Teraz jest poniedziałek, 22 października 2018, 05:38

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
 Fotolaby a przekłamanie barw na odbitkach. 
Autor Wiadomość

Post Fotolaby a przekłamanie barw na odbitkach.
Witam! Mam następujący problem natury technicznej, a dokładnie z jakością zdjęć wykonanych w fotolabie - mianowicie zdjęcia są zbyt "żółte" w porównaniu z oryginałem. Od niedawna mam aparat cyfrowy, ale zdarzyło mi się już parę razy wykonywać odbitki, w kilku fotolabach i ciągle jest to samo - tj. przekłamanie barw. Na komputerze kolory zdjęć są po prostu bardziej naturalne, czego nie można niestety powiedzieć o odbitkach. Poza tym nie mam się do czego przyczepić. Czy Wy również zaobserwowaliście ten problem? Tak się zastanawiam czy to oby pan "fachowiec" ingeruje w jakość zdjęcia przed wydrukiem czy może maszyna automatycznie dobiera parametry wg. jakiegoś własnego wzorca i stąd odbitki wychodzą zbyt "żółte"? Jako że jestem laikiem w tych sprawach to proszę o poradę. Czy da się zrobić coś, żeby po wywołaniu fotki wyglądały podobnie do tego co widzę na monitorze? Może powinienem 'pokombinować' coś ze schematami kolorów np. w PS-ie? Słyszałem też, że można poprosić w fotolabie o jakiś wzorzec wg. którego mógłbym tak skalibrować monitor, że barwy byłby zgodne z oryginałem. Tyle tylko że nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak taki wzorzec mógłby wyglądać ;). Z góry dzięki za porady.

środa, 1 czerwca 2005, 02:53

Pogadaj w labie. Jak nie będą chętni do współpracy, zmień lab.

Ja jeżdżę przez całą Warszawę pod pocztę na Żeromskiego, bo wiem że tam mi zrobią dobrze. I nie daję im żadnych wzorców. Sami wiedzą.
Chyba że jakiś pejzażyk z ciekawym oswietleniem, to zanoszę wydruk z atramentówki i mówię że np. ciut cieplejszy bym chciał.

środa, 1 czerwca 2005, 10:17

Ja jeżdżę przez całą Warszawę pod pocztę na Żeromskiego, bo wiem że tam mi zrobią dobrze.

:lol: :lol: :lol: