Teraz jest wtorek, 17 lipca 2018, 21:21




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 nikon vs canon 
Autor Wiadomość

Dołączył: wtorek, 20 lipca 2004, 01:27
Posty: 39
Post nikon vs canon
wiem ze to juz kilka razy bylo, jednak dalej sie wacham nad wyborem: nikon d70 czy canon 300d

chialbym poruszyc ten temat z nieco innej perspektywy, planuje zakup na dniach jednego z nich, najlepiej uzywanego (canona mozna dostac ponizej 2,3k a nikonka ponizej 3k), jednak oba ze standardowymi szklami i tu pojawia sie pytanie, na ile pozwola mi te szkla ? najczesciej foce widoczki, architekture etc zadnych wesel, chrzcin itp, jakie szklo powinienem zakupic ? z tego co wstepnie patrzylem to obiektywy do canona sa chyba jednak nieco tansze ? dodajac do tego oprogramowanie od 10d chyba jednak wybiore canona, denerwuje mnie tylko w nim, brak mozliwosci kadrowania za pomoca wizjera lcd, przyzwyczailem sie do minolty z1 a potem a1

chyba ze mozecie polecic cos innego w granicach 3k co bedzie z tej polki, a moze warto doplacic jednak do tego nikona ? sprzet planuje na przynajmniej na 2 lata wiec sam juz nie wiem co zrobic
bylbytm wdzieczny za wszelka pomoc i wyrozumialosc
dzieki

_________________
300d + sigma 28-108 2.8-4 + canon50/1,8, statyw/1GB sandisk w planach lampa, grip + dlugi jasny zoom


sobota, 9 kwietnia 2005, 21:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: poniedziałek, 5 stycznia 2004, 21:40
Posty: 2014
Lokalizacja: Chorzów
Post 
Obiektyw do Nikona jest dobry jakościowo choć trochę ciemny. Jeśli stać Cię na dobre szkło (dobrze pow. 1500zł) to obojętnie co wybierzesz (Canon trochę mniej szumi) Jeśli jednak miałbyś kupić średniej jakości szkiełko to zostań przy kicie nikona.

_________________
Podpis zablokowany przez administratora.


sobota, 9 kwietnia 2005, 23:08
Zobacz profil

Dołączył: środa, 14 kwietnia 2004, 17:52
Posty: 160
Lokalizacja: z domu
Post 
marlab napisał(a):
brak mozliwosci kadrowania za pomoca wizjera lcd,

Lustrzanki tak mają

marlab napisał(a):
tu pojawia sie pytanie, na ile pozwola mi te szkla ?

Tak wychodzi ze Kit Canona to prawdziwy KIT w porownaniu do Nikkora...

marlab napisał(a):
a moze warto doplacic jednak do tego nikona ?

Warto :P

Sam mialem taki dylemat, kilka dni temu mialem w rekach i 300d i d70! Zdecydowanie D70! Zastanawialem sie tez nad 350D i wynika z tego ze na pewno wezme d70 ;-) i nie ma inaczej!

I to tylko moje zdanie, zeby nie bylo!

_________________
Do 24.03.05--->s5000
Obecnie: s5500--->2500mAh--->xD256--->Gadżety
W poczekalni: kwiecień:raynox DCR-250--->czerwiec;lipiec:D70+Nikkor 17-70+Nikkor 70-300+Tamron 90


niedziela, 10 kwietnia 2005, 15:07
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 28 lutego 2005, 19:47
Posty: 14
Lokalizacja: Lublin
Post 
Do robienia widoczków i architektury w zupełności wystarczy Ci kit Canona. Weź 300d bo bardzo potaniał i dokup za zaoszczędzone pieniądze jakiś (najlepiej stałoogniskowy obiektyw - np. Canon EF 35mm f/2). Nie pożałujesz.

Nie chce być niemiły wobec przedmówcy ale argument typu Nikon bo Nikon mówiąc grzecznie "nie na miejscu".

Poszukaj sobie takiego topiku: "D70 czy 300D" czy jakoś tak :)

Za 300D przemawiają:
-niskie szumy (przy ISO 100 nie szumi wcale)
-ISO 100
-Grip
-niska cena (mocno zaniżona jak na realną wartość aparatu)
-niektórzy powiadają, że i możliwość podpinania ruskich obiektywów

Za D70:
-szybkość
-mnogość ustawień
-lepszy (acz droższy) obiektyw kit.


Sam sie zastanów co Ci potrzebne do robienia krajobrazów...


niedziela, 10 kwietnia 2005, 17:24
Zobacz profil

Dołączył: środa, 14 kwietnia 2004, 17:52
Posty: 160
Lokalizacja: z domu
Post 
Cytuj:
Poszukaj sobie takiego topiku: "D70 czy 300D" czy jakoś tak

Jesli to do mnie kierowane to tego typu topiki studiuje od 2 miesiecy na kilku forach i ciagle nikon...

Cytuj:
Nie chce być niemiły wobec przedmówcy ale argument typu Nikon bo Nikon mówiąc grzecznie "nie na miejscu".

Tego nie napisalem, a juz na pewno nikt mi tego w usta nie wcisnie :roll:

Cytuj:
Za 300D przemawiają:
-niskie szumy (przy ISO 100 nie szumi wcale)
-ISO 100
-Grip
-niska cena (mocno zaniżona jak na realną wartość aparatu)
-niektórzy powiadają, że i możliwość podpinania ruskich obiektywów


-iso 100 moze spokojnie konkurować z iso 200 nikona w kwesti szumow :]
-racja - grip i pionowy spust... chociaz nie spotkalem nikogo kto by narzekal na ergonomie bądź prądożerność nikona
-fakt nizsza, dla mnie jasnym jest fakt ze drozszy od nikona byc nie powinien
-cos tam bylo o tych ruskich,m42 itp. wynalazki... nawet softy :mrgreen: mozliwy + dla canona

o d70 i troche 300d: http://fotopolis.pl/index.php?gora=4&lewa=-1&arch=1&nrarch=1949
Chociaz sam w takie rzeczy nie wierze, ide - ogladam sprzet i wtedy kupuje

edit:p.s. rozumiem ze komus moze odpowiadac bardziej 300d ;-) cena, canon, szkla itp... rozumiem to i licze sie z tym, wyrazam tylko swoje zdanie na temat tych dwoch aparatów... nikogo na nic ni namawiam :] - zeby nie bylo

_________________
Do 24.03.05--->s5000
Obecnie: s5500--->2500mAh--->xD256--->Gadżety
W poczekalni: kwiecień:raynox DCR-250--->czerwiec;lipiec:D70+Nikkor 17-70+Nikkor 70-300+Tamron 90


niedziela, 10 kwietnia 2005, 17:41
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 28 lutego 2005, 19:47
Posty: 14
Lokalizacja: Lublin
Post 
http://forum.swiatobrazu.pl/foto/viewtopic.php?t=1801

Oto link do topiku.
W cale nie jest w nim powiedziane że D70 jest lepszy we wszystkim.
Ja na przykład często robie zdjęcia nocą, na długich czasach (bo flesha nie uznaje) a tu CMOS jest niezastępiony. Nikonem bym w takich warunkach raczej nie podziałał.

Fizycznie nie jest też możliwe, żeby iso 200 ( w dodatku z CCD) było konkutencyjne z cmosowską setką. To są bardzo subtelne różnice ale dla niektórych "zboczeńców takich jak ja" istotne.

Chodzi o to, że kolega ma określone zapotrzebowania - chce robić krajobrazy i architekture.
Uwierz mi - jakłby chciał robić zdjęcia ślubne/reporterskie poleciłbym mu D70 lub 350D. Bo pod tym względem są dużo lepsze od 300D.

Stąpamy po miękkim gruncie toteż proponuje koledze Marlabowi przestudiowanie topiku i zamknięcie tematu zanim rozpęta sie tu kolejna wojna atomowa.


niedziela, 10 kwietnia 2005, 19:27
Zobacz profil

Dołączył: środa, 14 kwietnia 2004, 17:52
Posty: 160
Lokalizacja: z domu
Post 
Kolektywizator23 napisał(a):
a na przykład często robie zdjęcia nocą, na długich czasach (bo flesha nie uznaje)

Jestem tego smego zdania, tez robie takie zdjecia... ale to nie zmienia faktu ze prawdopodobnie kupie d70 :roll: Widocznie kwestia gustu :]

_________________
Do 24.03.05--->s5000
Obecnie: s5500--->2500mAh--->xD256--->Gadżety
W poczekalni: kwiecień:raynox DCR-250--->czerwiec;lipiec:D70+Nikkor 17-70+Nikkor 70-300+Tamron 90


niedziela, 10 kwietnia 2005, 19:37
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 20 lipca 2004, 01:27
Posty: 39
Post 
padlo na 300d, przedewszystkim cena, zostaje mi jeszcze jakies 1.2-1.5k co za obiektyw byscie mogli polecic ? (widoczki, budynki etc-przydalby sie napewno jasny, dostane taki z duzym zoomem ?)
i kwestia kolejna to sprzedawac ten Kitowy pbiektyw ? chyba nie ma sensu he ?


a co byscie powiedzieli na porownanie 350tki z d70 ?


mam jeszcze pytanko co do 300d, w jednym z opisow przeczytalem" ..akumulator. Na jego górnej powierzchni znajduje się spust migawki, a w mniej więcej 2/3 wysokości sensor wyzwalania bezprzewodowego .." co to jest ? migawka na pilota :D

_________________
300d + sigma 28-108 2.8-4 + canon50/1,8, statyw/1GB sandisk w planach lampa, grip + dlugi jasny zoom


niedziela, 10 kwietnia 2005, 22:49
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 28 lutego 2005, 19:47
Posty: 14
Lokalizacja: Lublin
Post 
To jest zdalne sterowanie. Możesz sobie dokupić pilota (ok. 200zł) i dzięki niemu uniknąć ryzyka poruszenia aparatem gdy używasz długich czasów. Co do obiektywów to proponował bym Ci użyuwać Kita jako szeroki kąt (przy 18 jest "do przyjęcia" jasny) a za 1200 dokpić EF 35mm f/2.
Jutro go kupie i napisze co jest wart ale z tego co sie doczytałem to bije on na łeb zachwalany EF 50 f1.8II pod względem ostrości toteż wstępnie Ci go polecam. Jeśli chodzi o zoom to z sie za bardzo nie orientuje... ale zoom do widoczków....hmmm


poniedziałek, 11 kwietnia 2005, 20:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 4 stycznia 2005, 15:27
Posty: 424
Lokalizacja: W-wa
Post 
marlab napisał(a):
padlo na 300d, przede wszystkim cena, zostaje mi jeszcze jakies 1.2-1.5k co za obiektyw byscie mogli polecic ? (widoczki, budynki etc-przydalby sie napewno jasny, dostane taki z duzym zoomem ?)


Moim zdaniem, jako podstawowy:

http://etischer.com/300d/Tamron28-75.html

Kosztuje w Polsce maksymalnie 1.800 ale są tańsze oferty, np. na Allegro.
Możesz też pomyśleć o Canonie 100-300, niedrogi a całkiem dobry. No i cała gama "L"...

marlab napisał(a):
... kwestia kolejna to sprzedawac ten Kitowy obiektyw ? chyba nie ma sensu he ?


Nie ma sensu. Kitowiec nie jest najgorszy, ale też nie jakiś super. Taka średnia krajowa... ale ma dosyć szeroki kąt, co przy cropie nie jest bez znaczenia. No i już jest... :)

marlab napisał(a):
a co byscie powiedzieli na porownanie 350tki z d70 ?


Nie ma co porównywać... D70 to już przeszłość... 350D praktycznie w ogóle nie szumi, nawet na wysokich czułościach. Zapowiadają nowe Nikony, może będą super ale tanie to one na pewno nie będą, a 350D jest już w cenie 300D. A używany 300d chodzi po 1.500 albo i mniej.
Warto się zastanowić, czy np. 300D nie wystarczy i nie zainwestować raczej w szkła...

Kolektywizator23 napisał(a):
a za 1200 dokupić EF 35mm f/2.
Jutro go kupie i napisze co jest wart ale z tego co się doczytałem to bije on na łeb zachwalany EF 50 f1.8II pod względem ostrości


Nie odradzam Ci zakupu 35 f2, jeśli Cię stać, ale... 50 II 1.8 jest super a do tego kosztuje tylko 350 złotych...

_________________
EOS 300D


Ostatnio edytowano wtorek, 12 kwietnia 2005, 12:25 przez ziemna, łącznie edytowano 2 razy

wtorek, 12 kwietnia 2005, 11:00
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 9 grudnia 2004, 15:41
Posty: 11
Post 
marlab,

Pomysl jeszcze nad jednym; wybierasz system - najprawdopodobniej na kilka najblizszych lat. W przyszlym roku wartosc twoich obiektywow przekroczy pewnie znacznie wartosc aparatu.
Nowosci w szklach pojawiaja sie wolniej niz nowe body.
Konkurencja wymusi na producentach wzrost jakosci i spadek cen aparatow. Za rok d350 bedzie wspomnieniem, d70 nikt nie bedzie chcial wziac do reki. To co ci zostanie to obiektywy, i do nich bedziesz kupowal za 2-3 lata nowe body. Kupisz wiec, albo po prostu canona, albo bedziesz mial wybor pomiedzy nikonem, fuji lub kodakiem...
A to, ze obiektywy nikona sa drozsze? Nie mam zdania na ten temat. Dobre nikory sa na poziomie L-ek canona, a sa jeszcze np. znacznie tansze sigmy (oczywiscie ex...).

Pozdrowienia,

Jerzy


wtorek, 12 kwietnia 2005, 11:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 4 stycznia 2005, 15:27
Posty: 424
Lokalizacja: W-wa
Post 
Jerzy W napisał(a):
... wybierasz system - najprawdopodobniej na kilka najblizszych lat.


Na kilkanaście co najmniej :) Mało jest takich szaleńców, którzy przechodzą z systemu na system, bo na sprzedaży obiektywów dużo się traci... :(

_________________
EOS 300D


wtorek, 12 kwietnia 2005, 12:20
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 20 lipca 2004, 01:27
Posty: 39
Post obiektyw
licytuje juz na allegro sam korpus do 300d, wiec bede musial kupic jeszcze jakis uniwersalny obiektwy wzamian tego KITowego, bylbym wdzieczny za konkretne modele takich sredniakow (prosze podajcie rowniez przyblizone ceny)

na jakie parametry mam zwracac uwag w tym podstawowym obiektywie ?
myslalem np o tym

http://allegro.pl/show_item.php?item=48146901
http://allegro.pl/show_item.php?item=48132313
http://allegro.pl/show_item.php?item=47985926
http://allegro.pl/show_item.php?item=47339415
szkielka te stoja w cenie 800-1000zl, wiec moze nie warto he? i kupic osobno kitowy obiektyw ?
przepraszam ze tak mieszam ale poprostu sie gubie w tym wszystkim

_________________
300d + sigma 28-108 2.8-4 + canon50/1,8, statyw/1GB sandisk w planach lampa, grip + dlugi jasny zoom


piątek, 15 kwietnia 2005, 11:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 4 stycznia 2005, 15:27
Posty: 424
Lokalizacja: W-wa
Post 
Najlepiej skorzystać z opcji SZUKAJ, to nie boli... :wink:

O Tamronie, Sigmie i o obu na raz:
http://etischer.com/300d/Tamron28-75.html
http://www.photo.net/equipment/tamron/28_75_Di/page3.html
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=00Bdxy
http://canon-board.info/showthread.php?t=2446&highlight=Tamron+Sigma
http://forum.swiatobrazu.pl/foto/viewtopic.php?t=5855&highlight=canon+tamron+2875
http://canon-board.info/showthread.php?t=1423&highlight=Tamron+Sigma

Ceny (przykładowe, na Allegro będziesz miał taniej):
http://www...com.pl/

_________________
EOS 300D


piątek, 15 kwietnia 2005, 12:15
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 20 lipca 2004, 01:27
Posty: 39
Post 
zjedzmy troche z ceny, co powiedzie na szkla ktore sam znalazlem na allgro ? (cena ponizej 1000zl)-oplaca sie kupic cos z tych - czy mam brac kitowy ?, obiektywu tego bede uzywal do wszystkiego na poczatku, musze sie najpierw nauczyc 300d, wczesniej mialem Z1, bedzie to dla mnie olbrzymi przeskok

_________________
300d + sigma 28-108 2.8-4 + canon50/1,8, statyw/1GB sandisk w planach lampa, grip + dlugi jasny zoom


piątek, 15 kwietnia 2005, 12:31
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL