Teraz jest środa, 20 czerwca 2018, 02:06




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Chyba potrzebna pomoc experta :) 

Jaka Kamerę proponujecie?
Ankieta wygasła piątek, 30 września 2005, 22:28
Minolta 7D 22%  22%  [ 2 ]
Canon 20D 33%  33%  [ 3 ]
Nikon D70s 11%  11%  [ 1 ]
Inna 33%  33%  [ 3 ]
Liczba głosów : 9

 Chyba potrzebna pomoc experta :) 
Autor Wiadomość

Dołączył: sobota, 10 września 2005, 22:11
Posty: 7
Post Chyba potrzebna pomoc experta :)
Pomocy!!!
Wiem, wiem, wiem, jestescie zmeczeni tym tematemale ja paprawde im dluzej czytam testy i recenzje tym dalej jestem od decyzji. Najważniejsza decyzje już podjąłem, kupuje cyfrowa lustrzankę. W moim zasiegu finansowym sa: Canon 20D, Minolta 7D, Nikon D70s.
Czekam na jakies tipsy, ale proszę o uzasadnienie. KUP CANONA np. to zamalo.


sobota, 10 września 2005, 22:28
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 29 czerwca 2002, 17:59
Posty: 231
Lokalizacja: Kraków
Post 
20D jest o klase wyżej niż D70s. Oczywiste jest że będzie on lepszy. Minolty nie znam ale z tej trojki polecalbym 20D. Ma wiele zalet a najwieksza CMOS.

_________________
pozdrawiam
dziks

SwiatObrazu.pl


niedziela, 11 września 2005, 11:13
Zobacz profil
Post 
20D. Znajomy posiada i bardzo sobie chwali. Tylko stwierdził że nie ma co kupować kitowego obiektywu bo nie jest rewelacyjny, lepiej samo body i zainwestrować w coś ciut lepszego.


niedziela, 11 września 2005, 13:05

Dołączył: wtorek, 23 sierpnia 2005, 10:21
Posty: 12
Lokalizacja: łódŸ
Post 
to zależy od kasy. Jak masz sumę dwucyfrową w kzł ;) to możesz myślec o 20d. W przeciwnym razie to na pewno 7D, żeby szkła jakieś sensowne się zmieściły w tym zakupie.
Canon niby daje 8Mpks + szybsze zdjęcia, ale minolta stabilizator i lepszą gałkologię. Szkła są przez to tańsze, a jak planujesz 70-210 f2.8 ze stabilizacją to właściwie tylko 7D (no chyba że masz 10k na jedno szkło :P )
wybór jest twój, po odpowiednin oszkleniu oba będą wspaniałe.
aha - w ty porównaniu nikon daje nic szczególnego

_________________
minolta nie błšdzi, to reszta œwiata jest chwilowo Ÿle zorientowana


niedziela, 11 września 2005, 17:18
Zobacz profil

Dołączył: piątek, 19 listopada 2004, 21:40
Posty: 199
Post 
Mnie tu wyraźnie brakuje E-1 - mój faworyt. Z wyżej wymienionych brałbym 20D, ale w tej cenie byłaby E-1 w komplecie z dwoma szkłami i większą kartą a może i lampą fl-36

_________________
Olympus E-1, E-500, Olympus 5060, Zuiko Digital 14-54, 14-45mm, 40-150mm, Zuiko DIGITAL ED 50-200mm, ED 50mm f/2 Macro, fl50, filtry ...


niedziela, 11 września 2005, 17:35
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 10 września 2005, 22:11
Posty: 7
Post 
Bollo napisał(a):
Mnie tu wyraźnie brakuje E-1 - mój faworyt. Z wyżej wymienionych brałbym 20D, ale w tej cenie byłaby E-1 w komplecie z dwoma szkłami i większą kartą a może i lampą fl-36


Oczywiście cena to ważny aspekt. Jakie walory po za cena przemawiają na korzyść e-1?


niedziela, 11 września 2005, 17:53
Zobacz profil

Dołączył: piątek, 19 listopada 2004, 21:40
Posty: 199
Post 
spex napisał(a):
Oczywiście cena to ważny aspekt. Jakie walory po za cena przemawiają na korzyść e-1?


Za E1 - dużo tego, ale tak :
-znakomity stosunek jakość/cena
-super obiektyw w kicie i więcej niż dobre tele (w double kit)
-jasny i o 100% kryciu wizjer
-solidna i uszczelniana obudowa
-wysoka ergonomia
-filtr czyszczący matrycę
A wszystko to za troszkę więej niż 4 tys. zł (double kit)

Oczywiście to nie wszystko - mówiąc o zaletach.

Pamiętaj, że zalety, to głównie odpowiedź na osobiste zapotrzebowanie!


niedziela, 11 września 2005, 19:42
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 23 sierpnia 2005, 10:21
Posty: 12
Lokalizacja: łódŸ
Post 
Dobra, to ja się przyłożę:


d70s
to jest BAZA niejako - nic ekstra, ale i bez wpadek, ot taki golf
standard rozdzielczosc, choc z 6 ma najostrzejsze zdjecia chyba
duuużo szkieł i osprzętu, stabilizowane kosztują dużo


E1 to też
5mps
nieużyteczne iso >800, poniżej gorzej niż 7D czy
koszmarne ceny szkieł
proszę nie pisac że dwa szkła wszystko załatwiają, a szeroki kąt na dzien dobry za 3.5k to co?? i to jest i tak 22 na minimum. a dłuższa stałka makro?? brak :shock:
poza tym te szkła tanie - polecam
http://www.photozone.de/8Reviews/index.html
przejrzec w dziale użytkowników
W innych systemach sytuację ratują starsze szkła, częśc znakomita (z minolty - 70-210 f4 albo 3.5-4.5. Biją wszystko poza stałkami 2.8, a kosztują 500 w dobrym stanie)


ale faktycznie - szczelny korpus może się przydac, tak samo zabezpieczenie matrycy. poważne argumanty jeśli sprzęt jest używany w ciężkich warunkach, naprawdę nad tym myślałem, ale ten !@#$^&*(*$#@$%^&*( system szkieł człowieka zabija
Jeśli bojowe zastossowania (np reportaże z impezy paintbolowej na poligonie) to ma naprawdę wielki +
aha - ładnie oddaje kolorki


20d:
CENA to dowolny z konkurencji + dobre szkło, a bywa że 2
szkła stabilizowane kosztują dużo (ale za to większośc jest już naprawdę dobrych, ale coś się dzieje - f 5.6 i stabilizacja :twisted: )
te kolorki są takie jakieś... plastikowe??


jest szybki, tego nie dokupisz nigdzie żadnym osprzętem
ale ma też dużo zalet - ruża rozdzielczośc
mało szumi
dużo DOSTĘPNEGO używanego osprzętu


7d
cóż, bardzo tani to on nie jest (między d70s a 20d)
miękkie zdjęcia - trzeba wiedziec czego się chce i nie robic wszystkiego na fabrycznych ustawieniach
gałkologia - dużo części ruchomych - dużo dziur na piasek i wodę, choc nie jest tak źle chyba bo jej nie oszczędzam a nie zgrzyta jeszcze


stabilizacja do WSZYSTKICH szkieł, także starych
gałkologia - pokochac (normalni) albo znienawidzic (miłośnicy kopania w menu)
szumi najmniej z tego bałaganu
dobre tanie używane szkła, ale uwaga - trzeba sie naszukac
ładne kolorki (porównywalne z E)1

jeszcze niby jest coś na rynku, ale czy warto sobie głowę zawracac??

Podaj kwotę i planowane zastosowania ekstra (poza zwykłym pstrykaniem na wycieczkach), bo jak np jesteś zapalonym numizmatykiem / entomologiem / ornitologiem to może trzeba pod tym kątem dobierac :twisted:

ps
mam 7d, może dla tego o nie jest najwięcej, ale jak widzisz starałem się byc obiektywny :twisted:

_________________
minolta nie błšdzi, to reszta œwiata jest chwilowo Ÿle zorientowana


niedziela, 11 września 2005, 21:37
Zobacz profil

Dołączył: piątek, 19 listopada 2004, 21:40
Posty: 199
Post 
Zgrzys napisał(a):
E1 to też

nieużyteczne iso >800, poniżej gorzej niż 7D czy
koszmarne ceny szkieł
proszę nie pisac że dwa szkła wszystko załatwiają, a szeroki kąt na dzien dobry za 3.5k to co?? i to jest i tak 22 na minimum. a dłuższa stałka


Co do szumów powyżej 800 iso - to można sobie z tym poradzić, a nie zawsze szum przy wysokich iso jest jedynym problemem.

Nigdzie nie mówiłem, że dwa szkła załatwiają wszystko!!!

Oczywiście brakuje trochę obiektywów, ale to co potrzeba każdemu na dziś jest i to w dobrej cenie.

Co do wysokich cen, to pamiętajmy o ich jakości i trzeba je porównywać z najdroższą konkurencją (a wtedy ceny są porównywalne) a nie tanimi słoikami!


niedziela, 11 września 2005, 22:05
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 23 sierpnia 2005, 10:21
Posty: 12
Lokalizacja: łódŸ
Post 
Bollo napisał(a):

Co do szumów powyżej 800 iso - to można sobie z tym poradzić, a nie zawsze szum przy wysokich iso jest jedynym problemem.

Nigdzie nie mówiłem, że dwa szkła załatwiają wszystko!!!

Oczywiście brakuje trochę obiektywów, ale to co potrzeba każdemu na dziś jest i to w dobrej cenie.

Co do wysokich cen, to pamiętajmy o ich jakości i trzeba je porównywać z najdroższą konkurencją (a wtedy ceny są porównywalne) a nie tanimi słoikami!



taaa
szumy powyżej 800 może nie są jedynym problemem, ale trafiają się warunki gdzie bez wysokiego iso umarł w butach. Na skoczni przy oświetleniu było f4.5, czas 1/350 żeby się nie poruszył spadacz i iso 3200
jak to zrobisz olkiem??

niestety przeciwko szkiełkom jest więcej niż za
przecież amator nie kupuje G i L, tylko bo najwyżej stałoświatłową sigmę, f4L czy 2.8 bez G. A w olku takich szkieł WOGÓLE NIE MA

co mi po tym że sprzęt klasy G (a i tak - czy to jest G :twisted: ) jest tańszy o 20%, bo ja kupię taki za 30% ceny G. Nie kupuje się mercedesa klasy A jeśli potrzebujesz taniego wana, "bo mercedes robi najlepszą na świecie klasę S". Albo stac cię na S albo daj sobie z tą marką spokój :twisted:

co zaś do potrzeb - myślę że tu jest nam potrzebny autor tematu

spex, gdzie jesteś, potrzebujemy budżetu i zasięgu zastosowań, bo debata utkła w matwym punkcie :twisted:

_________________
minolta nie błšdzi, to reszta œwiata jest chwilowo Ÿle zorientowana


niedziela, 11 września 2005, 23:16
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 10 września 2005, 22:11
Posty: 7
Post 
Na wstępie dziękuje za w miare obiektywne spojrzenie na moj problem. Dziękuj również ze nie próbujecie licytować i bablac o D... Maryni. Przyznam ze zapodałem ten temat na innych Forum i wywoływał on najczęściej niezdrowe emocje.

Do rzeczy. Jak zauważyliście przeoczyłem wspomnieć jakie zastosowanie planuje dla mojego sprzętu. Odpowiedz nie jest prosta, rozumiecie, AMATOR. Gdybym jednak był zmuszony to priorytowalbym w nastepnej kolejności:
1. Portret: dzieci, zwierzęta
2. Plenery. Panorama.
3. Spotkania rodzinne, imprezki rodzinne
3. Szeroko pojeta turystyka, zabytki, plenery, ludzie, zwierzęta

Raczej nie, jak na dzisiaj to sport.

Mam nadzieje ze teraz bedzi wam troche łatwiej. Pozdrawiam i zachecam do dalszej rzeczowj dyskusji

PS.
Chętnie zoszerzylbym ankietę o inne pozycje, ale niestety jest to już niemożliwe
:(


poniedziałek, 12 września 2005, 09:48
Zobacz profil
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 2 grudnia 2003, 15:36
Posty: 6257
Lokalizacja: Wrocek
Post 
Dla większości ważna jest wielkość matrycy, jej rodzaj etc. etc. I żeby to był Canon... ;).

Dla mnie wybór byłby jasny - uwielbiam po prostu doskonałą ergonomię, przyciski na obudowie i swobodę pracy. To wszystko zapewnia Minolta, dokładając jeszcze do tego stabilizację. Znany fotograf, który pisze felietony na serwisie Fotopolis (tzw. "Fotograf Niedzielny") zakupił sobie D7D i jest zachwycony. Kolorami i AS.

_________________
Obrazek 77 + VG-C77AM + Obrazek 16-50/2.8 i 70-300G + Obrazek 8/3.5 + 32GB ||| Minolta SRT101 ; Minolta A1


poniedziałek, 12 września 2005, 10:25
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 30 maja 2005, 08:18
Posty: 8
Post 
Tak jak Bollo - polecam E-1. Do wyżej wymienionych zastosowań jak znalazł. A powyżej 800 iso ten aparat też rejestruje zdjęcia.
A pamiętajmy o jasności obiektywu.

Spex pamiętaj jednak, że ten aparat nie ma wbudowanej lampy.


poniedziałek, 12 września 2005, 10:33
Zobacz profil

Dołączył: wtorek, 23 sierpnia 2005, 10:21
Posty: 12
Lokalizacja: łódŸ
Post 
Te inne to w zasadzie E1, bo pentaksy są wspaniałą propozycją, ale tylko dla miłośników systemu którzy mają szkła, niektóre 30 letnie i nie oddadzą ich za nic na świecie

do tych zastosowań o których piszesz na pewno chcesz aparat klasy 20d??
może klasa niżej była by lepszym rozwiązaniem, zwłaszcza u canonierów, bo rónica cenowa jest naprawdę duża, za 2k mniej masz 350 z gripem. a za 2k kupisz w miarę ładne szkło
tak samo minolta i nikon. Tam różnica w kasie mniejsza, ale dopłata jest praktycznie za samo pudełko, nie ma większych różnic w możliwościach sprzętu, przynajmniej u minolty.

co do szkieł - potrzebny będzie spacer zoom, jakieś 28-70 czy coś blisko. To będzie podstawowe szkło na dłuższy czas, więc proponuję na nim cięc budżetowych nie robic. Powiedzmy cos niezależnego producenta f2.8. Do tego pewnie coś taniego i długiego. Tutaj sprawa się komplikuje. Można poszukac czegos używanego. U minolty koło 500 i jest już dobre ostre f4.
U reszty niby podobnie
niby
bo to nie ma stabilizacji. Jak chcesz zrobic zdjęcie 300mm (przeliczone) to to się nagle przydaje. a takie szkło to jest >5k
a w minolcie masz ze szkłem za 0.5k.
prawdopodobieństwo nabywania w przyszłości szkła za 6k jest i tak u amatora raczej niewielki, czyli zostajesz bez stabilizacji tam gdzie jest potrzebna.
a stabilka w szkle 24-85... To się jakoś łatwiej od 200 utrzymuje w ręku :D

poza tym jeśli lubisz portrety to jakaś jasna stałka, a jak gonisz dzieci, to może ze stabilizacją... ups, niektóre systemy nie mają :twisted:

aha, jak lubisz pomarzyc... (wiem że drogo, ale to JEDYNE takie szkło na świecie):
http://www.kkm.autofocus.pl/str/techn/techn003.html
reszta może się tylko ślinic

_________________
minolta nie błšdzi, to reszta œwiata jest chwilowo Ÿle zorientowana


poniedziałek, 12 września 2005, 10:49
Zobacz profil

Dołączył: sobota, 10 września 2005, 22:11
Posty: 7
Post 
Zaczynacie poruszac problem szkiel, oczywiscie na pierwszy rzut ida szkla firmowe. Czytając o trzech wymienionych przezemnie markach, na ogul opinia jest podobna, kitowe objetywy nie zachwycają, co w gruncie rzeczy nie powinno dziwic. Wiatek E-1.
Nastepne pytanie brzmi, jaki zestaw objektywow proponujecie do proponowanych przez was marek? Doceniam perelki typu Minolta 135/2,8 (fajnie wiedziec oczym można mazyc) ale wolałbym propozycje bardziej trzymające się zalozenia ze kompletujemy sprzet dla amatora. (czytaj ograniczone zasoby). No bo jak umotywowac zakup szkla za 6k kierownikowi kszatajacemu się po kuchni :lol: :oops:

Co na przyklad sadzicie o Sgmie 18-50/2,8:?: :?: :?:


poniedziałek, 12 września 2005, 15:18
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL