Teraz jest wtorek, 16 października 2018, 09:57

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
 Casio EX-Z3 czy Fuji FinePix 304 ? Mam problem i mało kasy.. 
Autor Wiadomość
Post Casio EX-Z3 czy Fuji FinePix 304 ? Mam problem i mało kasy..
Z jednej strony casio jest małe,lekkie,w zestawie stacja dokująca no i cena około 1200,- na Allegro...
Z drugiej strony Fuji ...duże ale zoom x6 no i cena około 1350,- w Grosmanie...
Pomóżcie...ja jestem laikiem i z chęcią czytam Wasze Forum....
Z góry dziękuję...
Z pozdrowieniami Magda :) :D :D :D :D [/i]

niedziela, 30 listopada 2003, 01:44

Casio to nie jest dobry pomysł. Aparat cyfrowy to nie zegarek, szkiełka muszą być trochę inne... Natomiast Fuji - ma również przeciętną optykę, ale ze sporym zoomem. Z tych dwóch to lepszy "technicznie" aparat. Ale piszesz o wielkości aparatu. Jest ona wbrew pozorom istotna (wiem, że zwłaszcza dla piękniejszej części społeczeństwa, choć nie tylko). Mamy dwie sprzeczne tendencje (jak zawsze w fotografii :). Z jednej strony większy aparat jest zwykle lepszej jakości. Jest bardziej wszechstronny - ma potrzebne ustawienia, lepszą optykę, większy zakres ogniskowych. Z drugiej strony - mały aparat można zawsze mieć przy sobie. Sam często niestety tracę piękne pejzaże do zdjęć, bo nie mam przy sobie aparatu - no bo jak go ciągle nosić przy sobie, skoro waży z całym wyposażeniem ładnych parę kilo? Gdybym miał np. którąś z cieniutkich Minolt (Xi - jeśli chcesz kupić na Allegro to są za 1000-1250zł) nie traciłbym tych okazji do zdjęć - są tak małe, że można je nosić w kieszeni koszuli. Ale z kolei wybierając się gdzieś w celu robienia zdjęć traciłbym na jakości i możliwościach. Istnieje rozwiązanie idealne (czyli oczywiście najdroższe) - kupić dwa aparaty, ale to mało realne. Musisz się dobrze zastanowić, które z tych rozwiązań wolisz wybrać. Wtedy dopiero możemy Ci pomóc. Tak niestety jest, bo nie da się pomóc w tych najtrudniejszych, bo elementarnych wyborach.