Teraz jest sobota, 23 czerwca 2018, 23:52

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
 Sony NEX czy Olympus PEN? 
Autor Wiadomość

Post Sony NEX czy Olympus PEN?
Witam. Zastanawiam się nad zakupem aparatu. Dokładnie chodzi mi o modele Sony NEX oraz Olympus PEN. Ewentualnie inny model bezlusterkowca. Niestety nie znam się za bardzo na tego rodzaju aparatach dlatego chciałbym was prosić o pomoc w wyborze oraz czy w ogóle opłaca się taki aparat zakupić. Jak to później wygląda z obiektywami do niego itd.

sobota, 15 stycznia 2011, 20:49

Post Re: Sony NEX czy Olympus PEN?
Jakie ma być zastosowanie tego aparatu, czyli gdzie i co będziesz fotografował?

wtorek, 18 stycznia 2011, 14:28

Chciałbym się skupić na fotografi miejskiej oraz widoków. Dobrze by też było żeby aparat nadawał się do robienia zdjęć na imprezie czy na jakimś wypadzie ze znajomymi. Poprostu żeby szło bez żadnych ustawień i na jednym obiektywie pstrykać foty rak jak to jest w kompaktach.

wtorek, 18 stycznia 2011, 21:11

1. A może jednak wypasiony kompakt? Olympus ZX-1, Panasonic LX5, Samsung EX-1, Canon S95IS .... Jakość fotek będzie nieco gorsza, za to gabaryty "znacząco" mniejsze w aspekcie praktycznym. Ja noszę LX5 w kieszeni koszuli (Canon jest jeszcze mniejszy). ZX-1 ma wg. najlepszy obiektyw. Co do nieco mniejszej jakości fotek kompakta, to przy Twoich potrzebach nawet tego nie zauważysz.

2. NEX jest "kieszonkowy" jedynie z naleśnikiem, w zasadzie E-PL1 też jest "kieszonkowy" z naleśnikami, ale jego 14-42 jest najmniejszym zoomem standardowym dla bezlusterkowców.

3. Do E-PL1 jest fajny wizjer EVF, do Sony nie ma żadnego. Wizjer się przyda przy fotografowaniu w mocnym słońcu. Do ZX-1 też można użyć tego samego wizjera co do E-PL1.

Teraz można też w ciekawej cenie (np. około 2000zł) kupić Panasonic GF1 z obiektywem 20mm/1.7. Wg mnie to byłby ciekwawy wybór, tyle, że nie ma zooma, ale można na wtórnym rynku kupić 14-42 za rozsądne pieniądze np. 500-600zł.

wtorek, 18 stycznia 2011, 23:12