Teraz jest czwartek, 19 lipca 2018, 23:31

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
 Aparat na start 
Autor Wiadomość

Post Aparat na start
Jestem początkujący. Chcę kupić aparat + jakiś obiektyw (lub kilka) w cenie do 300 zł. Zawsze myślałem, że takie zabawki są strasznie drogie, ale ostatnio kumpel mnie uświadomiłm, że na allegro można kupić dobre aparaty. Nie przeszkadza mi to, że będą używane. Najpierw miałem zamiar kupić Zenita, ale poszperałem trochę w sieci i okazało się, że za nieco większe pieniądze można nabyć lepsze sprzęciwo.

Zainteresowałem się w zasadzie dwoma aparatami: Pentax ME Super i Canon AE-1 (bardziej dostępny na allegro). Najbardziej zasugerowałem sie opisem na stronie: http://www.foto.okay.pl/aparaty/index.htm
Który z tych aparatów polecalibyście bardziej, a może jakiś inny model innej firmy w podobnej cenie? Zależy mi na dostępności obiektywów. Z tego co udało mi sie do tej pory dowiedzieć, do Pentaxa można dostać przejściówkę na obiektywy od Zenitów - czy do Canona również można takie coś dostać? A może Canon ma też przejsciówkę na obiektywy Pentaxa? W które bardziej opłaca się inwestować? Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś mi to trochę objaśni, bo mam mentlik w głowie. :)

Aparat mam zamiar wykorzystać fotografując w mieście, trochę krajobraz, może jakieś portrety rodzinki. W razie przypływu gotówki chcę dokupić jakieś dodatkowe obiektywy, może do makro. Ogólnie potrzebuję na początek coś w miarę uniwersalnego, bo nie mam jeszcze sprecyzowanych konkretnych zainteresowań.

Z góry dzięki za pomoc.

środa, 30 sierpnia 2006, 21:31

Na początek faktycznie polecam Zenita,nauczysz sie z nim co to jest przysłona i czas naświetlania,nauczysz sie używać tych podstaw.Jest ona tani i uniwersalny i robi nawet nawet ładne makro.

czwartek, 31 sierpnia 2006, 12:27