Teraz jest czwartek, 19 lipca 2018, 04:07

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
 A70 czy s414 
Autor Wiadomość
Post A70 czy s414
Czytałem już tyle różnych opini o tych aparatach że sam nie wiem który wybrać. Zaznaczam, że jest to moja pierwsza cyfrówka i nie mam żadnego doświadczenia w obsłudze tych aparatów. Kiedyś używałem lustrzanki Zenita, oraz kompaktu z zoomem Canona. z obydwu w miarę byłem zadowolony. Najwyższy czas przerzucić się na cyfrzaka.
Najbardziej liczę na opinie tych użytkowników, którzy zetknęli się z obydwoma modelami....... bo znając życie każdy chwali swój :)

środa, 3 marca 2004, 12:09

Osobiście wybrałbym A70, uważam, że to ciekawszy aparat - co nie oznacza, że S414 jest zła.

Do Canona przekonuje mnie przede wszystkim zdecydowanie bardziej rozbudowany manual, jak również czas otwarcia migawki (1/2000-15s, Minolta 1/1000-15s, ale w trybie bulb, normalnie 4 s) czy lepsze makro. Nie bez znaczenia może być wielkość aparatu - Minolta jest wyraźnie większa i cięższa, to jeden z największych compactów.

Przewagi S414 to oczywiście matryca 4MPix (3MPix Canon) i zakres zoomu optycznego 4x (3x Canon), wyraźnie większy LCD (1.8 cala podczas gdy Canon 1.5), poza tym format TIFF (zakładając, że Ci się przyda). No i cena.

Obydwa aparaty "chodzą" na 4AA i karty Compact Flash - to z tematów czysto praktyczno-użytkowych.

Dla mnie przewagi Canona niwelują przewagi Minolty - ten nieznacznie większy zoom i 1MPix różnicy nie są tak ważne jak porządny tryb manualny - ale dla mnie. To kwestia gustu i potrzeb. A70 uważam za dobrze przemyślany, wyważony pod względem możliwości aparat z konsekwentnie rozwijanej długiej serii. Po prostu się udał. Jest wygodny w obsłudze i niezawodny.