Teraz jest wtorek, 17 lipca 2018, 13:59




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Co wybrac , help ! 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 26 września 2004, 08:39
Posty: 54
Lokalizacja: Rzeszów
Post Co wybrac , help !
Na poczatku witam wszystkich z tego forum :)

Przeczytalem dosc duzo postow na temat aparatow cyfrowych pt: jaki wybrac , ktory z tych modeli , jaki aparat za xxxx ? itp , jednak postanowilem tez zapytac gdyz ,chcialem uzyskac odpowiedz jaki aparat kupic ktory spelni by moje oczekiwania. Poszukuje aparatu ktorym mozna bylo by zrobic dobrej jakosci zdjecia w ruchu tj: np, rolkarzy jezdzacych na rurkach gdyz jest to dosc duza predkosc i nie kazdy aparat umiejetnie wylapie sk8 na kadrze , chce tez aby mozna bylo nim robic dosc ladne zdjecia makro , tj. przyroda , owady , itp , no i to co mnie fascynuje od zwsze dobre zdjecia wieczorne , zastanawialem sie nad Kodakiem 6490 oraz Canonem A80 ( ten drugi ze wzgledu na obejrzana galerie jedneko z uzytkownikow tego forum , zdjecia te naprawde przypadly mi do gustu z tym ze zastanawiam sie jak jest ze zdjeciami w ruchu w tym aparacie jest dosc dobrze pomyslany jesli chodzi o moje potrzeby gdyz ekranik jest otiwerany i wykrecany co przy robienu zdjec w ruchu :rolkarzy daje dosc duze mozliowac gdyz nie trzeba sie klasc na ziemi :) , prosze o pomoc podajcie swoje typy , szczerze mowiac to moja przygoda z fotografia rozpoczela sie nie dawno tj: po kupnie DSC-P52 ktory byl chyba najwieksza pomylka jaka mogla byc , a wyszlo tak gdyz nie wiedzialem o takim super forum jak to , gdyby tak bylo moze uniknol bym kupienia takie "wchlamu" , prosze pomozcie !

Dziekuje

Pozdro 4ALL

_________________
Canon G5 + 256 CF (King),tuleja,UV (King),DCR-250 (Rayx),Velbon CX-560,potrzebuje tylko torby :D
Cullmann Bag - do sprzedania torba na cyfraka ;), fotki tutaj!


niedziela, 26 września 2004, 09:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 25 sierpnia 2004, 00:06
Posty: 163
Lokalizacja: Warszawa
Post 
Co do szybkiego ruchu ponoć niektóre Olympusy mają superszybkie autofokusy, ale o tym musieliby się wypowiedzieć właściciele zaawansowanych Olych. W sumie większość aparatów ma migawki na szybki ruch (często łatwo dostępne w programie tematycznym). To jest tylko kwestia przewidzenia gdzie będzie za chwilę obiekt fotografowany :D. Co do zdjęć wieczornych to zależy czy chodzi o zdjęcia z lampą czy bez, bo to zupełnie inny temat.


niedziela, 26 września 2004, 10:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 26 września 2004, 08:39
Posty: 54
Lokalizacja: Rzeszów
Post 
ok to moze napisze troszke jasniej do jakiego celu szukam aparatu:
-mp to nie jest az tak istotne mam teraz 3.2 i moze byc troszke wiecej tak: 4mp
- zoom nie wiem czytalem w cyfrach kodak,minolta,canon, sa 10x widzialem zdjecia z zoomem z tych aparatow i wypadaja bardzo dobrze (strona ktora podal "M" w jednym z postow porownujacych DX6490 i Z1 jak dobrze pamietam) z tad mysle ze 10 moze sie przyda , przy robieniu zdjec z daleka
- chodzi mi o zdjecia wieczorne np: budynkow fajnie oswietlonych w odleglosci np: do 2 km takie cos jak widzialem na stronie ktora test cyf i byly tam zdjecia z Canon A80 i wyszly super czy to na max czy to na wycinku, super ! !

http://www.megapixel.net/reviews/canon-a80/a80-review.html

nie orientuje sie wogole w oznaczeniach umieszczonych na obiektywach tj F 3,8 itp nie wiem o co chodzi , szukam jakies dobrej strony to tak przy okazji :)

-no i najwazniejsze to makro bo na tym glownie skupiam swoja uwage
- i tak jak pisalem od czasu do czasu , robic zdjecia "sportowe"
chodzi mi glownie o dobra jakos zdjec w funkcach makro i krajobrazow bez szumow itp

kolega chwali swojego kodaka DX6490 ale jak to wiadomo kazdy chwali swoje , natomiast czytajac to forum , ciezko znalesc post promujacy sony z tad tez moja duza glowa,
do 2000 lub ciut wyzej :)

Dziekuje z :roll:

_________________
Canon G5 + 256 CF (King),tuleja,UV (King),DCR-250 (Rayx),Velbon CX-560,potrzebuje tylko torby :D
Cullmann Bag - do sprzedania torba na cyfraka ;), fotki tutaj!


niedziela, 26 września 2004, 10:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 27 kwietnia 2004, 11:21
Posty: 1692
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post 
Nie wiem co Ci poradzić
Kodaki nie są najlepsze jeżeli chodzi o zdjęcia nocne.
Canona A80 kupisz za 1300 zł więc jeszcze Ci zistanie sporo kasy.
Używałem A80 przez 6 m-cy i w tym aparacie nie było szumów i aberracji.
Migawka jest 1/2000 więc sportowe zdjęcia spokojnie zrobisz.
Jedyne co to nie gwarantuje szybkości AF - poprostu nie pamiętam no i nie robiłem nim zdjęć sportowych.
Jeżeli szukasz czegoś z możliwością podłączenia zew. lampy to np. Canon G3 - brak szumów, robi super fotki nocne, ma jasny obiektyw f2.0 - f3.0, większy LCD 1,8"
A z dużym zoomem x10 masz za 1800 zł Canna S1 IS - też bardzo fajny aparat.
Ale wybrać sam musisz.

_________________
.:: Canon 30D :: 50mm f1.8 :: 70-200mm L:: 430EX :: Canon G5 ::.
.::CF ponad 5GB :: VELBON Sherpa 600n ::.


niedziela, 26 września 2004, 11:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 20:59
Posty: 1321
Lokalizacja: Gdańsk- wiecz(trz) ne miasto
Post re
Czyli generalnie szukasz aparatu uniwersalnego...

Owszem, Canon A80 robi ładne fotki, ma szybką migawkę, ale nie ma szybkiego autofocusa, nie ma też dużego zoomu. Z kolei aparat z dużym zoomem raczej nie będzie robił powalających zdjęć nocnych. Minolty są szybkie, ale zdjęcia nocne różnie wychodzą. Wiesz, ewentualnie jak wiesz, w jakiej odległości od aparatu przejedzie ten rolkarz, to możesz ustawić ostrość sam- opóźnienie migawki będzie o wiele mniejsze.

_________________
::Był sobie flamaster i się popisał::
::Zaczynam z fotografiš od nowa...::


niedziela, 26 września 2004, 11:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 26 września 2004, 08:39
Posty: 54
Lokalizacja: Rzeszów
Post 
ok , juz troszke bardziej mi sie oczka otworzyly , juz wiem mniej wiecej w czym wybierac tylko jeszcze jedno zapytanko , znacie jakies dobre servisy na ktorych mozna znalesc informacje o fotografi ? chodzi mi ogolne informacje , porady w stylu jak dobrac sprzet , oznaczenia itp

Pozdro 4ALL

_________________
Canon G5 + 256 CF (King),tuleja,UV (King),DCR-250 (Rayx),Velbon CX-560,potrzebuje tylko torby :D
Cullmann Bag - do sprzedania torba na cyfraka ;), fotki tutaj!


niedziela, 26 września 2004, 12:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 27 kwietnia 2004, 11:21
Posty: 1692
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post 
może http://fotohobby.home.pl/ dość dużo informacji

_________________
.:: Canon 30D :: 50mm f1.8 :: 70-200mm L:: 430EX :: Canon G5 ::.
.::CF ponad 5GB :: VELBON Sherpa 600n ::.


niedziela, 26 września 2004, 14:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 26 września 2004, 08:39
Posty: 54
Lokalizacja: Rzeszów
Post 
M , mam do Ciebie jedno pytanko , czy mogl bys mi wytlumaczyc w skrocie nie ktore oznaczenia , gdyz zdecydowalem sie na canona teraz tylko rozwazam wszystkie za i przeciw przed ostatecznym wyborem modelu , zastanawiam sie coraz bardziej nad Canonem S1 IS lub A95
tylko tak jak juz wczesniej pisalem nie wiem co oznaczaja nie ktore symbole np: czy jesli jest Shutter 1/1250 to jest lepiej szybciej niz 1/2000
?
bo patrzac na ww modele to:
Canon A95:

5 Mp
Max Res:2592x1944
Zoom:3x O + 4.1 D
Focal lenght:38-114 mm ,to nie wiem wlasnie co oznacza , widocznosc obiektywu ? tzn ze ten co ma 38-114 mniej widzi niz ten co ma 38-380
Max Aperatur: F2.8 - F4.9 z tym tez mam zagadke czy to oznacza jasnosc obiektywu ? i czy jest jakas duza roznica pomiedy F 4.9 a F 3.1 i na co to rzutuje ?
LCD:1.8
Movie:640x480
Storage:Compact Flash
Shutter speed: 15-1/2000 sec
15-1,3 sec


Canon S1 IS:

3.2Mp
Max:2048x1536
Zoom:10x O + 3.2 D
Focal lenght: 38-380 mm
Max Ap: F 2.8 -F 3.1
LCD: 1.5
Movie: 640x480
Storage: Compact Flash
Shutter : 15-1/2000 sec
15-1.3

oba aparaty sa bardzo podobne jak dla mnie roznia sie nie wielkimi danymi ktore wlasnie probuje rozszyfrowac , istotna roznica jest wielkosc pix ale czy to jest az tak wazne i widoczne przy tej roznicy ? , nastepna zagadka jest ten Focal lenght bo nie wiem co on oznacza , za A95 przemawia wysoka rozdzielczosc zdjec ktore w przyszlosci bedzie mozna wydrukwoac w duzym formacie (w ktoryms poscie czytalem ze z czasem moze braknac podzialki do wydrukowania ladnego zdjecia , z tad tez mysle na zas o odbitkach), natomiast za IS jest zoom i to dosc duzy i dobry , szybkosc jest jednakowa 1/2000 sec z tym jak mowil superbike mozna ustawic recznie i bedzie ciut szybciej ,z drugiej strony znowu jest bajer taki ze IS nie ma opcji strikte Macro co tez mnie troche boli i baniuje czy te fotki macro bede dobrej jakosci np: takiej jak A80 , nie wiem M pomoz mi prosze bo mam kaske na aparat i sklep w zasiegu reki a nie wiem co mam kupic plis help !

Pozdrawiam

_________________
Canon G5 + 256 CF (King),tuleja,UV (King),DCR-250 (Rayx),Velbon CX-560,potrzebuje tylko torby :D
Cullmann Bag - do sprzedania torba na cyfraka ;), fotki tutaj!


niedziela, 26 września 2004, 15:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 26 września 2004, 08:39
Posty: 54
Lokalizacja: Rzeszów
Post 
ok postanowilem . . . :) napisze moze kilka + i - modeli S1 IS i A95 a wy jak mozecie to napiszcie co o tym sadzicie i ktory bedzie lepszym wyborem :

Canon A95:
-5Mpix - mozliwosc odbitek w duzych formatach (A4)
-LCD - 1,8 dosc bardzo istotne biorac pod uwage ze w S1 IS Lcd ma 1,5 co jest dla mnie nie do przyjecia Sony-DSC P-52 ma 1,6 i tez nie jest to -okno na swiat :)
-Shutter : 15 - 1/2000 sec , szybkosc taka sama jak w S1 stad zdjecia w ruchu beda wychodzic podobnie (tak myśle)
-14 trybow fotografowania , dosc dobre jak dla kogos kto sie rozwija , mysle ze nie ktore programy bede ok.
Kolejnym plusem jest to ze dosc duzo userow chwali lub za chwale wlasnie ten model tj: A95
-tryb makro , a nie tak jak w S1 makro samowyzwalajace nie jest to az tak istotne ale moze stac sie dosc nie wygodne na dluzsza mete
- PLUS dla S1 za zooma ale tak sie zastanawiajac i analizujac to doszedlem do wniosku ze az taki duzy zoom nie bedzie mi potrzebny , a przeskok z Soniak P-52 w ktorym bylo 2xO na 3xO + 4xD w canonie bedzie i tak duzy jak dla mnie.
no i mysle najwazniesza jest cena , gdyz w Rzeszowie narazie po opatrzeniu 2 sklepow ceny sa dosc hmm jak by to powiedziec, rozciagniete . Canon A95 w Fotojoker-ze kosztuje 1899,- + 256 CF , gdzie
Canon S1 IS kosztuje na stoisku Vobisu 2499,- w Foto go akurat nie bylo.

a tak jeszcze z ciekawostek to napisze wam ceny z Fotojokera z Rzeszowa jak mozecie to napiszcie jakie sa mniej wiecej u was ceny tych modeli bo dla mnie kilka rzeczy jest tu mozna by powiedziec bardzo dziwne :

Fotojoker:
---------
Canon A80: 1599
Canon A85: 1599
Canon A95: 1899 + 256 CF
Canon G6: 3399
Minolta Z1: 1555 + 128 CF
Minolta Z2: 2499
Minolta Z3: 1999

Vobis:
------
Minolta Z1 : 1499
Minolta Z2: 1999
Minolta Z3: 2499
Canon S1 IS: 2499
Canon G5: 2799

napiszcie co myslicie o mojej analizie i czy dobrze mysle i czy jest to dobry wybor czy moze jeszcze cos innego zaproponujecie ?

dziekuje i pozdrawiam !

_________________
Canon G5 + 256 CF (King),tuleja,UV (King),DCR-250 (Rayx),Velbon CX-560,potrzebuje tylko torby :D
Cullmann Bag - do sprzedania torba na cyfraka ;), fotki tutaj!


niedziela, 26 września 2004, 22:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 25 września 2004, 22:07
Posty: 4
Post 
Z wyborem sam mam problem, więc i tobie nie poradzę ;)

Natomiast przytoczone ceny są lekko ... "kosmiczne" :(
Odwiedź Media Markt - u mnie w MM jest o wiele taniej, może i w Rzeszowie też będą niższe ceny ...

_________________
Aparatu nie ma :( , to i podpisu też nie będzie ;)


niedziela, 26 września 2004, 23:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 26 września 2004, 08:39
Posty: 54
Lokalizacja: Rzeszów
Post 
Cytuj:
Natomiast przytoczone ceny są lekko ... "kosmiczne" :)

hmm no nawet bardzo ! a co najlepsze to ceny spisane dzisiaj z tych dwoch sklepow w MM nie bylem bo to 26 niby zamykaja :D jutro ide to napisze jak sprawa stoi , a na marginesie to zabija mnie roznica cen Zetek w tych sklepach w jednym 1999 a w drugim 2499 a co najlepsze oba sa na pasazu w TESCO i jeden od drugiego jest przyslowiowy "rzut beretem"

bo to Polska ... :)

Pomozcie !

Pozdro

_________________
Canon G5 + 256 CF (King),tuleja,UV (King),DCR-250 (Rayx),Velbon CX-560,potrzebuje tylko torby :D
Cullmann Bag - do sprzedania torba na cyfraka ;), fotki tutaj!


poniedziałek, 27 września 2004, 00:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 26 września 2004, 08:39
Posty: 54
Lokalizacja: Rzeszów
Post 
pomozecie czy nie :) ?

dzieki z góry

Pozdro 4ALL

_________________
Canon G5 + 256 CF (King),tuleja,UV (King),DCR-250 (Rayx),Velbon CX-560,potrzebuje tylko torby :D
Cullmann Bag - do sprzedania torba na cyfraka ;), fotki tutaj!


poniedziałek, 27 września 2004, 14:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 22 września 2004, 22:01
Posty: 179
Lokalizacja: Toruń
Post 
Ja od jakiegoś czasu używam S1 i jestem bardzo zadowolony. Jednak jeśli nastawiasz się na robienie zdjęć makro a na drugim miejscu stawiasz te zdjęcia sportowe to bierz chyba A95. W S1 na prawdę super działa 10x zoom ale jeśli jest Ci to nie potrzebne to w sumie podobne parametry mają a forsy trochę Ci na inne rzeczy zostanie. Z S1 dość duże odbitki z tego co wiem też powinny wyjść ale jednak nie ukrywajmy są to 3,2 mpixy.
Zagęszczając... na Twoim miejscu - A95, chociaż S1 też jest super.

ach te dylematy... najlepsza decyzja to ta podjęta - wybierz któryś a potem przekonaj siebie i innych, że to był najlepszy wybór i tego się trzymaj :wink:
pozdrawiam

_________________
"każdy dzień jest walkš..."

CANON POWERSHOT S1 IS... i dobrze jest! / do albumu mojego zapraszam :)


poniedziałek, 27 września 2004, 14:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: niedziela, 26 września 2004, 08:39
Posty: 54
Lokalizacja: Rzeszów
Post 
Piotrooh a posiadasz gdzies swoje zdjecia w inecie ?
z checia bym looknol na nie .

dzieki i pozdro

_________________
Canon G5 + 256 CF (King),tuleja,UV (King),DCR-250 (Rayx),Velbon CX-560,potrzebuje tylko torby :D
Cullmann Bag - do sprzedania torba na cyfraka ;), fotki tutaj!


poniedziałek, 27 września 2004, 16:13
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 25 maja 2004, 11:20
Posty: 40
Lokalizacja: Swoopsk
Post 
PRAWDA JEST JEDNA:

kto choć raz nie miał jakiegoś Ultra Zoom'a nie wie co to za frajda... i nie dowie się jeśli zakupi MINI ZOOM'a...

a pierdzielenie, że 3 MPIX to mało nie zawsze trzyma się kupy i jest domeną początkujących... od pewnego poziomu nie liczy się wielkość matrycy, tylko jej jakość i jakość szkła!!!

_________________
ELIKON 12 MPIX, MicroDrive 8GB, worek na kartofle...


poniedziałek, 27 września 2004, 16:19
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL