Teraz jest piątek, 22 czerwca 2018, 11:27




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
 pytania - zielonej w dziedzinie fotografii 
Autor Wiadomość

Dołączył: niedziela, 4 września 2005, 21:23
Posty: 1
Lokalizacja: Gdańsk
Post pytania - zielonej w dziedzinie fotografii
Może nie AŻ tak zielonej, żeby nie umieć obsłużyć aparatu, natomiast na pewno posiądającej zero informacji na temat sprzętu dostępnego na rynku oraz zorientowania "w terenie".

1) Co to jest właściwie lustrzanka cyfrowa? - Jakby ktoś mógłby mi to wytłumaczyć na chłopski rozum, a jednocześnie nie zbywać jednym zdaniem, było by miło.

2) Czytałam artykuły na temat zakupu aparatu. Ostatnio postanowiłam wdrożyć się w fotografię. Artykuły jednak nie ułatwiają mi wyboru. Od czego wy zaczynaliście? Co WY byście wybrali, patrząc z perspektywy czasu oraz korzystając ze swojego doświadczenia, gdybyście zaczynali od nowa ćwiczyć się w fotografii? Tzn. jaki aparat (w tym m.in. dylemat - cyfrówka czy nie).

To tak na tyle na razie.


niedziela, 4 września 2005, 21:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 23 marca 2004, 10:17
Posty: 75
Lokalizacja: Kielce
Post 
Ad.1
Lustrzanka cyfrowa - konstrukcja oparta na starym pomyśle tzw. "lustrzanki jednoobiektywowej".
Krótko mówiąc: fotograf patrząc we wziernik widzi obraz przechodzący przez obiektyw, który potem odbija się od lustra, po czym przez pryzmat albo kolejne lustra trafia do oka.
Na czas robienia zdjęcia lustro się podnosi, odsłania migawkę a za nią materiał światłoczuły - wtedy robi się zdjęcie.

W lustrzankach cyfrowych jest identycznie - z tym że oczywiście nie ma kliszy tylko matryca.


Ad. 2
Oczywiście cyfrówka - pozwala robić masę zdjęć bez kosztów - a praktyka to podstawa do robienia dobrych zdjęć.


Pozdrowienia

_________________
D-Link DSC 350 :shock:
Pentax Optio 33L + dodatki


niedziela, 4 września 2005, 22:20
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 25 sierpnia 2005, 22:57
Posty: 23
Lokalizacja: Szczytna
Post 
lustrzanka to przede wszystkim:

--- wymienne 'szło'
---zarządznie głębia ostrości
ważną cechą lustrzanek jest też jakość zdjęć

cyfrowa to zapis zdjęcia w formie elektronicznej (jpg, raw)dzieki temu nie potrzeba ciemni tylko komputer - możesz łatwo dokonać pewnych korekt(np.podciągnąc kolory) lub nawet fotomontażu :twisted: 'nie maczając palców' w odczynnikach... :)

teraz wystarczy sobie złorzyc to razem :lol:

a ja zaczynałem od analoga -Zenit'a :roll: mialo to jedną ważną zaletę : każde zdjęcie było przemyslane milonpiecetstodziewięcet razy (kadr, światlo, głebia ostrości) :lol:
'zeby nie pstryknac klatki na darmo' a cyfrowym pstrykasz na ile ci karta pozwala i wybierasz najlepsze :?

oczywiscie wspomniana przez Gregoriusa zaleta małych kosztów jest ważna (a nawet bardzo )


niedziela, 4 września 2005, 23:19
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 30 lipca 2005, 18:59
Posty: 58
Lokalizacja: Kraków
Post 
ad1. Poprzednicy odpowiedzieli
ad2. Tylko cyfrówka... Jednak skoro piszesz, że chcesz się wdrożyć się w fotografię, to poszukaj czegoś z ustawieniami manualnymi, np. Canony serii A(A75, A510, A95) w miare tanie małe kompakty, idealne jeśli idzie o nauke, no i do damskiej torebki wejdzie bez trudu...


poniedziałek, 5 września 2005, 05:43
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 11 listopada 2004, 21:32
Posty: 693
Post 
zielona napisał(a):
Tzn. jaki aparat (w tym m.in. dylemat - cyfrówka czy nie).

Zdecydowanie cyfra. Jedynie wyższe koszta przy zakupie.Jeśli chcesz bawić się fotografią to aparat zdecydowanie z trybem P,S,M a później szalej dusza :)

_________________
Rzeczywiscie nietypowy... wystrzelony i do tego z łuskš!
D70 + all what I need =)


poniedziałek, 5 września 2005, 19:25
Zobacz profil
Post 
Wow super ze zielona zalozyla taki temat, bo wlasciwie to ja chyba jestem rownie zielona jak ona :oops: Moje zainteresowania fotografia sa bardzo amatorskie w zwiazku z tym chlone wszelkie informacje jak gabka. A tak BTW to mi sie tez zawsze wydawalo ze dla poczatkujacych najlepsza jest cyfrowka, bo przynajmniej odchodza zbedne koszty a wiadomo, ze amator moglby zmarnowac duuuuzo kasy zanim czegokolwiek by sie nauczyl :wink: Ale tego to juz nie musze zreszta mowic, bo wszyscy tu sa zgodni co do cyfrowki. Zastanawia mnie jednak czy naprawde cyfrowka nie ma minusow. W koncu majac na uwadze koszty, mozna by sie bardziej przylozyc do zdjec robionych lustrzanka


wtorek, 13 września 2005, 22:58

Dołączył: czwartek, 11 listopada 2004, 21:32
Posty: 693
Post 
trysiaczek napisał(a):
W koncu majac na uwadze koszty, mozna by sie bardziej przylozyc do zdjec robionych lustrzanka

Raczej cyfrową można i każdym innym z trybami pracy dającymi własne pomysły do wrzucenia w parametry zdjęć :)

_________________
Rzeczywiscie nietypowy... wystrzelony i do tego z łuskš!
D70 + all what I need =)


środa, 14 września 2005, 01:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 4 stycznia 2005, 15:27
Posty: 424
Lokalizacja: W-wa
Post 
trysiaczek napisał(a):
Zastanawia mnie jednak czy naprawde cyfrowka nie ma minusow. W koncu majac na uwadze koszty, mozna by sie bardziej przylozyc do zdjec robionych lustrzanka

Jak dla mnie "cyfrówka" to antonim do "analogówka"... :mrgreen:
I to jest pierwsze pytanie.
Dalej mozna się spierać, czy lepszy wypasiony kompakt, hybryda czy lustrzanka...
Najlepiej przyłożyć się do zdjęć lustrzanką cyfrową... :D

Minusy aparatów cyfrowych:
- droga inwestycja początkowa
- konieczność posiadania komputera i umiejęjętności jego używania
- zdjęcia z NAJLEPSZYCH aparatów cyfrowych są dalej gorsze od zdjęć z NAJLEPSZYCH aparatów analogowych na NAJLEPSZYCH kliszach
- w przypadku robienia dużej ilości zdjęć poza domem (np. wycieczka): kłopot z ładowaniem baterii (cyfrak zużywa wielokrotnie więcej prądu) i miejscem na składowanie zdjęć (konieczna kolejna inwestycja w przenośny twardy dysk)


Zalety aparatów cyfrowych:
- znikome koszty samego robienia zdjęć
- superłatwa nauka - od razu jest wynik próby
- możliwość samodzielnego "poprawiania" zdjęć w komputerze
- łatwość operowania archiwum zdjęć - oglądanie, szukanie, kopiowanie, wysyłanie

_________________
EOS 300D


środa, 14 września 2005, 10:56
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 13 września 2005, 11:37
Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Post 
Skoro juz powstal taki temat dla "zielonych" to jako "zielony" zapytam sie jaki jest minimalny koszt, ktory trzeba zainwestowac w cyfrowke, zeby dalo sie nia cos popstrykac i pobawic sie. Czy w ogole jest szansa zmiescic sie w 1000 zl? Dodam, ze nie zalezy mi az tak na tym, zeby jakos zdjec byla cudowna tylko, zebym mogl cos samemu pokombinowac, a nie nacisnac przycisk i zdac sie na automatyke.

_________________
"Dum spiro, spero..."


środa, 14 września 2005, 13:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 4 stycznia 2005, 15:27
Posty: 424
Lokalizacja: W-wa
Post 
Jest szansa. Canon A510. Mały aparacik, ale pełny manual. Niezłe zdjęcia.
Reszta już sporo droższa, ale ok. 1.500 już jest niezła stawka do wyboru.

_________________
EOS 300D


środa, 14 września 2005, 13:54
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 2 grudnia 2003, 15:36
Posty: 6257
Lokalizacja: Wrocek
Post 
ziemna napisał(a):
Minusy aparatów cyfrowych:
- droga inwestycja początkowa
- konieczność posiadania komputera i umiejęjętności jego używania
- zdjęcia z NAJLEPSZYCH aparatów cyfrowych są dalej gorsze od zdjęć z NAJLEPSZYCH aparatów analogowych na NAJLEPSZYCH kliszach
- w przypadku robienia dużej ilości zdjęć poza domem (np. wycieczka): kłopot z ładowaniem baterii (cyfrak zużywa wielokrotnie więcej prądu) i miejscem na składowanie zdjęć (konieczna kolejna inwestycja w przenośny twardy dysk)



Nie zgodzę się.

Komputer nie jest konieczny. Tak samo, jakbyś powiedział, że trzeba mieć ciemnię przy analogach. Komp, to jedynie dodatek. Równie dobrze możesz cykać dobre fotk i zanosić je do labu od razu.

Najlepsze zdjęcia z cyfr są na takim poziomie, że 99% ludności nie odróżni ich od analogowych. Co więcej, większość nie odróżni fotki z kompaktu cyfrowego od tej z analoga.

A odnośnie baterii... To nie jest wada. Spróbuj zrobić sobie np 500 - 1000 fotek (przy dzisiejszej wydajności niektórych cyfr) analogiem. Często będzie tak, że 2 bardzo drogie paluszki CR2 (po 20 zł każdy) odejdą w zapomnienie. A tutaj jedynie wymienimy sobie lub naładujemy akumulatorki. W ostateczności kupimy paluszki w kiosku ;).

_________________
Obrazek 77 + VG-C77AM + Obrazek 16-50/2.8 i 70-300G + Obrazek 8/3.5 + 32GB ||| Minolta SRT101 ; Minolta A1


środa, 14 września 2005, 18:01
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 30 lipca 2005, 18:59
Posty: 58
Lokalizacja: Kraków
Post 
Vendeur napisał(a):
ziemna napisał(a):
Minusy aparatów cyfrowych:
- droga inwestycja początkowa
- konieczność posiadania komputera i umiejęjętności jego używania
- zdjęcia z NAJLEPSZYCH aparatów cyfrowych są dalej gorsze od zdjęć z NAJLEPSZYCH aparatów analogowych na NAJLEPSZYCH kliszach
- w przypadku robienia dużej ilości zdjęć poza domem (np. wycieczka): kłopot z ładowaniem baterii (cyfrak zużywa wielokrotnie więcej prądu) i miejscem na składowanie zdjęć (konieczna kolejna inwestycja w przenośny twardy dysk)



Nie zgodzę się.

Komputer nie jest konieczny. Tak samo, jakbyś powiedział, że trzeba mieć ciemnię przy analogach. Komp, to jedynie dodatek. Równie dobrze możesz cykać dobre fotk i zanosić je do labu od razu.

Najlepsze zdjęcia z cyfr są na takim poziomie, że 99% ludności nie odróżni ich od analogowych. Co więcej, większość nie odróżni fotki z kompaktu cyfrowego od tej z analoga.

A odnośnie baterii... To nie jest wada. Spróbuj zrobić sobie np 500 - 1000 fotek (przy dzisiejszej wydajności niektórych cyfr) analogiem. Często będzie tak, że 2 bardzo drogie paluszki CR2 (po 20 zł każdy) odejdą w zapomnienie. A tutaj jedynie wymienimy sobie lub naładujemy akumulatorki. W ostateczności kupimy paluszki w kiosku ;).


To i ja dodam, że nie potrzeba znów dysku(przenośniego) wystrczy porównać ilość fotek jakie można zapisac na powiedzmy 1GB i ile "klatek filmu" za to kupimy, no i film jest niestety jednorazowego zapisu :wink:


środa, 14 września 2005, 19:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL