Teraz jest niedziela, 21 października 2018, 20:58

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
 Lumix DMC-GX80 czy Sony A6000 lub Sony A5100 
Autor Wiadomość
Post Lumix DMC-GX80 czy Sony A6000 lub Sony A5100
Witam,

Po przejrzeniu wielu różnych artykułów zastanawiam się nad wyborem aparatu któregoś z tych 3 modeli: Lumix DMC-GX80 czy Sony A6000 lub Sony A5100 (ograniczenia finansowe). Jestem amatorem, chcę mieć aparat który będzie robił naprawdę przyzwoitej jakości zdjęcia za rozsądne pieniądze. Nie planuję zajmować się fotografią profesjonalną i wydawać na dodatkowe obiektywy tonę pieniędzy. Fajnie jakby robił też dobre filmy ale nie jest to dla mnie bardzo istotne i nie potrzebuję 4K.

Zdjęcia będą pstrykane w różnych warunkach ale zależałoby mi aby wybrać taki model, który najlepiej radzi sobie przy słabym oświetleniu.

Dziękuję za pomoc w wyborze, Artur - Pozdrawiam ;)

środa, 18 kwietnia 2018, 12:21

Post Re: Lumix DMC-GX80 czy Sony A6000 lub Sony A5100
Dzień dobry.

Nie korzystałem z rozważanych aparatów Sony, zatem na ich temat się nie wypowiem. Mam natomiast od kilku lat Lumixa GX80 i jestem z niego zadowolony. Aparat cechuje się bardzo szybkim i celnym autofokusem, efektywnym wsparciem przy ostrzeniu manualnymi oraz generuje - moim zdaniem - bardzo ładny obraz. Również jakość materiału wideo jest bardzo dobra. Pozostawiam mnogość funkcji tego aparatu, bo jest ona Panu pewnie znana, skoro się Pan nim zainteresował. Oczywiście wielkość matrycy ma wpływ na ograniczoną użyteczność wysokiego ISO - generalnie do ISO 1600 jest ok, powyżej tej wartości bardzo wiele zależy od rodzaju oświetlenia i scenerii zdjęcia.
Zdarzyło mi się na przykład zrobić zdjęcia wewnątrz jednej z katedr przy ISO 3200 i też były przyzwoite.
Dla mnie jedyne niedogodności ww. aparatu, to:
1) relatywnie mała pojemność baterii (ale to już generalnie problem wszystkich bezlusterkowców) - na całodniową wycieczkę trzeba ze sobą wziąć 2-4 baterii,