Teraz jest środa, 18 lipca 2018, 14:59

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
 Filtr UV i filtr polaryzacyjny 
Autor Wiadomość

Post Filtr UV i filtr polaryzacyjny
Jestem początkujący, zawsze lubiłem robić zdjęcia ale nie przykładałem wielkiej wagi do sposobu kadrowania, ustawienia jakichkolwiek wartości i odpowiednich kolorów.
Po prostu jeśli zdjęcie było "fajne" to mi się podobało i tyle + potem trochę uwydatniania kolorów w prymitywnym, ale wystarczającym kiedyś PhotoScape/PaintNet.

Przyszedł ten czas gdy postanowiłem udoskonalać swoje hobby. Zakupiłem Nikon D5200 + 18-105mm II

Czytałem bardzo dużo, ale niestety jest dużo staroci a chciałbym coś świeżego się dowiedzieć. Czas leci i rzeczy robią (teoretycznie) co raz lepsze wiec może coś co było dobre w np: 2013r jest już średnie w porównaniu z nowością.

To tyle początku, do rzeczy.

1. Filtr UV - wyczytałem, że głównie jest to traktowane jako dobra osłona na obiektyw. Jedynie na wysokich wysokościach może się przydać.
Coś się zmieniło w tej kwestii ?
Jeśli tak to jest coś tańszego i dobrego ? Widziałem test gdzie ceny były od 70zł do 300zł - z czego za ~80zł oraz ~130zł były najlepsze, więc drogie nie znaczy dobre.

2. Filtr polaryzacyjny - z tego co widzę po zamieszczonych w sieci zdjęciach przed i po założeniu filtra to różnica jest czasami kolosalna. Według testu, który oglądałem ceny są od 110zł do 660zł, tutaj także nie drogi znaczy dobry (wygrał za ~480zł i drugie miejsce za ~240zł.
Kto jaki poleca ? Nie za drogi a dobry ?

3. Co znaczą oznaczenia DHG, W+B, C-POL, C-PL (część nazwy poszczególnych filtrów - powtarzają się te "skróty" (?)) ?

4. Mam Nikon D5200 + 18-105mm II. Jakie muszę kupować filtry (tzn są 55mm 72mm itd)

Za zainteresowanie byłbym bardzo wdzięczny.

sobota, 9 stycznia 2016, 23:00

Post Re: Filtr UV i filtr polaryzacyjny