Teraz jest czwartek, 19 lipca 2018, 17:16

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 Pomocy. canon 550d czy 500d 
Autor Wiadomość

Post Pomocy. canon 550d czy 500d
Witam. Jestem gorzej niż amatorem. Chciałabym kupić canona 550d lub 500d, rzekomo nie ma dużej różnicy między modelami, proponowano mi obiektywy: canona 18-55+55-200, lub tamron 18-270, lub sigma 18-200. Każda propozycja od innego sprzedającego. I o co chodzi z tymi obiektywami? Nie mam zielonego pojęcia co wybrać, sprzedawcy raczej nie potrafili mnie uświadomić, czy może przekonać do swoich propozycji. Dla mnie to czarna magia, a chciałabym popróbować swoich sił z lustrzanką. A może ktoś zna w Poznaniu miejsce w którym pracują wytrwali profesjonaliści chętnie doradzający raczkującym.

poniedziałek, 16 sierpnia 2010, 20:47

Post Re: Pomocy. canon 550d czy 500d
A dlaczego to musi być lustrzanka?

wtorek, 17 sierpnia 2010, 09:48

Hej. Sama nie wiem, to chyba takie moje "chciejstwo". :)

wtorek, 17 sierpnia 2010, 10:14

Witam,

Pytanie - skąd wiesz, że potrzebujesz akurat 550d/500d? Pytanie zasadnicze - dlaczego tak naprawdę chcesz lustrzankę - odpowiedz wtedy się pozastanawiamy.
A co jeśli okaże się, że to nie dla Ciebie? Nie to żebym się czepiał. Ale są tańsze korpusy na rynku w zupełności wystarczające amatorom. Jak Cię wciągnie to sobie wymienisz. Ja nie uważam się za gorzej niż amatora, tylko za bardzo amatora. Fotografuję ze 20 lat. Dziś wystarcza mi 1000d.

Korpusy - tutaj jest porównanie specyfikacji. Różnic faktycznie nie wiele.
http://www.-/1-aparaty_cy ... 1916vs1655
Jak Cię stać kupuj 550d - jeszcze nowość. Jak niekoniecznie stać - kup tańszy korpus.

Teraz szkła. Na początek kup kitowy 18-55 IS. W 95% wystarczy. Poczytaj testy - jakościowo obiektywy 18-200/270 są w tyle. Jak 18-55 stanie się za krótki dokupisz 55-250. Choć z czasem może się okazać, że bardziej potrzebujesz szerokiego kąta.