Teraz jest piątek, 22 czerwca 2018, 11:27

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
 Nikon d5000 czy Canon PowerShot SX1 IS ??? 
Autor Wiadomość

Post Nikon d5000 czy Canon PowerShot SX1 IS ???
Witam,
jestem totalną amatorką, zaczynającą dopiero bawić się w fotografowanie. Chciałabym kupić dobry aparat jednak od kilku dni zastanawiam się czy wybrać kompakt czy jednak lustrzankę. Dodam, że robiłam już kiedyś zdjęcia lustrzanką ale z racji tego, że nie był to mój sprzęt nie wgłębiałam się zbytnio w funkcje i ustawienia.
Najpierw wybierałam pomiędzy sprzętami: Panasonic DMC- FZ38 a Canon Powershot SX 1 IS, jednak zaczęłam zastanawiać się nad lustrzanką Nikon d5000, gdyż różnica w cenie pomiędzy nim a Canonem jest niewielka, a lustrzankę jeśli kiedyś w przyszłości będę chciała mogę rozbudować, zaś kupując nawet najlepszy kompakt mam już drogę zamkniętą.
Co o tym myślicie i co mi radzicie???
Będę wdzięczna za pomoc.

czwartek, 11 marca 2010, 10:32

Post Re: Nikon d5000 czy Canon PowerShot SX1 IS ???
Panasonic i Canon to tzw. hybrydy ultra zoom, czyli oferują obiektyw o dużym zakresie ogniskowych, zazwyczaj od 28mm do 450mm lub nawet więcej.

Pisząc o D5000 i jego cenie, zapewne jest to cena z obiektywem o ogniskowych 18-55mm czyli porównując do wyżej wymienionych ultrazoomów mamy 28 - 82mm. Brakujące 82mm do 450mm trzeba wypełnić dodatkowym obiektywem (dodatkowa kasa).

Panasonic i Canon mają stabilizację, kupując obiektyw zoom tele do Nikona musisz kupić takowy ze stabilizacją (VR) - dodatkowa kasa.

Do pierwszych kroków wszystkie powyższe się nadają. Możesz zacząć od lustrzanki, możesz zacząć od hybrydy - chcąc przejść na lustrzankę możesz przecież sprzedać hybrydę.

Hybrydy/kompakty lepiej dobierają ekspozycję, co skutkuje tym, że początkujący robi lepsze (lepiej naświetlone fotki). Z lustrzanką trzeba więcej się namęczyć, trzeba mieć większe doświadczenie, zazwyczaj trzeba nieco poporawiać fotki w programach typu LightRoom czy PhotoShop.

PS