzien. W trybie bez lampy spoko ale zdjecie rozmazane (nie mam stsywu). Podobnie zdjecia w makro przy np pochmurnej pogodzie. Obiekt fotografowany jest wyrazny ale aparat tylko jego oswietla a tlo jest praktycznie czarne. Bez lampy oczywiscie wyglad jest rzeczywisty ale rozmyta fotka. Nie rozumiem czemu wlacza sie lampa jesli jest jasno? 3. Zdjecia wewnatrz. W pomieszczeniu gdzie byla impreza bylo jasno. Nawet bardzo. Ale w trybie Auto fota wyglada jakby tam panowal polmrok. Widac tylko postaci z pierwszego plany doswietlone lampa a dalej mrok. Nie kumam. Po co wlacza sie lampa jak jest jasno? I znow zdjecie bez lampy wyszloby ok gdzyby nie to ze jest rozmazane :( To takie moje pierwsze doswiadczenia. Prosze o porady wszelkie. Bede wdzieczny!
Pozdro!

poniedziałek, 1 listopada 2004, 22:30

spróbuj pobawić się w ustawieniach manualnych, bo czasem automatyka zawodzi. A jeśli sam sobie ustawisz parametry to wszystko będziesz miał pod kontrolą

poniedziałek, 1 listopada 2004, 22:40