Teraz jest poniedziałek, 25 czerwca 2018, 06:34




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
 ustawienia do ruchliwych zdjec w trudnych warnkach? 
Autor Wiadomość

Dołączył: sobota, 21 października 2006, 11:01
Posty: 21
Post ustawienia do ruchliwych zdjec w trudnych warnkach?
Witam jakie ustawienia stosowac do robienia ruchliwych zdjec w trudnych warunkach bo z tego co wyczytalem na tym forum to:
1.krótka migawka 1/500s lub 1/1000s
2.ISO 800 lub 1600 tylko wiem ze im wieksze iso to tym wieksze szumy ale co zrobic zeby nie bylo tych szumow?? Bo chcialbym robic zdjecia w lesie i tam nie jest tak jasno.To moze zamiast iso to lampa blyskowa ??co myslicie?
I dalej niewiem czy tylko ta migawka krotka wystarczy do zrobienia zdjecia obiektu poruszajacego sie??


wtorek, 19 grudnia 2006, 10:54
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
Na początek spokojnie możesz użyć trybu "sport" (tylko uważaj aby bezsensownie aparat nie ustawiał wysokiego ISO które jest niezjadliwe). Potem poogladaj sobie parametry w exifie i możesz zacząć działać w trybach A S M.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


wtorek, 19 grudnia 2006, 11:02
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 21 października 2006, 11:01
Posty: 21
Post pytanie
Ale jaki aparat kupić zeby byl dobry do takich ruchliwych zdjce tak do 1000zl -1500?


wtorek, 19 grudnia 2006, 11:05
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
Najlepiej jakieś Fuji 5600 lub 6500 a z małych to F11, F30. Byle by miały tryby A S M a nie tylko Auto i tematyczne.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


wtorek, 19 grudnia 2006, 11:18
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 21 października 2006, 11:01
Posty: 21
Post pytanie
a przyda sie stabilizacja przy robieniu zdjec ruchliwych.Bo np fuji 5600 czy 6500 nie ma stabilizacji a zdjcia chcialbym robic z bliska ok 3m.Juz wiem ze musialbym ustawic migawke 1/1000s i ISO 1600 i kupic aparat zby nie szumial przy takim iso.I jak myslicie czy przyda se stabilizacja do robienia zdjce ruchliwych??Podajcie plusy i minusy braku stabilizacji.


wtorek, 19 grudnia 2006, 11:41
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
misio2682, jeśli obiekty się szybko poruszają, to stabilizacja jest bezużyteczna. Liczy się tylko jasny obiektyw.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


wtorek, 19 grudnia 2006, 16:54
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 2 grudnia 2003, 15:36
Posty: 6257
Lokalizacja: Wrocek
Post 
Jak napisał jacek, stabilizacja Ci tutaj nie pomoże. Wyłącznie jasny obiektyw + do tego wysokie iso.

_________________
Obrazek 77 + VG-C77AM + Obrazek 16-50/2.8 i 70-300G + Obrazek 8/3.5 + 32GB ||| Minolta SRT101 ; Minolta A1


wtorek, 19 grudnia 2006, 20:54
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 21 października 2006, 11:01
Posty: 21
Post pytanie
to do czego potrzebna jest stabilizacja?? I smieszne ale sie zapytam:Zeby robic foty w ruchu to potrzebe jest tylko migawka 1/1000s i wysokie ISO przy ciemnym swietle??


wtorek, 19 grudnia 2006, 22:34
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 2 grudnia 2003, 15:36
Posty: 6257
Lokalizacja: Wrocek
Post 
Stabilizacja jest BARDZO przydatna, ale nie w zastosowaniach, o których tutaj piszesz. Ona pomaga zrobić nieporuszone zdjęcie przy DŁUGICH czasach otwarcia migawki, co przecież logiczne. Jeśli czas jest krótki, nie potrzebujesz jej, nie ma czego stabilizować. Nie ustabilizuje Ci ona obiektu fotografowanego.

_________________
Obrazek 77 + VG-C77AM + Obrazek 16-50/2.8 i 70-300G + Obrazek 8/3.5 + 32GB ||| Minolta SRT101 ; Minolta A1


wtorek, 19 grudnia 2006, 22:41
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
Vendeur napisał(a):
Ona pomaga zrobić nieporuszone zdjęcie przy DŁUGICH czasach otwarcia migawki, co przecież logiczne.

Pod warunkiem że fotografowany obiekt jest WOOOOOOLNY jaaak Zóóóółwwwww. :mrgreen:

Długich czasach to nieprecyzyjne określenie. Stabilizacja (przynajmniej teoretycznie) pozwala okolo 8 krotnie wydłużyć czas naświetlania. A czas naświetlania należy dobierać do uzytej ogniskowej. Czyli należy ustawiać czas co najmniej równy odwrotności ogniskowej (po ekwiwalencie), czyli masz ogniskową 300mm zakładasz do body z cropem 1,5 wiec musisz naświetlać nie dłużej niż 1/450 sekundy. Jak masz stabilizację to mozesz zjechać z czasem do okolo 1/60 sekundy, ale przy takim czasie już widać rozmycia normalnie idącej osoby.

Czasów rzędu 1/2 sek czy 1 sek nie ustabilizujesz, tu tylko statyw. Generalnie tam gdzie możesz posłużyć się statywem należy używać statywu i na dodatek wstępnego podniesienia lustra.

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


środa, 20 grudnia 2006, 09:40
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 2 grudnia 2003, 15:36
Posty: 6257
Lokalizacja: Wrocek
Post 
Takie czasy ze stabilizacją nie są problemem, nawet bez niej można osiągnąć dobre wyniki przy odpowiednich warunkach. Ale nie o tym tutaj mowa, ponieważ rozprawiamy o zdjęciach obiektów w ruchu.

_________________
Obrazek 77 + VG-C77AM + Obrazek 16-50/2.8 i 70-300G + Obrazek 8/3.5 + 32GB ||| Minolta SRT101 ; Minolta A1


środa, 20 grudnia 2006, 10:33
Zobacz profil

Dołączył: środa, 6 października 2004, 21:27
Posty: 2758
Post 
Vendeur napisał(a):
Ale nie o tym tutaj mowa, ponieważ rozprawiamy o zdjęciach obiektów w ruchu.
Przy których STABILIZACJĘ możemy sobie .....






zawiesić na kołku :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Olympusy E systemu
Moje fotki


środa, 20 grudnia 2006, 11:35
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL