Teraz jest środa, 14 listopada 2018, 07:11

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
 Jaką najmniejszą lustrzankę polecacie? 
Autor Wiadomość

Post Jaką najmniejszą lustrzankę polecacie?
Tak więc babę zesłał bóg... przy czym nie uczynił jej jakąś wyjątkowo silną fizycznie, dlatego też mój dylemat jest następujący: szukam najmniejszej/najlżejsze lustrzanki zaprawdę godnej polecenia.
Gdybym miała siebie jakoś określić powiedziałabym, że jestem zaawansowanym amatorem, więc żadna głupawka mnie nie zadowoli. ani hybryda. Mają być lustra i już.
To tak na początek. Wyszperałam już, że najmniejszym aparatem jest Canon EOS 100D -jego waga to 407g (bez obiektywu jak mniemam). Ale mam niczym nie uzasadniony wstręt do Canona, nie bo tak. Typowo kobieco, ale jestem rozsądna, przekonujcie jeśli uważacie że warto.
Wolałabym Nikona, Pentaxa... Posiadam obecnie Olympusa E510 i w sumie nie waży aż TAK wiele, ale bardzo mnie rozczarował pod wieloma względami. (mój stary Nikon F75 był lżejszy). I Najchętniej kolejny aparat chciałabym mieć ciut lżejszy. Na przykład taki Nikon D5200 to 555g i układ przycisków wygląda sensownie.
Prócz wielkości ważne są: jakość i ostrość wykonywanych zdjęć (lubię ostre zdjęcia, może nie przesadnie wyostrzone, ale jednak wyraziście, przy okazji polećcie więc obiektywy), praca aparatu w złych warunkach oświetleniowych (rozumiem ze wbudowana lampa cudów nie uczyni, ale nie może być tak, że głupi telefon zrobi zdjęcie, a aparat sobie nie radzi; skleroza- ale koleżanka miała taki, że wieczorem nawet lampy nie musiała odpalać, a wychodziło zdjęcie jak trzeba) -przydała by się możliwość podpięcia dodatkowej lampy; aparat działający na pilota, a nie tylko samowyzwalacz; filmowanie to tylko ewentualny miły dodatek, nie konieczność (co za świat, że aparat kręci filmy); układ przycisków pozwalający na szybkie zmiany (ten z mojego Olympusa jest zbyt czasochłonny). Aparat na akumulatorki, żadne baterie.