Teraz jest piątek, 16 listopada 2018, 01:18

Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
 Filtr polaryzacyjny do Canona PS G5 
Autor Wiadomość

Post Filtr polaryzacyjny do Canona PS G5
Witam!

Jestem totalną fotograficzną lamą, więc z góry proszę o cierpliwość i wyrozumiałość.
Chcę kupić filtr polaryzacyjny do Canona PS G5. Mam do przeznaczenia na ten cel max 350 zł. Wiem, że potrzebuję też adaptera - tu wybiorę chyba adapter dedykowany Canon LA-DC58B (czytałam opinie użytkowników, którzy kupili zamiennik KINGa i byli średnio zadowoleni). Jednak problem jest z wyborem konkretnego modelu filtra, na który po kupnie adaptera zostanie z 230-250 zł - pogubiłam się całkowicie co i z czym się je, mimo że czytam już na ten temat od jakiegoś czasu. To pierwsza moja przygoda z akcesoriami fotograficznymi, stąd proszę o "poprowadzenie za rękę", jaki konkretnie model filtra kupić.

Sama zastanawiałam się nad czym takim filtr polaryzacyjny slim MARUMI DHG 58mm 58 ale nie wiem, czy będzie odpowiedni do G5-tki.

Bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki.

czwartek, 30 listopada 2006, 12:06
Widzę, że celujesz w filtr z najwyższej półki więc musi być dobry lepszych już chyba nie ma.
Też rozbudowałem swojego G6 o zestaw filtrów i orginalną tulejkę a teraz się zastanawiam czy było warto. Pewnie znasz już wszystkie wady i zalety założenia tulejki ale się może powtórze:
(wady)
- po założeniu tulejki można zapomnieć o wbudowanej lampie i wizjerku,
- używanie filtra polaryzacyjnego w tej cyfrowce nie jest takie proste ponieważ trzeba kadrować na monitorku a w słoneczny dzień jakoś trudno zauważyć róźnicę przy kręceniu polarem.
(zalety)
- fajnie się trzyma aparat (jedna ręka na tulejce druga na 'gripie')
- ochrona obiektywu
- i oczywiście fajne zdjęcia o ile ma się cierpliwość zabawy z polarem na tym monitorku.
Mi się w każdym razie ta zabawa znudziła i wolę swojego G6 jako niewielki kompakt niż aparat rozmiarów lustrzanki.