Teraz jest wtorek, 23 października 2018, 10:24

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 Kiepskiej jakości zdjęcia z Fuji S9600 .. 
Autor Wiadomość

Post Kiepskiej jakości zdjęcia z Fuji S9600 ..
Witam
Zmieniłem ostatnio aparat ,na miejsce wysłuzonego Canona A80 kupiłem Fuji S9600.Jestem amatorem,wczesniej w A80 praktycznie wszystkie zdjecia robiłem w trybie Auto,na fuji zaczynam zabawe z ustawieniami,w tej chwili probuję pstrykać zdjecia na programie P,ISO mam ustawione na 200.Aparat poprawnie ustawia ostrosc w czasie robienia zdjec ,ostrosc blokuje na fotografowanym obiekcie,mam ustawione ostrzenie na srodku ekranu ,Z kilkudziesięciu zrobionych zdjec tylko kilka wyszlo w miare dobrych,zdjecia są nieostre,zaszumione i ogólnie do bani.W starym A80 wychodziły jak zyleta,o wiele lepsze niz z Fuji.Prosze o porady co robię zle,napewno to nie wina aparatu tylko ja napewno cos robie nie tak.
pare fotek :

Obrazek Obrazek Obrazek
Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi

środa, 30 lipca 2008, 07:42

Post Re: Kiepskiej jakości zdjęcia z Fuji S9600 ..
Oba aparaty mogą mieć inaczej ustawione parametry używane do tworzenia JPEG'a.

Np: nasycenie barw(saturation), profil koloru, ostrość(wyostrzenie), kontrast itp.

Pozmieniaj te ustawienia w Fuji.

Poza tym staraj się nie używać automatu w aparacie, zacznij od używania trybu A, pokombinuj z ustawieniami pomiaru czasu (matrycowy, cw, punktowy).

A najlepiej kup sobie jakąś kśiążkę o fotografii.

Jeśli Twój model fuji ma zapis pliku w formacie RAW, to się zainteresuj mozliwościami obróbki RAW.

Poczytaj też sobie o naświetlaniu na histogram.

środa, 30 lipca 2008, 11:02

kombinowalem na rózne sposoby i dalej to samo ponad połowa zdjec wychodzi zla,po wyswietleniu zdjecia w rzeczywistych wymiarach widac bardzo duzą "ziarnistość" ,postacie wygladają jak namalowane farbkami plakatowymi,nie wiem czy to szumyczy cos innego,ISO ustawione na 100

poniedziałek, 4 sierpnia 2008, 17:57