Teraz jest środa, 25 kwietnia 2018, 07:03




Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
 Ziarniste zdjęcia w cyfrówce 
Autor Wiadomość

Dołączył: środa, 25 sierpnia 2004, 01:07
Posty: 1
Post Ziarniste zdjęcia w cyfrówce
No własnie - mój aparat PowerShot A200 nie jest nowy ale do niedawna robił wspaniałe zdjęcia. A teraz zwłaszcza w pomieszczeniach zdjęcia są nieostre ziarniste, co może byc przyczyną??

I drugie pytanie nieco głupie;) - retoryczne w sumie - jak nacisnelam przez przypadek "format" karty to zdjęcia juz nie do odzyskania no nie:(((
Pozdrawiam


środa, 25 sierpnia 2004, 01:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: wtorek, 27 kwietnia 2004, 11:21
Posty: 1692
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Post Re: Ziarniste zdjęcia w cyfrówce
looriene napisał(a):
drugie pytanie nieco głupie;) - retoryczne w sumie - jak nacisnelam przez przypadek "format" karty to zdjęcia juz nie do odzyskania no nie:(((
Pozdrawiam

do odzyskania - wystarczy program do odzyskiwania danych (np. easy recovery pro)

_________________
.:: Canon 30D :: 50mm f1.8 :: 70-200mm L:: 430EX :: Canon G5 ::.
.::CF ponad 5GB :: VELBON Sherpa 600n ::.


środa, 25 sierpnia 2004, 01:15
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: środa, 12 maja 2004, 22:32
Posty: 944
Lokalizacja: Kraków
Post Re: Ziarniste zdjęcia w cyfrówce
powodow moze byc wiele.
z punktu widzenia aparatu, w pomieszczeniach jest ciemno. konieczna lampa. skoro teraz wychodzi godzej, moze np sie cos rozsynchronizowalo :?:
jezeli wczesniej tego nie zrobiles, to sprobuj ustawic iso na stala wartosc - moze pomoc.
jak sie to zachowuje rpzy dobrze doswietlonych fotkach :?:

M napisał(a):
looriene napisał(a):
drugie pytanie nieco głupie;) - retoryczne w sumie - jak nacisnelam przez przypadek "format" karty to zdjęcia juz nie do odzyskania no nie:(((
Pozdrawiam

do odzyskania - wystarczy program do odzyskiwania danych (np. easy recovery pro)

tak jak pisze M programow jest wiele, grunt, zeby nie nadpisywac pilkow na karcie, bo wtedy sobie juz schrzanisz co nie co.

_________________
remanent...


środa, 25 sierpnia 2004, 07:39
Zobacz profil
Post ziarniste zdjęcia
Co do odzyskiwania- wiadomo. Jeśli masz problem ze znalezieniem programu, są firmy zajmujące się odzyskiwaniem danych. Jest tylko jeden problem- w jednej z tych firm uzyskałem odpowiedź, że zdjęcia można odzyskać, jeśli były usunięte za pomocą "kosza". Po formatowaniu karty nie jest to już taka pewna i prosta sprawa, więc mimo wszsytko jeśli były to bardzo ważne zdjęcia- ja bym postawił na ingerencję fachowców.
Drugie pytanie- ustawienie stałej czułości jest tutaj dobrym pomysłem, jedynie dodam coś chyba oczywistego- należy wybrać najniższą czułość z dostępnych, gdyż czym niższa czułość zaprogramowana dla matrycy, tym mniejsza powinna byc ilość szumów. uff
Pozdrawiam serdecznie


środa, 25 sierpnia 2004, 09:36
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 5 sierpnia 2004, 17:09
Posty: 482
Lokalizacja: Lublin
Post Re: ziarniste zdjęcia
www.xxxxxx.pl napisał(a):
Co do odzyskiwania- wiadomo. Jeśli masz problem ze znalezieniem programu, są firmy zajmujące się odzyskiwaniem danych. Jest tylko jeden problem- w jednej z tych firm uzyskałem odpowiedź, że zdjęcia można odzyskać, jeśli były usunięte za pomocą "kosza". Po formatowaniu karty nie jest to już taka pewna i prosta sprawa, więc mimo wszsytko jeśli były to bardzo ważne zdjęcia- ja bym postawił na ingerencję fachowców.


E, po sformatowaniu to nie jest jeszcze tak ciezko cos odzyskac, odrazu mowie ze nie mialem doswiadczen z odzyskiwanie danych z kart CF ale ze sformatowanego dysku twardego to nie jest az taki problem. Problem i to nie do rozwiazania jest gdy nosnik zostanie zapisany zerami - pod winde sa jakies takie programy zwace sie shrederami

Firmy odzyskujace dane to jak najbardziej dobre wyjscie - przy czym naprawde kosztowne. Jezeli dane nie byly dla ciebie naprawde duzo, duzo warte to pobaw sie sam - moze uda ci sie cos odzyskac.

_________________
S w i a t F o t o . c h o d z i . c o m


środa, 25 sierpnia 2004, 09:59
Zobacz profil

Dołączył: czwartek, 25 marca 2004, 21:48
Posty: 129
Lokalizacja: Z gór, z tamtšd gdzie kiedyœ srebro kopali
Post 
odzyskiwanie zdjęć z karty nie jest problemem, na jednej imprezce dziewczynom się zdjęcia nie podobały to wymyśliły że skasują i usuneły wszystkie, na szczęście impreza był u mnie w domu to zaraz się zdjęcia odzyskało, a z dziewczynami... w każdym razie da sie odzyskać zdjęcia, zrobisz to jakimkolwiek programem do tego przeznaczyonym

_________________
Minolta Z2 :: 128 MB :: 16 MB :: Tulej 45/52 :: UV 52 :: Minolta Flash 3600 (D) :: 4 x Sanyo 2300 :: MW 8168 GS :: Osłona przeciwsłoneczna :: Statyw Vanguard jakiœ tam :: Kuferek Case Logic :: Głupie pomysły :: pewnie jeszcze coœ ciekawego


środa, 25 sierpnia 2004, 11:26
Zobacz profil
Post 
Dzieki za info czy jesli skasowalma 200 zdjec i napisalam 100 to w takiej firmie mi powiedziano ze tylko to co nie zostalo skasowane mozna odzyskac. Mam canona Powershot 200 - diagnoza kosztuje 100 zl CZY KTOS MOZE MA JAKIES DOSWIADCZENIA I POWIE MI CZY WARTO??


środa, 25 sierpnia 2004, 16:11

Dołączył: poniedziałek, 7 czerwca 2004, 14:37
Posty: 160
Lokalizacja: Poznań
Post 
Jeżeli skasowałaś 200 i zapisałaś 100, to bardzo niewiele odzyskasz. Nie możesz tak prosto skalkulować, że jeszcze połowa jest do odzyskania. Tak nie jest, dane są zapisywane w równych klastrach, co znaczy, że jeżeli masz pecha, możesz mieć na karcie jeszcze ok. 50 lub mniej zdjęć możliwych do odzyskania.

Nie wiem jak A200, ale A80 posiada ładną i przydatną funkcję Protect, która chroni oflagowane nią zdjęcie przed przypadkowym skasowaniem. Wystarczy oflagować jeden plik i już aparat pyta, czy arjusiur przy formatowaniu karty. No ale to już takie trucie bez sensu nad rozlanym mlekiem.

Sama oceń, czy opłaca się wydawać 100zł na to, żeby powiedzieli Ci, ile zdjęć możesz odzyskać. Potem od każdej foty też sobie policzą i finalnie wyjdzie Cię drogo.

Pozdr,
kSh

_________________
Podpis zablokowany przez administratora.


środa, 25 sierpnia 2004, 17:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: czwartek, 5 sierpnia 2004, 17:09
Posty: 482
Lokalizacja: Lublin
Post 
To ze jest juz cos nadpisane na zdjeciach nie oznacza ze nie da sie odzyskac poprzednich danych. Jezeli karta zostala sformatowana i raz zapisane dane to w dobrej firmie na 90% odzyskaja wiekszosc poprzednich danych - znaczy sie w sumie to z micro driva i dyskow twardych (takich komputerowych) odzyskaja, z CF to nie wiem jak to jest. Przy czym jezeli sie na to zdecydujesz to szykuj sie na naprawde duzy wydatek - mysle ze do 1k pln wyjdzie cie takie profesjonalne odzyskanie danych.

Przy okazji nie wiem co ma oznaczac diagnoza - to moim zdaniem jakas firma z tych mnie profesjonalnych, tak naprawde to czy sie da odzyskac dane czy nie beda wiedziali jak zaczna je odzyskiwac. Przy okaziji ten proces nie polega na odzyskiwaniu programem - w stylu podpinaja urzadzenie i jazda jakims windziany programikiem (przynajmniej z nosnikami typu dyski twarde wyglada to bardziej mechanicznie)

_________________
S w i a t F o t o . c h o d z i . c o m


środa, 25 sierpnia 2004, 18:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył: sobota, 10 kwietnia 2004, 20:59
Posty: 1321
Lokalizacja: Gdańsk- wiecz(trz) ne miasto
Post re
Co do ziarnistości. A zmieniałaś coś w aparacie (softa, ustawienia)???

Co do odzyskania danych. Owszem da się to zrobić, ale to kosztuje i to słono, więc może się okazać, że nie ma sensu. Chyba, że masz tam super ważne zdjęcia (np. jesteś szpiegiem :D ).

_________________
::Był sobie flamaster i się popisał::
::Zaczynam z fotografiš od nowa...::


środa, 25 sierpnia 2004, 20:49
Zobacz profil

Dołączył: poniedziałek, 7 czerwca 2004, 14:37
Posty: 160
Lokalizacja: Poznań
Post 
sq8shq, CF nie ma nic wspólnego z normalnymi twardyskami oraz ich właściwością przechowywania nawet nadpisanych danych. Co więcej, sama istota formatowania przez aparaty Canon [formatowanie Canona jest inne niż normalny FAT12 czy FAT16], co powoduje, że dane są bardziej rozrzucone. Skutek? Kupa kasy do wydania na to, żeby odzyskać kilkanaście [kilkadziesiąt w dobrym wypadku] fotografii.

W przypadku twardysków odzyskać da się naprawdę wiele, ale cena takiej zabawy jest tak wysoka, że naprawdę OPŁACA SIĘ robić regularne kopie zapasowe. CD-R wychodzi o wiele taniej, poza tym ładnie wygląda na ścianie czy na suficie :wink:

Pozdr,
kSh

_________________
Podpis zablokowany przez administratora.


środa, 25 sierpnia 2004, 23:19
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Stwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL