Teraz jest czwartek, 15 listopada 2018, 23:11

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
 Panasonic FZ30(FZ20) czy EOS 300 D ? 
Autor Wiadomość

Post Panasonic FZ30(FZ20) czy EOS 300 D ?
To bedzie mój pierwszy aparat, ale zależy mi na dobrym sprzęcie bo chce rozwijać swoje umiejętności.

A więc tak. Zastanawiam się nad 3 aparatami a mianowicie

1. Nikon D50
2. Panasoinic Lumix FZ 30 (lub FZ 20)
3. Canon EOS 300 D

Jestem w kropce ponieważ sam nie wiem, który wybrać. Wiem, że Nikon D50 nie ma podświetlanego menu co znacznie utrudni mi życie – więc chyba go wykluczę. Wyczytałem także że nie ma gorącej stopki (Panasonic ma). Natomiast jakościowo wydaje mi się lepszy od ultrazooma Panasonica aczkolwiek cenowo są podobne. EOS ma także troszkę dużą aberrację z tego co wyczytałem i strasznie wolno zapisuje na kartę zdjęcia. Wiem także, że EOS ma troszkę spaprany balans bieli, ale dokładnie nie wiem o co chodzi gdyż jestem amatorem. Chciałbym dużo zdjęć robić na początku przynajmniej na automacie, a gdzieś wyczytałem że EOS ma problemy z tym i zdjęcia wychodzą zbyt ciemne.

Natomiast Panasonic podobno znacznie gorzej sobie radzi na wysokim ISO. Nie wiem jak jest z aberracją i z ostrością fotek. Wiem że jest różnica pomiędzy FZ 30 i FZ 20 w matrycy – FZ30 8,3 mln natomiast FZ 20 5 mln, ale czy jest jakaś różnica jeszcze.
Chciałbym bardziej kupić FZ20 bo to jednak 400 zł taniej, ale nie jestem pewien czy 5 mln to nie za mało.

Pomóżcie i napiszcie który wybralibyście i dlaczego. Będę wdzięczny

Acha gdzie moge znaleźć zdjecia próbne z tych aparatów (także nocne)?

poniedziałek, 21 sierpnia 2006, 14:24

Szczerze radzę, abyś na podzątek odpuścił sobie jakąkolwiek lustrzankę (D50, 300D).

Kup sobie najtańszego kompakta/hybrydę, czyli z dwóch podanych FZtów kup FZ20 - za zaoszczędzone pieniążki kup statyw (do nocnych fotek) i lampę zewnętrzną i przedewszystkim książki o fotografi.