Teraz jest sobota, 23 czerwca 2018, 06:27

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Ogniskowa 
Autor Wiadomość

Post Ogniskowa
Witam.
Znalazłem gdzieś na tym forum taką wypowiedź: "Im dłuższa ogniskowa i im większa przesłona tym mniejsza głębia ostrości, czyli bardziej rozmyte tło. Np. do portretów optimum to ok. 135mm i f/3.5. Przy np. 135mm i f/2.8 jeżeli wyostrzysz na nos modela, uszy mogą już być nieostre" usera TomekK. Moje pytanie brzmi: Co to jest ta ogniskowa i co to jest przesłona? I jak to ustawiać? W opcjach aparatu mam mozliwość ustawiania przesłony f2.8 do f8.0 ale jak ustawiać tą ogniskową (na obiektywie mam napisane 38-380mm to chyba jest ta ogniskowa. Tylko jak ją ustawiać. Prosze o powazne potraktowanie moich pytań. Jestem bardzo początkujący.

Pozdrawiam.
ArturkA.

niedziela, 24 kwietnia 2005, 21:02

No skoro znalazles juz cos na tym forum, to proszę poszukaj dalej a wszystkiego się dowiesz, jesk co najmniej kilka fachowym wypowiedzi na zadane pytania, prosze poszukaj i jesli po przeczytaniu nadal bedziesz mial pytania to zapraszam wtedy.

niedziela, 24 kwietnia 2005, 21:55

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: a instrukcję obsługi maś? pewnie nie po nasiemu... A jaki maś aparacik ArturkA? łatwiej by było. Psiewaźnie w więksiości aparacików ogniskową ustawia sie za pomoca takich przycisków "+" przybliża a "-" oddala widziany przez ciebie obraz( to przypadkiem jest ogniskowa) u mnie kręci się takim pierścieniem na obiektywie ( z czego jestem dumny niesłychanie) ale Ty swoim obiektywem nie kręć narazie(przynajmniej do momentu w którym się nie dowiemy jaki maś aparacik) bo mozieś cioś popsiuć....